Έτος ορόσημο για τη ναυτιλία το 2019. Ποια πλοία θα δουν την αξία τους να εκτοξεύεται τους επόμενους μήνες
Μεγάλες και σημαντικές ευκαιρίες βλέπει η VesselsValue, εταιρεία εκτιμήσεων των αξιών των πλοίων, για τους εφοπλιστές μετά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης.
Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, η αύξηση αναμένεται να αγγίξει το 50% για τους επόμενους 12 μήνες σε επιλεγμένες κατηγορίες πλοίων, όπου εντοπίζεται και η μεγαλύτερη απόκλιση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Στις top επιλογές της VesselsValue βρίσκονται τα μικρά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ηλικίας 10 ετών και μεταφορικής δυνατότητας 4.250 TEUs (εμπορευματοκιβώτια).
Στη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων αναμένονται μελλοντικές υπεραξίες που ενδέχεται να προσεγγίσουν ακόμα και το 50%. Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, πλοία που σήμερα κοστίζουν 10 εκατ. δολάρια, είναι πολύ πιθανό σε ένα χρόνο να στοιχίζουν 15 εκατ. δολάρια. Η εξήγηση είναι αρκετά απλή και εδράζεται στο γεγονός ότι το «βιβλίο παραγγελιών» στην συγκεκριμένη κατηγορία, δηλαδή ο αριθμός των πλοίων που έχουν παραγγελθεί στα διεθνή ναυπηγεία παραμένει σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο, συγκριτικά με τον στόλο που ήδη βρίσκεται σε λειτουργία. Εν ολίγοις, ακόμα κι αν δεν αυξηθεί η ζήτηση φορτίων, οι ναύλοι θα συνεχίσουν να κινούνται ανοδικά και κατά την διάρκεια του 2019, ελλείψει επαρκούς αριθμού πλοίων, εξέλιξη που εκ των πραγμάτων, θα ενισχύσει και τις τιμές πώλησης. Σύμφωνα με στοιχεία της VHSS, οι ναύλοι για την συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 25% το 2018, απόρροια της υψηλής ζήτησης.
Αντίστοιχα, η VesselsValue προβλέπει σημαντικά κέρδη της τάξεως του 32% και στα ακόμα πιο μικρά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 1.750 TEUs και ηλικίας 20 ετών. Πρόκειται για τα λεγόμενα πλοία τροφοδοσίας (feeders), τα οποία συλλέγουν τα εμπορευματοκιβώτια από διάφορα τοπικά λιμάνια και τα μεταφέρουν στα μεγάλα λιμάνια, όπου μπορούν να δέσουν τα πλοία της «γραμμής», τα οποία μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια από 8.000 μέχρι και 22.000 ανά πλοίο. Τα feeders τροφοδοτούν με κοντέινερ τα μεγάλα πλοία, αλλά εκτελούν και τοπικά δρομολόγια μεταξύ λιμανιών της Ευρώπης, όπου είναι αδύνατη ή ασύμφορη η πρόσβαση των μεγαλύτερων πλοίων, που κατά κανόνα πραγματοποιούν διηπειρωτικά ταξίδια, π.χ. από την Ασία, στην Ευρώπη, από την Ευρώπη στις ΗΠΑ κτλ.
Στην αγορά αγορά αυτή, σημαντική παρουσία διαθέτει, μεταξύ άλλων, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Euroseas, της οικογένειας Πίττα, με παράδοση 140 ετών στην ναυτιλία. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον κλάδο των feeders με 11 πλοία και σε πρόσφατη ανάλυσή της, επιβεβαιώνει την εκτίμηση της VesselsValue, τονίζοντας ότι κατά την διάρκεια της προσεχούς διετίας δεν θα υπάρξει περίπτωση υπερπροσφοράς πλοίων, λόγω του πολύ χαμηλού βιβλίου παραγγελιών, με αποτέλεσμα οι προοπτικές για βελτιωμένο ύψος ναύλων, να προδιαγράφονται ως ιδιαίτερα ρόδινες.
Υπεραξίες και στα υγραεριοφόρα
Μια ακόμα κατηγορία πλοίων, όπου αναμένονται μεγάλα κέρδη τον προσεχή χρόνο, είναι εκείνη των πλοίων μεταφοράς υγραερίου και συγκεκριμένα εκείνων, μεταφορικής ικανότητας 35.000 κυβικών μέτρων και ηλικίας 15 ετών. Στην εν λόγω κατηγορία, προβλέπονται κέρδη 47%, με τις τιμές πώλησης να αναμένεται να αυξηθούν από τα περίπου 15 εκατ. δολάρια σήμερα σε πάνω από 22 εκατ. δολάρια κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας η ζήτηση για υγραέριο (LPG) κινείται ανοδικά, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ασία, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να κινούνται ανοδικά, τάση που αναμένεται να διατηρηθεί και τους επόμενους μήνες. Ως εκ τούτου και οι αξίες των πλοίων, προβλέπεται να ακολουθήσουν «κατά πόδας» στις περισσότερες κατηγορίες LPG, με αποκορύφωμα τα παλιότερα πλοία, όπου υπάρχει και μεγαλύτερο περιθώριο αύξησης των τιμών, που σήμερα κρίνονται σχετικά ελκυστικές.
Κατηγορίες Πλοίων όπου οι Αξίες Προβλέπεται να Αυξηθούν Περισσότερο τους Επόμενους 12 Μήνες
dealnews.gr