PRINCE: “Tο νέο απόκτημα της European Seaways”

Prince

Την επίσημη απόκτηση του πλοίου PRINCE (13.336gt/1974),  γνωστοποίησε με επίσημη ανακοίνωσή της -στις 16 Απριλίου 2018- η A-Ships Management (συμφερόντων Αρκουμάνη).

Σύμφωνα με αυτή, το πλοίο που σήμερα βρίσκεται στο Odense της Δανίας, ύψωσε την κυπριακή σημαία και αναμένεται να αναχωρήσει σύντομα για τον Πειραιά, με σκοπό να ενταχθεί και πλήρως στον στόλο της εταιρείας.

wind-ambition-ready-for-wikinger-action-1024x682

Το PRINCE, αναμένεται να υποστεί αναβαθμίσεις και εργασίες μετασκευής διάρκειας 2 μηνών, προτού να δρομολογηθεί -από τη νέα θερινή σεζόν- στη γραμμή Πρίντεζι-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα. Γεγονός, που ενισχύει πλέον και το σενάριο της ναύλωσης ή πώλησης του ομόσταυλου GALAXY (10.553gt/1979) στην Africa Morocco Link (AML).

Σημειώνεται, ότι το PRINCE (πρώην WIND AMBITION) είναι το δεύτερο πλοίο που πουλήθηκε στην Ελλάδα, από την ολλανδική C-bed II που “ξεπουλάει”, καθώς το πρώτο WIND SOLUTION αγοράστηκε από τη SEAJETS (συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου) τον Ιανουάριο του 2018.

Wind_ambition_i_lillebælt_ved_Fredericia_-_panoramio

Το νέο απόκτημα της A-Ships Management, έχει μια ενδιαφέρουσα ιστορία και αποτελεί αναμφίβολα έναν από τους τελευταίους εκπροσώπους μιας γενιάς μοναδικών βορειο-ευρωπαϊκών σκαριών, που δεν θα χτιστούν ποτέ ξανά. Στην Ελλάδα, πάντως, είχαμε την τύχη να μας ταξιδέψουν πλοία αυτής της αξέχαστης γενιάς. Πρόκειται για τα αδελφά ΚΑΜΙΡΟΣ (8.687gt/1966) και ΙΑΛΥΣΣΟΣ (7.586gt/1966) της αλησμόνητης ΔΑΝΕ, που ανήκαν στην ίδια σειρά πλοίων με το PRINCE και έγραψαν τη δική τους μοναδική ιστορία στην ελληνική ακτοπλοΐα.

wind-ambition_7347548_1318455.570x1140

Το νέο απόκτημα της A-Ships Management ναυπηγήθηκε το 1974 στα φημισμένα φιλανδέζικα Oy Wärtsilä στο Turku (yard number 1214), ως PRINSESSAN BIRGITTA και δρομολογήθηκε στις γραμμές Gothenburg – Travemünde, Travemünde – nne και Travemünde – Copenhagen. Το 1977 πουλήθηκε στη σουηδική Sessan Line και εξυπηρέτησε τη γραμμή Gothenburg – Frederikshavn. Το 1980 εντάχθηκε στην κοινοπραξία Sessan Tor Line, ενώ το 1981 με τη διάλυση της τελευταίας ενσωματώθηκε στο στόλο της Stena Line και δρομολογήθηκες –ως STENA SCANDINAVICA– στις γραμμές Gothenburg – Travemünde και Gothenburg – Kiel.

Το Δεκέμβριο του 1982, το πλοίο μεταβιβάστηκε ξανά στη Sessan Line (Stena Ab), ενώ το 1984 μετασκευάστηκε με σκοπό να αποκτήσει περισσότερες καμπίνες. Το 1986, δρομολογήθηκε στη γραμμή Gothenburg-Frederikshavns και πουλήθηκε στην Stena Ab, Gothenburg. Το 1987 ναυλώθηκε στην τυνησιακή Cotunav και δρομολογήθηκε –για τη θερινή σεζόν- μεταξύ Tunis – Genoa. Το 1988 ναυλώθηκε στη βρετανική Sealink British Ferries –ως SCANDINAVICA– και εξυπηρέτησε τη γραμμή Dover – Calais και Dover – Zeebrugge ως night ferry.

Το 1988, πουλήθηκε στην Stena Shipping Line (Μπαχάμες) και υπηρέτησε για σύντομο χρονικό διάστημα τη γραμμή Moss – Fredrikshavn – Gothenburg. Το 1989 ναυλώθηκε εκ νέου στην Cotunav δρομολογήθηκε μεταξύ Tunis – Genoa / Marseille με το όνομα TAREK L. στα τέλη του 1989 πουλήθηκε στη νορβηγική Norway Line, μετονομάστηκε σε VENUS (1990) και δρομολογήθηκε συνδυαστικά στις γραμμές Bergen – Stavanger – Newcastle και Bergen – Stavanger – Amsterdam. Το 1993 πέρασε στη διαχείριση της Color Line, ενώ το 1994 πουλήθηκε στη DFDS A / S που το δρομολόγησε στη γραμμή Newcastle – Bergen με το όνομα KING OF SCANDINAVIA. Την περίοδο 1995-1996 εξυπηρέτησε διαδοχικά τις γραμμές Esbjerg – Harwich, Esbjerg – Newcastle-Hamburg και Ijmuiden – Newcastle-Hamburg, ενώ το 1997 και το 2001 ναυλώθηκε πάλι στην Cotunav για τη γραμμή Tunis – Genoa / Marseille.

Την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2001 ναυλώθηκε στην Bornholm traffic για τη γραμμή  Copenhagen – nne, ενώ το 2002 ναυλώθηκε στο NATΟ για τη μεταφορά στρατιωτικού προσωπικού μεταξύ Kalundborg – Szczecin. Το Μάρτιο του 2002 πουλήθηκε στην τουρκική Turkish Marmara Lines, μετονομάστηκε σε CESME και δρομολογήθηκε στη γραμμή Cesme – Brindisi – Ancona.

Wind-Ambition-und-Wind-Solution

Το Μάιο του 2010, πουλήθηκε στην ολλανδική C-bed II που το μετονόμασε σε WIND AMBITION, με σκοπό να το χρησιμοποιήσει ως accommodation ship. Από το Δεκέμβριο του 2017, βρίσκεται δεμένο στο δανέζικο λιμάνι του Odense.

25291304431_4a21a65780_b

Το PRINCE έχει χωρητικότητα 13.336gt (1.600dwt), μήκος 152,41 μέτρα, πλάτος 20,01 μέτρα και βύθισμα 5,62 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.000 επιβάτες (600 κρεβάτια) και 250 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές Pielstick 18PC2-5V diesel συνολικής ισχύος 15.890 kW και μπορεί να αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 κόμβων.

sroussos@nautilia.gr

 

φωτο: Wikipedia, www.offshorewind.biz, simplon postcards, german drydocks magazine,fleetmon.com, hiveminer.com