Καπετάν Άγγελος Αντωνάτος: Από το Ιόνιο στο Μαϊάμι και στα νερά του Ατλαντικού.

 

 
 
              

Καπετάν Άγγελος Αντωνάτος: Από το Ιόνιο  στο Μαϊάμι και στα νερά του Ατλαντικού.     

 

  

 Ο Καπετάν Άγγελος Αντωνάτος γεννήθηκε στον Καραβόμυλο της Κεφαλονιάς. Γονείς του ο Κώστας Αντωνάτος και  η Σπυριδούλα Βουτσινά. Έχει ακόμα έναν αδελφό τον Γεράσιμο, που ζει και εργάζεται μόνιμα στη Ρόδο. Η οικογενειακή του κατάσταση… είναι παντρεμένος με την Σωτηρία Πολίτη, με την οποία γνωρίσθηκαν  όταν ήταν  Ύπαρχος στο πλοίο Blue Star 1, έχουν ένα κοριτσάκι 4 1/2 χρονών που λέγεται Κωνσταντίνα και μένουν μόνιμα στο Ρίο.

 

  

Με τα ξαδέλφια του Βίκυ Αντωνάτου Βαλλάτου και Γιώργο Αντωνάτο, κατά τον αγιασμό του “Νήσος Κεφαλονιά”. Τον Καραβόμυλο τον επισκέπτονται πολύ συχνά γιατί η Κεφαλονιά αρέσει στην σύζυγο του καθώς και στην κόρη του. Η κόρη του μάλιστα είναι εγγεγραμένη δημότης Σάμης. Οι γονείς του είναι μόνιμοι κάτοικοι Καραβομύλου. Ο πατέρας του ναυτικός ( για χρόνια μάγειρας στην εταιρεία του Στρίντζη ), …μετέδωσε και στον Άγγελο  το “μικρόβιο της θάλασσας” . Αφού τελείωσε Δημοτικό και Γυμνάσιο-Λύκειο στον Καραβόμυλο και στην Σάμη εφοίτησε στην “Σχολή Εμποροπλοιάρχων” στο Αργοστόλι.

Σε ένα από τα  μπαρ του ”Bimini SuperFast” Παράλληλα με τις ναυτικές σπουδές του, τα καλοκαίρια έκανε την πρακτική εκπαίδευσή του σε πλοία εσωτερικών πλόων. Ένα από αυτό και το “Θιάκη” των Μαυροειδή-Γερίμογλου  (το 1990) που έκανε τη γραμμή Αγ. Ευφημία-Βαθύ Ιθάκης-Αστακό. Σ’ ατό το πλοίο “κάναμε μαζί¨. Εγώ ναύτης και ο Άγγελος Δόκιμος Πλοίαρχος.  Αφού τελείωσε την σχολή, συνέχισε  σε μεγάλα πλοία σαν αξιωματικός και το 2004 σε ηλικία 33 ετών, έπιασε για πρώτη φορά πλοίαρχος σε επιβατηγό πλοίο, το ”Αγιος Ανδρέας ΙΙ”, ρισκάροντας και αφήνοντας την σιγουριά που παρείχε μία μεγάλη εταιρεία (ήταν  Ύπαρχος στο Blue Horizon της Blue Star Ferries).

Το ”Bimini SuperFast” στο ΜαΪάμι.

To πλοίο αυτό το είχε νοικιάσει ο Διονύσης ο Γερολυμάτος και ταξίδευε στην γραμμή Σάμη-Ιθάκη-Αστακός. Του βγήκε σε καλό όμως, διότι έχει  ήδη 9 χρόνια πλοίαρχος σε 7 διαφορετικά πλοία, όπως Καπετάν Αλέξανδρος, Ionian Sky, Ερωτόκριτος Τ., Έλλη Τ., Ionian Queen. Θα πρέπει να πούμε ότι παράλληλα αρθογραφεί σε διάφορα έγκριτα ναυτιλιακά περιοδικά για θέματα που άπτονται της ναυτιλίας. Τελευταίο του πλοίο πριν φύγει για το Μαϊάμι και το πλοίο που είναι τώρα, ήταν το “Νήσος Κεφαλληνία” της ντόπιας εταιρείας Kefalonian Lines, από την οποία αποχώρησε διότι η ευκαιρεία που του παρουσιάσθηκε ήταν αρκετά μεγάλη.

