Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Με μια ολόθερμη ΚΑΛΗΜΕΡΑ, οι έλληνες καπεταναίοι, αλλά και τα πληρώματα των λευκών κρουαζερορόπλοιων η αλλιώς ΠΛΩΤΑ ΧΛΙΔΑΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ, λύνουν τους κάβους, φουλάρουν τις μηχανές και με ορμητήρια τα λιμάνια του Πειραιά και του Λαυρίου «βάζουν πλώρη», όπως εδώ και χρόνια κάνουν για τα ελληνικά πανέμορφα νησιά αλλά και την γειτονική Τουρκία, υποσχόμενοι την απόλυτη ΧΛΙΔΑ, την ξεκούραση αλλά και όλες τις ονειρικές εμπειρίες που θα προσφέρουν όλοι οι προορισμοί των πλοίων τους.
Οι κρουαζιέρες για τα πλωτά ξενοδοχεία της CELESTYAL CRUISES που είναι τα CELESTYAL CRISTAL,CELESTYAL OLYMPIA,αλλά και για την πλοιοκτήτρια εταιρία του ελληνοκύπριου επιχειρηματία Κωστάκη Λοΐζου, ο οποίος δραστηριοποιείται στον κλάδο της κρουαζιέρας και όχι μόνο, από το 1970,με συνολικά 5 πλοία, και 19 υπερπολυτελή ξενοδοχεία, αποτελούν μια υπόσχεση για ότι καλλίτερο είναι προς διάθεση σήμερα στην διεθνή αγορά της θαλάσσιας περιήγησης, ενώ την υπόσχεση για μια ονειρεμένη ζωή πάνω στα κρουαζερορόπλοια το λέει και η μετονομασία της εταιρίας από Louis cruises σε CELESTYAL που σημαίνει «ουράνιο», «θειο» και «θεσπέσιο».
Όσο για την Καλημέρα που θα ακούσεις μόλις επιβιβαστείς επί των πλοίων αλλά θα την ακούς και καθ όλη την διάρκεια του ταξιδιού δεν είναι άλλο από ένα ταξίδι γεύσεων, αρωμάτων, γης και του αγνού πλούτου της, αλλά και μια γιορτή για τον ουρανίσκο και τις αισθήσεις, καθώς επίσης μια κρουαζιέρα στην ιστορία, τον πολιτισμό και την παράδοση αφού οι «άνθρωποι» της πλοιοκτήτριας εταιρίας έχουν φροντίσει να αναδεικνύουν ανά πάσα πλεύσιμη στιγμή την κάθε πλευρά.
Επίσης το νέο λογότυπο τιμά όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος Κυριάκος Αναστασιάδης την Ελλάδα, τον πολιτισμό και την ιστορία της, ενώ παράλληλα και την πατροπαράδοτη και απλόχερη ελληνική φιλοξενία, κάτι που ίσως δεν υφίσταται στα ξένα κρουαζερορόπλοια αφού σε αυτά δεν υπάρχουν έλληνες ναυτικοί, ενώ και αν υπάρχουν είναι ελάχιστοι και χάνονται ανάμεσα στους πολλούς ξένους συναδέλφους τους.
Με τα δυο κρουαζερορόπλοια celestial cristal και celestial Olympia,αλλά και με το νεοαποκτηθέν celestial odyssey που έχει ναυπηγηθεί το 2002 και διαθέτει 420 πολυτελείς καμπίνες, θα μπορέσετε να επισκεφθείτε τα ελληνικά νησιά Χίο, Ιο, Κω, Μήλο, Σάμο, Σύμη, Σύρο, που είναι και νέοι προορισμοί, αλλά και τον Τσεσμέ, την Κωνσταντινούπολη, το Κουσάντασι ,την Μύκονο, την Σαντορίνη, την Ρόδο, και την Κρήτη, ενώ δεν αποκλείεται εντός του καλοκαιριού η πλοιοκτήτρια εταιρία να προσθέσει και νέους προορισμούς έτσι ώστε να μην αφήσει κανέναν παραπονεμένο.
