ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Mitsubishi Heavy Industries: Τεράστιες οι ζημιές από τα νέα πλοία της AIDA Cruises

Τα δύο κρουαζιερόπλοια που το Ιαπωνικό ναυπηγείο Mitsubishi Heavy Industries κατασκευάζει για την AIDA Cruises μπορεί να βγύν από το ναυπηγείο με ζωγραφισμένες πλώρες με το κλασσικό φιλί της AIDA, όμως οι Ιάπωνες ναυπηγοί κάθε άλλο παρά χαμογελούν. Η εταιρεία ανακοίνωσε σήμερα ότι θα κλείσετε αξιοσημείωτες ζημίες ύψους 60 δισεκατομμυρίων γιεν (περίπου 585 εκατομμύρια αμερικανικά δολάρια) στα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2013 (που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2014).

Τα δύο 124.500 gt , χωρτητικότητας 3.300 επιβατών πλοία, ενσωματώνουν μια σειρά από καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως το Mitsubishi air-lubricated hull technology, ένα σύστημα που εφαρμόζεται πρώτη φορά σε κρουαζιερόπλοια.

Η ανακοίνωση της MHI για τους λόγους που κρύβονται πίσω από τις ζημιές:

Το Νοέμβριο του 2011 η MHI έλάβε μια παραγγελία για δύο μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοια για την εταιρεία AIDA Cruises. Με βάση την προγενέστερη εμπειρία μας στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων, η εταιρεία μας έφτιαξε ένα σχέδιο για να διευκολυνθεί η έγκαιρη εφαρμογή των διαδικασιών που απαιτούνται για την κατασκευή των παραγγελθέντων πλοίων. Επίσης η εταιρεία, βλέποντας τα δύο πλοία ώς τα επόμενης γενιάς ενεργειακά αποδοτικά κρουαζιερόπλοια που θα είναι πρότυπο όχι μόνο για την AIDA Cruises, αλλά και για την αγορά κρουαζιέρας γενικότερα, αποφασίσθηκε να δωθεί ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σε σχέση με άλλες περιπτώσεις, για να ρυθμίσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τις λεπτομέρειες πριν από την κατασκευή των πλοίων.

Οι ανωτέρω πρωτοβουλίες, παρά το γεγονός οτι οι εργασίες προχωρούσαν με κανονικούς ρυθμούς στην κατασκευής των πλοίων, οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στην κατασκευή του πρωτοτύπου ήταν εμφανεί. Επιπλέον, ο όγκος των εργασιών για το σχεδιασμό στις καμπίνες και σε άλλους τομείς των πλοίων, ήταν τεράστιος, ενώ έγιναν σημαντικές αλλαγές στο σχεδιασμό των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτών των αλλαγών είχε ώς αποτέλεσμα την καθυστέρηση στο έργο του σχεδιασμού. Η εν λόγω καθυστέρηση έχει μεταφραστεί όχι μόνο στην αύξηση του κόστους σχεδιασμού, αλλά και σε αρνητικούς παράγοντες όσον αφορά την συμπληρωματική προμήθεια υλικού, το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, κ.λπ.. Και αυτές οι ανεπιθύμητες επιδράσεις έχουν αποδυναμώσει την αρχικά προγραμματισμένη διάρθρωση του κόστους.

 To Mitsubishi air-lubricated hull system