Άγονος απέβη τελικά ο πλειστηριασμός της 6ης Φεβρουαρίου 2019 για την πώληση του πλοίου ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α. (5.109gt/1972), το οποίο παραμένει παροπλισμένο στην Ελευσίνα από το 2014. Οι οφειλές του στο ΝΑΤ, σε συνδυασμό με την ηλικία και την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει, αναπόφευκτα αποθαρρύνουν τον οποιοδήποτε επίδοξο αγοραστή, με αποτέλεσμα το θρυλικό γαλλικό σκαρί να παραμένει στα αζήτητα.
Αναμένεται επανάληψη του διαγωνισμού -από την Εθνική Τράπεζα- στο άμεσο μέλλον, πιθανότατα με μικρότερο τίμημα, διαφορετικά το διαλυτήριο είναι μονόδρομος……..
Να θυμίσουμε ότι το εν λόγω πλοίο υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Τον Ιούλιο του 2013, μετά την κατάρρευση της Agoudimos Lines αρχικά παροπλίστηκε στο λιμάνι της Ραφήνας, ενώ μετά από αρκετές προσπάθειες –τον Ιούνιο του 2014- μεταφέρθηκε στην ντάνα της Ελευσίνας, όπου παραμένει ακόμη και σήμερα.
Το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α. ναυπηγήθηκε στη Γαλλία το 1972 (Arsenal de la Marine) για λογαριασμό της φημισμένης Sealink ως HORSA. Έχει χωρητικότητα 5.109gt (1.014 dwt), μήκος 118,09 μέτρα, πλάτος 19,2 μέτρα και βύθισμα 4,6 μέτρα. Έχει ικανότητα μεταφοράς 1.400 επιβατών (118 κρεβάτια) και 260 Ι.Χ.. Φέρει δυο κύριες μηχανές Pielstick SEMT 16PC2V18 συνολικής ιπποδύναμης 15.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19,5 κόμβων.
sroussos@nautilia.gr
φωτο: Peter Fitzpatrick