Τί γίνεται επιτέλους με το ΙΟΝΙΣ;

 

Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μας, λάβαμε μια επιστολή από κάτοικο του Πόρου που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο νησί του αλλά και στην Αθήνα, με την οποία θέλησε να εκφράσει την αντίθεση του για τη μη έγκριση των δρομολογίων που κατέθεσε η πλοικτήτρια εταιρεία του ΙΟΝΙΣ στο τελευταίο ΣΑΣ. Το nautilia.gr δημοσιεύει τη συγκεκριμένη επιστολή συνεχίζοντας να δίνει βήμα στον κόσμο που θέλει να καταθέσει την άποψη του πάνω σε ζητήματα που αφορούν τη ναυτιλία και τη θάλασσα γενικότερα.

Αγαπητοί καλησπέρα σας

Θα ήθελα με την παρούσα επιστολή μου να αναδείξω ένα μείζον ζήτημα και παράλληλα να εκφράσω την αντίθεση μου για τη στάση που κρατά η πολιτεία στο συγκεκριμένο θέμα.

 

Περί ανταγωνισμού

Ο ανταγωνισμός στην ακτοπλοία είναι μεγάλος, ειδικά μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ίδια γραμμή και σίγουρα είναι κάτι πολύ θετικό να υπάρχει ανταγωνισμός καθώς (στις υγιείς αγορές) λειτουργεί υπέρ του καταναλωτή που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο επιβάτης. Για να λειτουργεί όμως ο ανταγωνισμός (και πάλι στις υγιείς αγορές ισχύει αυτό) υπάρχει η επιτροπή ανταγωνισμού η οποία σκοπό έχει να διατηρεί την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και να εγγυάται την εφαρμογή του δικαίου του ανταγωνισμού. H Eπιτροπή Ανταγωνισμού λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή και έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. Ένα από τα μέσα για να επιτύχει το σκοπό της είναι η καταπολέμηση των φραγμών εισόδου στην αγορά, η οποία πρέπει να είναι ελεύθερη και ανοιχτή για όλες τις επιχειρήσεις. Αυτό πρακτικά σημαίνει οτι όλοι πρέπει να αντιμετωπίζονται με τους ίδιους όρους και κριτήρια.

 

Τί γίνεται επιτέλους με το ΙΟΝΙΣ;

Αυτό βέβαια δεν ισχύει στην ακτοπλοία τουλάχιστον για τα “καθημερινά” ζητήματα όπως δρομολογήσεις, αποδρομολογήσεις πλοίων ή τροποποιήσεις δρομολογίων καθώς γι’ αυτά δεν είναι αρμόδια σαφώς η επιτροπή ανταγωνισμού. Στη γραμμή του Σαρωνικού όπου εκεί ο ανταγωνισμός είναι σκληρός θα λέγαμε, έχουμε γίνει παρατηρητές μιας κατάστασης που μόνο υγιή ανταγωνισμό δεν θυμίζει. Στη γραμμή της Αίγινας λοιπόν εδώ και μερικούς μήνες δραστηριοποιείται ένα νέο πλοίο (τουλάχιστον στα νερά του Σαρωνικού) το ΙΟΝΙΣ. Δεν εξετάζω αν είναι καλό πλοίο, γρήγορο ή ότι άλλο. Τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μια συνεχείς άρνηση του Λιμεναρχείου (όσο δεν συνεδριάζει το ΣΑΣ) αλλά και του ίδιου του ΣΑΣ που συνεδρίασε στις 12 Μαίου, στο να εγκρίνουν οποιαδήποτε τροποποίηση δρομολογίων καταθέτει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του ΙΟΝΙΣ. Η IONIS Ferries ζητά για την καλοκαιρινή περίοδο 4 δρομολόγια ημερησίως σε ώρες που δεν συμπίπτουν με τις αναχωρήσεις των υπόλοιπων πλοίων και απέχουν τουλάχιστον 30 λεπτά από αυτές όπως προβλέπεται. Το ένα δε εκ των δρομολογίων εξυπηρετεί και το νησί μας, τον Πόρο 6 φορές την εβδομάδα. Την ίδια στιγμή στα υπόλοιπα πλοία της γραμμής εγκρίνονται όλες οι τροποποιήσεις στα δρομολόγια τους. Γιατί λοιπόν υπάρχει τόση άρνηση από την πολιτεία προς το ΙΟΝΙΣ; Και αν στη θέση του ΙΟΝΙΣ ήταν κάποιο άλλο πλοίο, θα αντιμετώπιζε τις ίδιες δυσκολίες; Είναι θέμα πλοίου ή θέμα συμφερόντων στη γραμμή;

 

Με λίγα λόγια

Ως επιχειρηματίας στην περιοχή της Αθήνας αλλά και του Πόρου ξέρω πολύ καλά τι θα πει ανταγωνισμός ειδικά μέσα στην άσχημη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε όλοι μας. Όλοι πρέπει να δουλέψουν και να επιβιώσουν, και η πολιτεία ας κοιτάξει μια φορά λίγο μακρύτερα από τη μύτη της και χωρίς να υπολογίζει πιέσεις και συμφέροντα τα οποία επηρεάζουν τις αποφάσεις της ειδικά στη γραμμή μας. Είμαστε και εμείς εδώ, ο κόσμος που ζει και εργάζεται στα νησιά και όχι σε κάποιο γραφείο υπουργείου. Δεν θέλετε κύριοι να υπάρχει ένα ακόμα πλοίο που θα εξυπηρετεί και θα φέρνει κόσμο στο κατά γενική ομολογία πανέμορφο νησί του Πόρου; Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ήταν έντονο, ας μην ξαναγυρίσουμε πίσω στο παρελθόν.

Με την ελπίδα οτι κάτι θα αλλάξει τελικά σε τούτη τη χώρα ή έστω με αυτή τη νέα κυβέρνηση.

 

Με εκτίμηση

Δημήτριος Βαγενάς

Πόρος