Π. Λασκαρίδης: Καταστροφή για την Ευρώπη να χάσει το στόλο της

Ένωση Ευρωπαίων Πλοιοκτητών Πάνος Λασκαρίδης

Κάποιοι θεωρούσαν μέχρι πρόσφατα ότι η Κίνα θα ξεπεράσει στη ναυτιλία την Ελλάδα και την Ιαπωνία. Οι στατιστικές τους έχουν διαψεύσει. Η διαφορά όχι απλά δεν έχει μικρύνει αλλά έχει διευρυνθεί και αυτό είναι πολύ σημαντικό, τόνισε χθες ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ενώσεων Πλοιοκτητών ESCA και επικεφαλής της Lavinia,  Πάνος Λασκαρίδης.

Ο κ. Λασκαρίδης αναφέρθηκε στον έντονο ανταγωνισμό, αλλά και στη θέση και τη σημασία της ναυτιλίας για την Ελλάδα και την Ευρώπη, με αφορμή τη βράβευσή του στο 9ο ετήσιο συνέδριο για την ελληνική ναυτιλία της Capital Link που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο εφοπλιστής στις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για τη ναυτιλία σε ευρωπαϊκό επίπεδο. “Πρέπει να παραδεχθούμε ότι σε κάποιους τομείς της ναυτιλίας δεν έχουμε ακόμη την αναγνώριση που θα έπρεπε. Πολιτικά και στρατηγικά θέματα βρίσκονται στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής και αυτοί είναι οι τομείς που πρέπει να δώσουμε έμφαση. Εάν δε φέρουμε τη συζήτηση στα κέντρα αποφάσεων γύρω από τη ναυτιλία συνεχώς θα υπολειπόμαστε” τόνισε ο κ. Λασκαρίδης σημειώνοντας ότι η ναυτιλία δεν έχει επαρκή εκπροσώπηση. Στην Ευρώπη εισακούγονται οι απόψεις του cluster και όχι της πλοιοκτησίας, τόνισε.

Και όχι μόνο αυτό αλλά, όπως είπε, η σημασία του στόλου δεν αναγνωρίζεται όπως θα έπρεπε στην Ευρώπη. “Θέλουμε να αναδείξουμε τη στρατηγική σημασία του στόλου αυτού όχι μόνο για την Ευρώπη αλλά για ολόκληρο τον κόσμο. Η συζήτηση για την ανταγωνιστικότητα αποτελεί μια κεντρική πολιτική συζήτηση στην Ευρώπη. Κινδυνεύουμε όπως χάσαμε τη ναυπηγική βιομηχανία, η Ευρώπη να χάσει και αυτόν το διαφανή, ισχυρό και αναγνωρισμένο στόλο και οι μεταφορές να γίνονται από τους βιομηχανικούς ανταγωνιστές της Ευρώπης στην Άπω Ανατολή. Αυτό θα είναι καταστροφή”, υπογράμμισε ο πρόεδρος της ECSA.

Αναφερόμενος στη σημασία της ναυτιλίας για την Ελλάδα, υπογράμμισε ότι τα τελευταία χρόνια της μιζέριας για τη χώρα μας, η μόνη πηγή αισιοδοξίας ήταν ο ελληνικός στόλος. Η ναυτιλία είναι ένας τομέας που η Ελλάδα ήταν και είναι σεβαστή. Στα διεθνή φόρα όλοι οι διεθνείς εκπρόσωποι περιμένουν να μιλήσει ο Έλληνας υπουργός, ο εκπρόσωπος των ελληνικών θεσμικών φορέων. Η Ελλάδα στη ναυτιλία είναι 50 φορές ισχυρότερη από ό,τι σε όλους τους άλλους τομείς και αυτό μας κάνει χαρούμενους και υπερήφανους, τόνισε ο κ. Λασκαρίδης.

Σημειώνεται ότι η Capital Link βράβευσε και τον αδελφό του Πάνου Λασκαρίδη Θανάση, ο οποίος σε μήνυμα που έστειλε σημείωσε ότι από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και μετά όλες οι μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα (βιομηχανία, διυλιστήρια, τουρισμός, real estate) σχετίζονταν με τον επαναπατρισμό κεφαλαίων που κερδήθηκαν από ναυτιλιακές δραστηριότητες. Κάλεσε δε εκ νέου την εφοπλιστική κοινότητα να γίνει ακόμη πιο τολμηρή στις επενδύσεις της στην Ελλάδα για την ενίσχυση της οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Ο ίδιος πάντως δεν παρέλειψε να αφήσει και αιχμές, λέγοντας ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα στο παρελθόν και επί μακρόν η πολιτική ελίτ θεωρούσε ότι είναι συνιδιοκτήτης και συνεταίρος των επιχειρήσεων. Αυτό πρέπει να οριστικά να σταματήσει κατέληξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lavinia.

capital.gr