ΣΑΣ: Συνεδρίαση με εντάσεις και σφοδρή αντίδραση από τη NEL LINES

Σε έντονο κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΣΑΣ με κύριο θέμα την απ’ευθείας ανάθεση για 3 μήνες, των δυο γραμμών του Β. Αιγαίου μετά την κήρυξη ώς “έκπτωτης” της NEL LINES και της θυγατρικής της ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ. Το υπουργείο περιμένει τη γνωμοδότηση του ΣΑΣ για να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό. Πάντως δεν αποκλείεται να υπάρξει κάποια αλλαγή ή ακόμα και περικοπές δρομολογίων καθώς ήδη η HELLENIC SEAWAYS έχει υποβάλει πρόταση για την κάλυψη της γραμμής Πειραιά – Ικαρίας – Σάμου – Λήμνου – Καβάλας με το πλοίο ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ δυο φορές την εβδομάδα. Να σημειώσουμε οτι το συγκεκριμένο πλοίο ανήκει στην πρώτη κατηγορία και άρα δικαιούται μίσθωμα έως και 35% μεγαλύτερο από αυτό που λάμβανε μέχρι τώρα η NEL LINES.

Σφοδρή ήταν η αντίδραση της NEL LINES όπως ήταν φυσικό, με τον νομικό σύμβουλο της εταιρείας κ. Κυριάκο Σαραβελάκη να αμφισβητεί την απόφαση του υπουργού λέγοντας πολύ σωστά πως είναι στον αέρα και χωρίς έννομο αποτέλεσμα μιάς και η NEL LINES είχε καταγγείλει πρώτη τη σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο και προχώρησε σε επίσχεση υπηρεσιών. Σε επιστολή που διένειμε στα μέλη του ΣΑΣ με κοινοποίηση στον πρωθυπουργό και στους αρχηγούς των κομμάτων αναφέρει πως το κλείσιμο της NEL LINES προετοιμάζεται σταδιακά τα τελευταία δυο χρόνια με απώτερο σκοπό να πάρουν το μερίδιο της οι ανταγωνιστές της. Η απόδειξη για τα όσα καταγγέλει ο κ. Σαραβελάκης έρχεται με τα όσα αναφέρει στη συνέχεια της επιστολής. Αναφέρει πως το υπουργείο κάνει τα πάντα για να ματαιώσει κάθε κερδοφορία της, με την μή έγκαιρη καταβολή των μισθωμάτων ενώ από την πλευρά της η τράπεζα Πειραιώς δεν εκτελεί το σχέδιο εξυγίανσης που η ίδια έχει υπογράψει με τη NEL LINES και απλώς αναγκάζεται μέχρι σήμερα να εκτελεί μερικώς τις δικαστικές αποφάσεις!! Επίσης, ανέφερε ότι η ηγεσία του υπουργείου κάλεσε τα μέλη του ΣΑΣ να γνωμοδοτήσουν πως η γραμμή της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να τροποποιηθεί γιατί είναι ασύμφορη και θα πρέπει να δοθούν μεγαλύτερα μισθώματα καθώς αυτά που δίνονται σήμερα είναι προβληματικά.

«Αυτό, κύριοι, μπορεί να το κάνει και η ΝΕΛ, αλλά της στερείται το δικαίωμα» τόνισε χαρακτηριστικά, δείχνωντας με αυτή τη δήλωση τον Υπουργό ναυτιλίας για την απόφαση του να αποκλείσει για δυο χρόνια από τους διαγωνισμούς τη NEL LINES.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο προεδρεύων του ΣΑΣ που ανέφερε οτι η NEL LINES και η ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ είχαν κληθεί σε απολογία το προηγούμενο χρονικό διάστημα με την αιτιολογία της πλημελούς εκτέλεσης των δρομολογίων στη γραμμή Θεσσαλονίκη, Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ικαρία και την αδικαιολόγητη μη εκτέλεση δρομολογίων στην γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου για σχεδόν 3 μήνες.

Στη συνεδρίαση παραυρέθηκαν φορείς των νησιών Ικαρίας και Σάμου οι οποίοι υποστήριξαν πως πρέεπει να συνεχιστεί η σύνδεση των νησιών τους με τον Πειραιά καθώς είναι ζωτικής σημασίας για τον τουρισμό και το εμπόριο. Ο Δήμαρχος Ψαρών κ. Βρατσάνος ανέφερε πως η πραγματικότηταείναι οτι κάποιος για μεταβεί από το νησί του στον Πειραιά χρειάζεται πάνω από 24 ώρες καθώς πρέπει να πάει στη Χίο, να διανυκτερεύσει και να πάρει το πλοίο για Πειραιά. Επισήμανε τις επιπτώσεις που έχει η μή εκτέλεση των δρομολογίων προς το νησί του με αποτέλεσμα να είναι απομονωμένο, και κατηγόρησε τη NEL LINES πως πραγματοποιούσε προσεγγίσεις στο νησί χωρίς να υπάρχει προγραμματισμός και χωρίς να μπορεί κάποιος να κλείσει εισητήριο γιατί απλά δεν ήξερε αν τελικά θα περάσει το πλοίο.