Η γέφυρα του ”Bimini SuperFast” Στο πλοίο αυτό ήταν από το ξεκίνημα και  συνέβαλε τα μέγιστα. ώστε  να μπορέσει   να ξεκινήσει με όλα του τα πιστοποιητικά με μόνο 20 ημέρες επισκευής, ύστερα από 15 μήνες παροπλισμού. Στο καινούργιο πλοίο που είναι τώρα πλοίαρχος, στο Cruise ship ”Bimini SuperFast” (πρώην Superfast VI),  λόγω διεθνών ναυτιλιακών κανονισμών,μοιράζεται την πλοιαρχία με ακόμα έναν πλοίαρχο ελληνικής καταγωγής. Όπως μας γράφει ο ίδιος ” Το πλοίο αγοράσθηκε από τον Ασιατικό κολοσσό Genting Group και η νέα εταιρεία ονομάσθηκε Bimini Resort World Bimini Superfast. Η πολυεθνική Genting Group έχει την κεντρική έδρα της στην Μαλαισία και δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο με επιχειρήσεις όπως casinos, luxury hotels, resorts, ενέργεια, cruise vessels. Είναι η Νο 1 εταιρεία στην επιχείρηση των casino και έχει ακόμη τις εταιρείας κρουαζιεροπλοίων Norwegian Cruise Line (από τις κορυφαίες στον κόσμο) και Asia Cruise Star. Η επεκτατική πολιτική της εταιρείας είναι το κύριο χαρακτηριστικό της. To Βimini Superfast, αγοράσθηκε από την Ελληνική εταιρεία Superfast Ferries με σκοπό να μετατραπεί σε κρουαζιερόπλοιο από Ro-Ro Pax που ήταν πριν. Το πλοίο μετασκευάσθηκε στην Malaga της Ισπανίας και την 20/07 ξεκίνησε καθημερινές κρουαζιέρες από το Miami για το ιδιόκτητο νησί της Genting Group Bimini, το οποίο ανήκει στο σύμπλεγμα νησιών Bahamas Islands. Στο νησί έχουν φτιαχθεί πολυτελείς εγκαταστάσεις για διαμονή εύπορων ατόμων. Στο πλοίο υπάρχουν πολυάριθμα casinos, που οι επιβάτες μπορούν να δοκιμάσουν την τύχη τους. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού, υπάρχει συνεχώς χορευτική μουσική από διάφορα συγκροτήματα που φιλοξενούνται στο πλοίο καθώς χορευτικές και ακροβατικές επιδείξεις από χορευτικά σχήματα. Καθημερινά γνωστοί Djs στην Αμερική διασκεδάζουν τους επιβάτες του πλοίου, με τις πρόσφατες μουσικές επιτυχίες. Οι μπουφέδες και τα εστιατόρια του πλοίου, προσφέρουν διεθνείς γεύσεις. Το πλοίο αναχωρεί καθημερινά από το Miami στις 09.00 το πρωί, φθάνει στις Bahamas στις 11.30 και οι επιβάτες με τα tenders (μικρά catamarans), οδηγούνται από το πλοίο, στο λιμάνι του Bimini. Στις 16.00 το πλοίο αναχωρεί από το αγκυροβόλιο του Bimini, (το λιμάνι δεν είναι για μεγάλα πλοία) και με προορισμό το Miami. Όσοι επιβάτες επιθυμούν, διανυκτερεύουν στο Bimini και έρχονται κάποια άλλη ημέρα στο πλοίο, για την επιστροφή τους στο Miami.