Και όπως λένε οι άνθρωποι της CELESTYAL CRUISES για όλους εσάς που θα διαλέξετε μια κρουαζιέρα η και παραπάνω με κάποιο κρουαζερορόπλοιο της εταιρίας σας υπόσχονται μια ασφαλή, ποιοτική και συναρπαστική εμπειρία κάθε φορά και κάθε ημέρα επί των κρουαζερορόπλοιων, από τα οποία δεν λείπει ούτε το καλό φαγητό ούτε και η καλή μουσική, ενώ όσοι είστε λάτρεις του «τζόγου» υπάρχουν και τα πολυτελή καζίνο με την ρουλέτα και τους κουλοχέρηδες.
Όσο για το «ΕΙΣ ΥΓΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ» οι άρτια καταρτισμένοι ΣΕΦ σας λένε ότι είναι αδύνατον να αντισταθείτε στα λαχταριστά και λουκούλλεια γεύματα, είτε αυτά είναι πρωινά, είτε μεσημεριανά είτε βραδινά σε κάποιον μπουφέ η σε κάποιο από τα πολυτελή εστιατόρια των κρουαζερορόπλοιων, ενώ τα πάντα ακόμα και τα ψωμάκια παρασκευάζονται στις πεντακάθαρες κουζίνες των πλοίων, και μάλιστα με φρέσκα εποχιακά και τοπικά προϊόντα.
Όσον αφορά τα κρασιά είναι όλα ελληνικά αφού μάλιστα η πλοιοκτήτρια εταιρία το 2014 βραβεύτηκε με χάλκινο μετάλλιο στα «Ελληνικά βραβεία Τουρισμού», για την εξαιρετική τοπική ελληνική κουζίνα που προσφέρει μαζί με τα κρασιά επί των κρουαζερορόπλοιων της, ενώ από τα πλοία δεν λείπει ο χορός και η ψυχαγωγία για όλη την οικογένεια.
Τώρα αν θέλετε να πραγματοποιήσετε μια 7ημερη κρουαζιέρα όπου ανάμεσα στους προορισμούς της θα είναι η Πόλη και το Κουσάντασι τότε επιβιβασθείτε επί του κρουαζερορόπλοιου CELESTYAL CRISTAL και με πλοίαρχο τον Στάθη Γκούμα μεταβείτε από τον Μάιο έως και τον Οκτώβρη στην Κωνσταντινούπολη, το Κουσάντασι, την Σαντορίνη, την Κρήτη (Άγιο Νικόλαο),την Ρόδο, την Σύμη, την Χίο και την Μύκονο, ενώ μπορείτε να πάτε και στις 17 Απριλίου και για ένα 7ημερο στην Πόλη, και μάλιστα με διανυχτέρευση, την Λήμνο, την Σμύρνη, το Δικιλι, την Μυτιλήνη, και το Κανακαλέ, ενώ αν θέλετε υπάρχει τον ίδιο μήνα και ένα επταήμερο για Κωνσταντινούπολη, Έφεσο, Κρήτη, Ρόδο, Σύμη, Χίο, και Μύκονο.
Και βέβαια το ίδιο κρουαζερορόπλοιο πραγματοποιεί και 3ημερα και 4ημερα με προορισμούς το Κουσάντασι και τον Τσεσμέ, και τα ελληνικά νησιά Μύκονο, Σάμο, Μήλο, Κω, Ιο και Σαντορίνη, ενώ 3ημερα και 4ημερα πραγματοποιεί ήδη από τον Μάρτιο το κρουαζερορόπλοιο CELESTYAL OLYMPIA με καπετάνιο τον Στάθη Ρωμαίο, ο οποίος είναι από τους παλαιότερους κρουαζιεράδες, και ως εκ τούτου διαθέτει την εμπειρία για να σας κάνει να περάσετε καλά όσο είστε επάνω στο πλοίο που κυβερνά.
Όσον αφορά το νεοαποκτηθέν κρουαζερορόπλοιο CELESTYAL ODYSSEY από τις αρχές του Ιουνίου θα πραγματοποιεί με «ορμητήριο» το λιμάνι του Λαυρίου 3ημερες και 4ημερες κρουαζιέρες για το Κουσάντασι , την Μύκονο, την Πάτμο, την Ρόδο, το Ηράκλειο και την Σαντορίνη, ενώ μέχρι τότε θα πραγματοποιεί θαλάσσιες περιηγήσεις ανά την Μεσόγειο.
