WIND SOLUTION: “Αγορά έκπληξη!”

seajets

Το accommodation ship WIND SOLUTION αποτελεί πιθανότατα τη νέα προσθήκη στο στόλο  της Seajets, χωρίς ωστόσο να έχει επιβεβαιωθεί και επίσημα από την ίδια την εταιρεία.

Το πλοίο έχει ήδη πάρει το δρόμο για την Ελλάδα –από το νησί Portland του Ην. Βασιλείου όπου χρησιμοποιούνταν ως πλωτό ξενοδοχείο τα τελευταία χρόνια- και αναμένεται να καταπλεύσει στον Πειραιά στις 27 Ιανουαρίου 2018.

C-QsDJYXsAEJD-g

Το συγκεκριμένο πλοίο διαθέτει ιστορία πλούσια και ενδιαφέρουσα.

Ναυπηγήθηκε στα Aalborgs Værft A/S της Δανίας το 1969 για λογαριασμό της σουηδικής Rederi Ab Gothenburg-Frederikshavn Line –ως PRINSESSAN CHRISTINA- και δρομολογήθηκε στη γραμμή Gothenburg – Frederikshavn. Το 1979 πουλήθηκε στην σουηδική Safe Ship Shipping Company και μετονομάστηκε σε SAFE CHRISTINA (1981).

Το 1981 ναυλώθηκε στη Sally Line, που το δρομολόγησε στη γραμμή Ramsgate – Dunkerque, ενώ το 1982 πουλήθηκε στη Stena Line και μετονομάστηκε σε PRINSESSAN CHRISTINA. Εκείνη το δρομολόγησε αρχικά στη γραμμή Gothenburg – Frederikshavn (1982) και εν συνεχεία στη γραμμή Moss – Frederikshavn – Gothenburg με το όνομα STENA NORDICA (1983).

Το 1984 ανακαινίστηκε και απέκτησε 60 νέες καμπίνες, ενώ στη συνέχεια μεταβιβάστηκε στην Lion Ferry που το μετονόμασε σε EUROPÄÄRJAN I και το δρομολόγησε στις γραμμές Helsingborg – Grenå (1985) και Varberg – Grenå – Helsingborg – Grenå (1986). Το 1987 θα υπηρετήσει τη γραμμή Halmstad – Grenå με το όνομα LION PRINCE, ενώ το 1998 θα μετονομαστεί σε STENA PRINCE.

Το Μάρτιο του 1999 πουλήθηκε στην ιταλική Freedom Ferries, η οποία το μετονόμασε σε COMMODORE και το δρομολόγησε στη γραμμή Genoa – Paula (Sardinia) – Porto Vecchio (Corsica). Το 2000 μεταφέρθηκε στη γραμμή Genoa – Porto Torres – Propriano και το 2001 κλήθηκε να υπηρετήσει τις γραμμές Genoa – Paula (Sardinia) – Porto Vecchio (Corsica) και Portoferraio – Piombino.

Το 2003 πουλήθηκε στην ιταλική Enermar Trasporti Isole Sarde και δρομολογήθηκε στη γραμμή Genoa – Palau, ενώ το 2004 εξυπηρέτησε –για 3 μήνες- τη γραμμή Bari – Durres. Το 2005 πουλήθηκε στην ιταλική D & P Cruises, S.p.A. και παρέμεινε στη γραμμή Bari – Durres, ενώ το 2007 μεταφέρθηκε στη γραμμή Salerno – Olbia.

Το 2008 πουλήθηκε στην ολλανδική C-bed BV, που το μετασκεύασε σε accommodation ship και το μετονόμασε σε WIND SOLUTION.

C-QsEWpW0AE5wHy

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά του –πόσο μάλλον η γραμμή που θα εξυπηρετήσει- παραμένουν γρίφος άλυτος για τους γνωρίζοντες τα δρώμενα της ελληνικής ακτοπλοΐας. Υπάρχουν σενάρια που θέλουν το πλοίο να δρομολογείται στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, ενώ δεν είναι απίθανο να το δούμε και ως accommodation ship για μετανάστες. Οι εξελίξεις, πάντως, γύρω από αυτή τη μυστηριώδη αγορά σίγουρα τραβούν την προσοχή μας και τις αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Το WIND SOLUTION έχει χωρητικότητα 8.893gt (1.845 dwt), μήκος 123,45 μέτρα, πλάτος 19,61 μέτρα και βύθισμα 5,25 μέτρα. Διαθέτει 476 κρεβάτια και μπορεί να μεταφέρει 1.030 επιβάτες και 270 Ι.Χ. (620 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 8 κύριες μηχανές Nohab-Polar SF112 VS-E diesel συνολικής ισχύος 11.475 kw και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20,5 κόμβων.

sroussos@nautilia.gr

φωτο: Tony Weaver