Οι υπόλοιποι (day trippers), κάνουν ξενάγηση στο νησί, απολαμβάνουν το μπάνιο τους στις απίστευτες παραλίες του νησιού και εν συνεχεία το απόγευμα επιστρέφουν στο Miami. Το πλοίο φθάνει στο Miami στις 19.00 και διανυκτερεύει. Η πρωινή κρουαζιέρα ονομάζεται Day Explorer Cruise. Τον Αύγουστο το πλοίο θα εκτελεί και νυκτερινή κρουαζιέρα, που θα ονομάζεται Night Party Cruise. Θα αναχωρούμε από Miami στις 21.00 και θα επιστρέφουμε το πρωί στις 07.00 Να σημειωθεί ότι έχουμε με την Ελλάδα 7 ώρες πίσω διαφορά. Δηλαδή εσείς έχετε 07.00 το πρωί και εμείς εδώ μεσάνυχτα. Το πλοίο κάνει την απόσταση των 45 ναυτικών μιλίων του ταξιδιού σε 1.5 ώρα (ταξιδεύουμε με 30 μίλια την ώρα). Στο πλοίο είμαστε 250 άτομα πλήρωμα, εκ των οποίων 29 Έλληνες (γέφυρα-κατάστρωμα-μηχανή). Όλοι οι υπόλοιποι είναι από διάφορα μέρη του κόσμου (USA-England-Italy-Belgium-Rumania-New Zealand-Scotland-Phillipines-Puerto Rico-Venezouela κλπ) Η συγκεκριμένη επιλογή εργασίας, αποτελεί για εμένα μέγιστη τιμή και μεγάλη πρόκληση. Οι προσφερόμενοι πλοίαρχοι για το πλοίο ήταν πάρα πολλοί από΄διάφορα μέρη του κόσμου. Οι συνθήκες εργασίας είναι πάρα πολύ καλές και οι απολαβές που έχω επίσης. Όμως και οι απαιτήσεις που υπάρχουν είναι τεράστιες, διότι το πλοίο μεταφέρει Αμερικανούς ως επί το πλείστον επιβάτες που είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί. Σίγουρα ήθελα να ξεφύγω από τα δεδομένα της Ελληνικής ακτοπλοίας και να ασχοληθώ με την διεθνή κρουαζιέρα. Το κόστος της ξενιτιάς είναι μεγάλο βέβαια και δεν αναπληρώνεται, αλλά ήθελα να κάνω ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Πρόθεση μου είναι να συνεχίσω να δουλεύω στο εξωτερικό σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Η καταξίωση που υπάρχει είναι μεγάλη και θα πρέπει να ασχολείσαι συνεχώς με τα εργασιακά σου καθήκοντα, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμμία εκκρεμότητα. Την πλοιαρχία στο Bimini Superfast, την μοιράζομαι με ένα άλλο καλό Έλληνα συνάδελφο (λόγω διεθνών κανονισμών)  Το πλοίο είναι το γνωστό και πολύ αγαπητό στους επιβάτες της γραμμής Πάτρας – Ιταλίας, Superfast VI.