Όμως επειδή πολλά γράφονται και πολλά ακούγονται για τα έσοδα που απολαμβάνει η χώρα μας, η οποία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA)βρίσκεται όχι στην πρώτη αλλά στην τρίτη και καταϊδρωμένη θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, με 4,79 εκατ. επιβάτες(εκ των οποίων μόνο οι 330.000 επι/αποεπιβιβασθηκαν) και ποσοστό 16,4%,όλα πρέπει να είναι «όνειρα θερινής νυκτός», αφού μάλιστα όλες σχεδόν οι ξένες εταιρίες κρουαζιέρας τα πλοία των οποίων προσεγγίζουν και στα ελληνικά νησιά, τα οποία σημειωτέον τα λιμάνια τους παρουσιάζουν «ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ» και όχι εικόνα ευρωπαϊκού ασφαλούς λιμένα, εφοδιάζονται τα πάντα από το εξωτερικό και ουχί από το εσωτερικό.
Και ενώ λοιπόν η Ελλάς βρίσκεται στην τρίτη καταϊδρωμένη θέση, σε ΕΣΟΔΑ εξακολουθεί να παραμένει στην 6η θέση με 588 εκατ. ευρώ, ενώ στην πρώτη θέση είναι η Ιταλία με 4,460 δις ευρώ, και δεύτερη την Γερμανία με 2,953 δις ευρώ. Και μόνο αυτά τα απογοητευτικά επίσημα στοιχεία θα πρέπει να προβληματίσουν και μάλιστα σε υπέρμετρο βαθμό όχι μόνο τους αρμόδιους υπουργούς , αλλά και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό έτσι ώστε ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ και όχι αύριο η μεθαύριο να ιδρυθεί και να λειτουργήσει ένα ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΡΟΥΖΑΖΙΕΡΑΣ, με ένα ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ φορέα, ΣΤΑΘΕΡΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ,ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΛΑΝΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ για όλα τα νησιά αλλά ιδιαίτερα για ΜΥΚΟΝΟ και ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, νησιά επιβεβλημένοι προορισμοί που όμως τα λιμάνια τους θυμίζουν άλλες εποχές τότε που τα πλοία κινούντο με ΚΑΡΒΟΥΝΟ και όχι με ΤΟΥΡΜΠΙΝΟΜΗΧΑΝΕΣ.
Και αυτό πρέπει να το εμπεδώσουν καλά όλοι οι συναρμόδιοι για την θαλάσσια περιήγηση υπουργοί αλλά και φορείς, οι οποίοι το μόνο που κάνουν μέχρι σήμερα είναι οι μεν πρώτοι να μην έχουν συναντήσει ακόμα όλους όσους ασχολούνται με την κρουαζιέρα, ενώ οι δεύτεροι να κόβουν πίτες και να αρκούνται στα διεθνή στοιχεία.
Ας δούμε όμως τι προσφέρει στον τόπο και την εθνική οικονομία η μοναδική ελληνική εταιρία η CELESTYAL CRUISES η οποία αναγκάστηκε από τα τερτίπια της Πολιτείας να υποστείλει την γαλανόλευκη από τα πλοία της, και η οποία όμως με αφετηρία της τον Πειραιά και το Λαύριο διακινεί πάνω από 120.000 επιβάτες, δηλ. ουσιαστικά διακινεί το 1/3 των επιβατών που επιβιβάζονται στα ελληνικά νησιά. Αν και το ποσοστό είναι μικρό θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι ξοδεύουν τουλάχιστον 4 φορές περισσότερο από το μέσο όρο εξόδων στα οποία προβαίνουν οι διερχόμενοι(transit) επιβάτες.
