HSC EXPRESS: Νέο ταχύπλοο από Golden Star Ferries και Fast Ferries

Fast Ferries και Golden Star Ferries

Σε μια κίνηση υψηλού ιστορικού συμβολισμού, οι εταιρείες Fast Ferries και Golden Star Ferries προχώρησαν από κοινού στην αγορά του HSC EXPRESS (5.902gt/1998) της Nordic HSC.

Το νέο ταχύπλοο που αναμένεται να ενταχθεί στους κόλπους της ελληνικής ακτοπλοΐας έρχεται σε μια περίοδο όπου ο ακτοπλοϊκός χάρτης της χώρας μεταβάλλεται ραγδαία και σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής συνεργειών μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών του κλάδου. Τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην ακτοπλοΐα λόγω της κρίσης και της αύξηση των τιμών του πετρελαίου, οδήγησαν τις δυο ανταγωνίστριες εταιρείες της Ραφήνας να παραμερίσουν τις μεταξύ τους διαφορές και να τολμήσουν κάτι που σε άλλες εποχές θα θεωρούσαμε αδιανόητο. Στη δημιουργία μιας οικονομικής και στρατηγικής συνεργασίας, που πιθανότατα θα αποτελέσει οδηγό και για άλλες ανάλογες κινήσεις εντός της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Σε κάθε περίπτωση, ο ανταγωνισμός στη γραμμή μεταλλάσσεται πλέον μεταξύ των δυο πάλαι ποτέ αντιπάλων – νυν εταίρων της Ραφήνας και της SEAJETS του Μ. Ηλιόπουλου. Και αυτό καθώς μόλις πρόσφατα –στις 20 Σεπτεμβρίου 2018- κατέφθασε στην Ελλάδα και η νέα βολίδα της SEAJETS, HSC WORLD CHAMPION JET (6.400gt/2000), γεγονός που προμηνύει ότι το καλοκαίρι του 2019 θα είναι ιδιαίτερα θερμό. Ωστόσο, η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει περισσότερο μετά την ανακοίνωση των δρομολογίων που θα εκτελεί το συγκεκριμένο πλοίο.

Επισημαίνεται, ότι το HSC EXPRESS θα είναι το 4ο ταχύπλοο σκάφος που θα προστεθεί στον στόλο της Golden Star Ferries, μετά την απόκτηση των: SUPERRUNNER (4.724gt/1998) το 2016, SUPERSPEED (853gt/2002) το 2017 και SUPERCAT (636gt/2000) το 2018. Ενώ θα είναι το πρώτο, που έστω και με αυτό το μοντέλο διαχείρισης θα ενταχθεί ταυτόχρονα και στον στόλο της FAST FERRIES.

Το νέο πλοίο των δυο εταιρειών, ανήκει στην κλάση 047 της Incat και είναι σκάφος υψηλών επιδόσεων και προδιαγραφών. Όταν είχε παραδοθεί –το 1998- στην αργεντίνικη Buquebus ως CATALONIA είχε κατακτήσει το ρεκόρ του ταχύτερου διάπλου του ατλαντικού προς Ανατολάς με μέση καταγεγραμμένη ταχύτητα 38,87 κόμβους. Τότε είχε καλύψει τα 3.125 ν.μ. μεταξύ Manhattan (ΗΠΑ) – Tarifa (Ισπανία) σε 3 ημέρες, 7 ώρες και 54 λεπτά, καλύπτοντας 1.000 ν.μ. κάθε 24 ώρες! Αυτό σημαίνει ότι από του χρόνου στη θάλασσα του Αιγαίου θα ανταγωνίζονται δυο παγκόσμιοι “πρωταθλητές” ταχύτητας.

13_hscexpress viking_fstr_madli_vitismann-1220x915 26285758230_1943d961ce_k

Το HSC EXPRESS ναυπηγήθηκε τον Ιανουάριο του 1998 στα φημισμένα Incat που βρίσκονται στο Hobart της Τασμανίας, για λογαριασμό της Buquebus. Έκτοτε το υπερσύγχρονο ταχύπλοο ναυλώθηκε σε διάφορες ευρωπαϊκές εταιρείες, κάνοντας καριέρα στα Στενά της Μάγχης (P&O), στη θάλασσα της Ιρλανδίας (Isle of Man Steam Packet Company), στη Βαλτική (Gotlandsbåten AB, Viking Line) και στη Μεσόγειο. Σήμερα, το πλοίο βρίσκεται δεμένο στο Las Palmas, καθώς η ισπανική NAVIERAS ARMAS το είχε ναυλώσει τον περασμένο Μάιο για δρομολόγια στα εκεί νησιά.

Το πλοίο έχει χωρητικότητα 5.902gt (450 dwt), μήκος 91 μέτρα, πλάτος 26 μέτρα και βύθισμα 3,73 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 836 επιβάτες, 220 Ι.Χ. ΚΑΙ 4 λεωφορεία. Εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Caterpillar 3618 marine , συνολικής ισχύος 28.800 kw και διαθέτει 4 waterjet της Lips LJ145D. Μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 42 κόμβων και μέγιστη 48 Κόμβων! Αξίζει να σημειωθεί, ότι το πλοίο έχει άλλα 3 αδελφά σκάφη. Πρόκειται για τα: HSC Incat 046, HSC Max Mols και HSC Fjord Cat.

hull-047-91m-mini-spec 047-ga-4732001

Σε κάθε περίπτωση, αυτή η νέου τύπου ιστορική συμμαχία που προκύπτει από τους δυο βασικούς ανταγωνιστές της Ραφήνας, αλλάζει άρδην τα δεδομένα στη γραμμή και ανοίγει το δρόμο για ένα νέο μοντέλο διαχείρισης και συνεργειών, μεταξύ των εταιρειών του κλάδου, το οποίο θα βελτιώσει τις οικονομικές επιδόσεις των εταιρειών, θα συμβάλλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών της γραμμής και αναμφίβολα θα συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση των στόλων τους.

Εμείς καλωσορίζουμε αυτό το εγχείρημα, καθώς και το νέο πλοίο και αναμένουμε τις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

sroussos@nautilia.gr

φωτο: NI ferry site, laivabongari.fi,  Lars Igelström, Madli Vitismann, Wikipedia.