Είναι ένα υπερσύγχρονο πλοίο, που κατασκευάσθηκε το 2001 στο Κίελο της Γερμανίας για λογαριασμό της Superfast Feries του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου. Χαρακτηριστικό του είναι η υψηλή ταχύτητα που αναπτύσει στο ταξίδι 30 κόμβους, οι πολυτελείς χώροι για τους επιβάτες, η σύγχρονη τεχνολογία που έχει σε όλο τον εξοπλισμό του. Επίσης ναυπηγήθηκε με προυποθέσεις να καλύπτει όλους τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας, ακόμη και αυτούς που δεν ίσχυαν ακόμη την χρονολογία κατασκευής του. έχει μία υπερσύγχρονη γέφυρα, που είναι εξοπλισμένη με το απόγειο της ναυτικής ηλεκτρονικής τεχνολογίας. Έχει χαρακτηριστικά: μήκος: 205 μέτρα, πλάτος:25 μέτρα, καταστρώματα:11, βύθισμα:6.80 μέτρα, μηχανές: 4 κύριες μηχανές Sulzer συνολικής υπποδύναμης 68.000 ίππων!!!! To λιμάνι του Miami βρίσκεται στην νότια Florida των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Είναι άκρως τουριστικό μέρος, με κύριο χαρακτηριστικό το τροπικό κλίμα (υγρασία με ζέστη ακόμη και τον χειμώνα). Αποτελεί το κέντρο της διεθνούς κρουαζιέρας με περίπου 1500 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων τον χρόνο. Ο πληθυσμός της πόλης με τα περίχωρα είναι 5.000.000 κάτοικοι. Το κλίμα στο πλοίο είναι πολύ καλό και υπάρχει ενθουσιασμός από την διοίκηση, της νέας εταιρείας για την έναρξη της λειτουργίας του πλοίου. Το πλοίο είναι το Superfast 6, το οποίο πλέον έχει μετασκευασθεί σε κρουαζιερόπλοιο με έμφαση στο casino. Υπάρχουν πάρα πολλά τραπέζια για διάφορα τυχερά παιχνίδια, αίθουσες για αθλητικά στοιχήματα,slots machines και αίθουσες για VIP επιβάτες, που προβλέπεται να παίξουν σε κάθε κρουαζιέρα χρηματικά ποσά, που ξεπερνούν τα 2 εκκ. δολλάρια ανά άτομο. Το πλήρωμα είναι 250 άτομα και είναι πολυεθνικό (Βέλγοι, Αμερικανοί, Εγγλέζοι, Ρουμάνοι, Φιλλιπίνοι, Νέα Ζηλανδιά, Κόστα Ρίκα, Ιταλοί κλπ) Οι Έλληνες είμαστε 28 άτομα. Οι απαιτήσεις είναι πάρα πολλές, όχι όμως παράλογες. Υψηλές είναι και οι αποδοχές που παίρνουμε, οι οποίες δεν έχουν ουδεμία σχέση με τα Ελληνικά δεδομένα και πάντα γίνεται εξόφληση αποδοχών, την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα. Υψηλό είναι και το επίπεδο εκπαίδευσης του πληρώματος. Όλοι προσπαθούν για το καλύτερο Επίσης η χωρητικότητα του πλοίου σε επιβάτες είναι 1500 άτομα και τα γκαράζ του πλοίου, χρησιμοποιούνται πλέον για άλλη χρήση (δεν μεταφέρουμε αυτοκίνητα). Το πλοίο πλαγιοδετεί στο Miami και αγκυροβολεί στο Bimini. Επίσημη γλώσσα του πλοίου είναι τα Αγγλικά. Απαραίτητη προυπόθεση για να εργασθεί κάποιος στο πλοίο, είναι η καλή γνώση της συγκεκριμένης γλώσσας. Επίσης εδώ έχουμε συχνά ελέγχους από το USA Coast Guard, που απαιτούν όλα να λειτουργούν τέλεια και το πλήρωμα να είναι άριστα εκπαιδευμένο. Το μηχανοστάσιο του πλοίου,είναι  ένα πραγματικό εργοστάσιο. Εκεί υπάρχουν 4 κύριες μηχανές SULZER, συνολικής ιπποδύναμης 68.000 ίππων!!!!!!! Kάθε μία μηχανή αποτελείται από 16 κυλίνδρους”. Ενθουσιασμένος λοιπόν ο καπετάν Άγγελος από το νέο του επαγγελματικό σταθμό, μας δίνει ραντεβού στον Καραβόμυλο τον χειμώνα, για περισσότερη κουβέντα και εικόνες από τα τα νερά του Ατλαντικού. Από καρδιάς του ευχόμαστε καλά ταξίδια, ακόμα περισότερες όμορφες εμπειρίες να έχει… και καλή πατρίδα Άγγελε!!!

Τάσος Καβαλλιεράτος. Υ.Γ. 1Στον φάκελο ¨Συνημμένα” μπορείται να διαβάσετε σε μορφή pdf πρόσφατο αφιέρωμα του περιοδικού εφοπλιστής στον καπετάν Άγγελο.

Υ.Γ. 2 Τις  φωτογραφίες έστειλε ο καπετάν Άγγελος και είναι από το πλοίο, το Μαϊάμι και το νησί Μπίμινι στις Μπαχάμες.

Υ.Γ. 3 Για να γίνει το αφιέρωμα αυτό, βοήθησε η Βίκυ Αντωνάτου Βαλλάτου. Την ευχαριστώ θερμά. .

 

Πηγή : http://www.vlahatasamis.gr