Ο κυριότερος λόγος έγκειται στον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας όπου η κρουαζιέρα αποτελεί κατά κύριο λόγο μέρος ενός ευρύτερου τουριστικού πακέτου το οποίο περιλαμβάνει αρκετές μέρες παραμονής και ξενάγησης στην Ελλάδα, κάτι που ασφαλώς σημαίνει ότι οι συγκεκριμένοι επιβάτες χρησιμοποιούν πλήθος άλλων υπηρεσιών στη χώρα μας όπως διαμονή σε ξενοδοχεία, μεταφορές, ξεναγήσεις, αγορές κτλ, πριν η μετά την κρουαζιέρα τους που και πάλι περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο ελληνικούς προορισμούς.
Η άλλη παράμετρος αφορά το γεγονός ότι η CELESTYAL CRUISES ως διαχειρίστρια εταιρία των πλοίων της με έδρα τον Πειραιά, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας απασχολεί ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπινου δυναμικού, προβαίνει σε τροφοδοσίες των πλοίων της στην Ελλάδα, αγοράζει καύσιμα από ελληνικές εταιρίες, πραγματοποιεί συντηρήσεις και άλλες εργασίες στις ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες και υλοποιεί ένα πολυδάπανο διαφημιστικό πλάνο προωθώντας την ελληνική κρουαζιέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 2014 οι δαπάνες λειτουργίας της εταιρίας που έχει έδρα την Ελλάδα, και όχι τα νησιά Κευμάν, ξεπέρασαν τα 35.000.000 ευρώ, ενώ οι συνολικές της επενδύσεις από το 2007 έτος ίδρυσης της εταιρίας ξεπέρασαν τα 400.000.000 ευρω.
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τι προσέφερε η εταιρία στο ελληνικό κράτος, και ειδικά στην αιμορραγούσα Εθνική μας Οικονομία.
ΑΝΑΛΥΣΗ.
1.Μισθοι Ελλήνων Αξιωματικών και Πληρωμάτων 104.730.940,62 Ευρω
2.Μισθοι Υπάλληλων Γραφείων στην Ελλάδα 22.355.333,91 Ευρω
3.Δαπανες Επισκευών, αναβαθμίσεων, αγορά ανταλλακτικών 91.246.434,10 Ευρω
4.Καυσιμα και Λιπαντικά από ελληνικές εταιρίες 92.392.426,16 Ευρω
5.Τροφοεφοδια από ελληνικές εταιρίες 44.795.556,12 Ευρω
6.Διαφορα έξοδα γραφείου Πειραιά 11.425.965,23 Ευρω
7.Λιμενικα και Πρακτορειακά έξοδα εντος Ελλάδας 38.288.867,90 Ευρω
8.Εξοδα διαφήμισης για προβολή ελληνικού τουρισμού στις ΗΠΑ 19.205.977,97 Ευρω
ΣΥΝΟΛΟ 424.441.502 Ευρω.
Τέλος να επισημανθεί ότι από το 1986 έχουν ταξιδέψει με τα κρουαζερορόπλοια της CELESTYAL CRUISES 6.000.000 επιβάτες, εκ των οποίων το 30% προέρχεται από τη Β. Αμερική, το 22% από Λ. Αμερική, το 8% από Αυστραλία, το 10% από την Ασία, το 21% από την Ελλάδα, και την Τουρκία(ΕΛΛΗΝΕΣ 13.000 και ΤΟΥΡΚΟΙ 10.000),ενώ το 2014 διακινήθηκαν από τα κρουαζερορόπλοια της εταιρίας 117.361 με το homeporting ,πραγματοποιήθηκαν 575.069 επισκέψεις σε ελληνικά λιμάνια, καθώς και 627 προσεγγίσεις στα λιμάνια μας. Η δε συνεισφορά στην Εθνική Οικονομία ετησίως αγγίζει τα 128.000.000 ευρω,δηλ.30.000.000 ευρώ άμεσα λειτουργικά εξοδα,44.000.000 δαπάνες επιβατών βάσει στατιστικών στοιχείων CLIA (Μ.Ο 200 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΕΠΙΒΑΤΗ HOMEPORTING) και 54.000.000 ευρώ δαπάνες επιβατών σε συνδυασμό με διαμονή στην Ελλάδα 3-5 ημέρες(Μ.Ο Δαπανων 600 ευρώ).
αναδημοσίευση από zougla.gr