ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α.: Κινδυνεύει να βυθιστεί στην Ελευσίνα

Πηνελόπη Α

Το άδοξο τέλος του αδελφού του ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ (5,122gt/1972), που βυθίστηκε στο λιμάνι του Πειραιά τον Απρίλιο του 2016, κινδυνεύει να έχει το θρυλικό ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α. (5.109gt/1972) που είναι παροπλισμένο στην Ελευσίνα από το 2014.

Χθες, παρουσίασε εισροή υδάτων –από αδιευκρίνιστη αιτία- με αποτέλεσμα να πάρει κλίση 10 μοιρών και να ακουμπήσει στο ΜΥΤΙΛΗΝΗ (9.124gt/1973) που επίσης είναι παροπλισμένο δίπλα του. Αμέσως, ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αρχές και ήδη το λιμενικό σώμα πραγματοποιεί επιχείρηση για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Στο σημείο έχουν μεταβεί δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών, καθώς επίσης πλωτός γερανός και ρυμουλκό.

52989958_2250431971862570_3742973009581834240_n.jpg.cd0ddae5f87c8b84070918ec6c010f0c

Σε εξέλιξη είναι από το πρωί επιχείρηση, από εξειδικευμένα συνεργεία, για την απάντληση των υδάτων ενώ θθα πρέπει να θυμίσουμε, ότι στις 6 Φεβρουαρίου 2019, η Εθνική Τράπεζα είχε κάνει πλειστηριασμό για την πώληση του θρυλικού πλοίου –έναντι 800.000 ευρώ- ο οποίος όμως απέβη άκαρπος. Εν τω μεταξύ αναμενόταν επανάληψη του διαγωνισμού στο άμεσο μέλλον, όμως, τα τελευταία γεγονότα φανερώνουν την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται το πλοίο και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για πιθανή επαναδραστηριοποίησή του. Μάλλον, το διαλυτήριο είναι μονόδρομος για τον πάλε ποτέ βετεράνο της Sealink.

Το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α. ναυπηγήθηκε στη Γαλλία το 1972 (Arsenal de la Marine) για λογαριασμό της φημισμένης Sealink ως HORSA. Έχει χωρητικότητα 5.109gt (1.014 dwt), μήκος 118,09 μέτρα, πλάτος 19,2 μέτρα και βύθισμα 4,6 μέτρα. Έχει ικανότητα μεταφοράς 1.400 επιβατών (118 κρεβάτια) και 260 Ι.Χ.. Φέρει δυο κύριες μηχανές Pielstick SEMT 16PC2V18 συνολικής ιπποδύναμης 15.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19,5 κόμβων.

φωτο: CNN.gr

[email protected]