Στο COSTA CONCORDIA μετά από δύο χρόνια ο Francesco Schettino

 

Επέστρεψε στο COSTA CONCORDIA ο πλοίαρχος του Francesco Schettino. Συνοδευόμενος από εμπειρογνώμονες που ερευνούν τα αίτια του ναυαγίου που στοίχησε τη ζωή σε 32 ανθρώπους. Το πλοίο πλέον έχει σταθεροποιηθεί και έχει “καθίσει” στις υποβρύχιες πλατφόρμες που έχουν δημιουργηθεί μετά από μια περίπλοκη επιχείρηση, λίγο έξω από το λιμάνι του νησιού Giglio, ένα νησί στα ανοικτά των ακτών της Τοσκάνης, εκεί που ανατράπηκε το πλοίο τον Ιανουάριο του 2012.

Ο Schettino, ο οποίος αντιμετωπίζει πολλαπλές κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων της ανθρωποκτονίας, πρόκληση ναυαγίου και εγκατάληψη πλοίου, ανέβηκε στο πλοίο με μια ομάδα εμπειρογνομώνων που διορήστικαν από το δικαστήριο. Ήταν παρών μόνο ως κατηγορούμενος και δεν είχε ενεργό ρόλο στην έρευνα. Ωστόσο αντέδρασε οργισμένα απέναντι στους δημοσιογράφους που τον περίμεναν στο νησί λέγοντας τους:”Με ενοχλείτε πργματικά” είπε καθώς βομβαρδιζόταν από ερωτήσεις. “Έδωσα τεχνικές συμβουλές ώς πλοίαρχος αλλά ακριβή στοιχεία που θα βοηθήσυν την έρευνα, όμως αρνήθικε να απαντήσει σε ερωτήσεις.

Είναι η πρώτη φορά που ο Schettino ανεβαίνει στο πλοίο, από την ημέρα που το 114.500 τόνων CONCORDIA που μετέφεραι 4.229 επιβάτες, προσέκρουσε σε αβαθή καθώς περνούσε πού κοντά στις ακτές του Giglio. Οι κάτοικοι του Giglio, ένα μικρό νησί που ζεί από τον τουρισμό, είναι ανυπόμονοι να δούν το ναυάγιο να ρυμουλκείται και η αντίδραση του κόσμου στην επίσκεψη του Schettino ήταν μια μεγάλη αδιαφορία, είπε ο Δήμαρχος του νησιού Sergio Ortelli.

“Δεν ξέρω γιατί ήθελε να έρθει εδώ, ίσως δούμε διάφορα πράγματα” δήλωσε ο Ariento Italo, ένας κάτοικος, και συνέχισε, “Απλά δεν ξέρω τί πρόκειται να κάνει. Θα δεί έτσι κι αλλιώς πως όλα είναι γυαλιά-καρφιά”

ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

Οι δικηγόροι του Schettino λένε πως ή έρευνα θα είναι σε θέση να εξακριβώσει εάν ο εξοπλισμός του πλοίου λειτουργούσε σωστά ή αν κάποιες δυσλειτουργίες προκάλεσαν το δυστύχημα ή αν χειροτέρεψαν τις συνθήκες κατά τη διάρκεια της νύχτας που επικράτησαν χαοτικές σκηνές κατά την εκκένωση του πλοίου. “Έχουμε ήδη ζητήσει αυτούς τους ελέγχους εδώ και δυο χρόνια” δήλωσε ο Domenico Pepe, ένας από την ομάδα υεράσπισης του Schettino. “Εάν η γεννήτρια λειτουργούσε σωστά, τίποτα δεν θα είχε συμβεί. Χωρίς γεννήτρια, το πηδάλιο, τα φώτα, οι πόρτες, οι αντλίες και οι σωστικές λέμβοι δεν λειτοργουν.

Πηγές προσκύμενες στους ερευνητές, δήλωσε πως η γννήτρια θα πρέπει να αφαιρεθεί για να εξεταστεί λεπτομερώς. Ο διακόπτης της γεννήτριας δεν λειτούργησε σωστά κατα τη διάρκεια του ναυαγίου και πρέπει ακόμα να κατανοήσουμε αν αυτά τα προβλήματα προυπήρχαν ή αν προκλήθηκαν από το δυστύχημα, δήλωσε μια από τις πηγές, που μίλησε ανώνυμα καθώς δεν ήταν εξουσιοδοτημένος να μιλήσει στον τύπο.

Απο τον Francesco Schettino έχει αφεραιθεί η δυνατότητα να πλοιαρχήσει ξανά και αυτή τη στιγμή είναι το μοναδικό άτομο σε δίκη καθώς ήδη τέσσερα μέλη του πληρώματος και ένας υπάλληλος της COSTA CRUISES έχουν καταδικαστεί σε ποινές άνω των 34  μηνών φυλάκησης, αφού πρώτα ομολόγησαν την ενοχή τους. Ο Schettino παραδέχθηκε οτι φέρει την ευθύνη για το δυστύχημα καθώς ήταν ο πλοίαρχος του πλοίου. Όμως υποστηρίζει οτι δεν είναι ο μνος που φταίει και πιέζει στο να εξεταστεί το πλοίο για πιθανές ενδείξεις τεχνικών προβλημάτων. “Οι ακριβείς ευθύνες θα καθοριστούν κατα τη διάρκεια της δίκης καώς υπάρχουν σαφείς κανόνες που θα πρέπει να εξετασθούν από τους αρμόδιους” είπε ο Schettino.

Ωστόσο η έρευνα ήδη επισκιάζεται από ισχυρισμούς οτι δύο υπάλληλοι της πλοιοκτήτριας εταιρείας του πλοιου, COSTA CRUISES, επιβιβάστηκαν στο βυθισμένο πλοίο χωρίς άδεια. Μια ξεχωριστή έρευνα είναι σε εξέλιξη για το συγκεκριμένο ζήτημα.