HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ: “Ξεκίνησαν οι εργασίες ανέλκυσής του (video)”

Ξεκίνησαν χθες οι εργασίες ανέλκυσης του άτυχου HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, το οποίο βυθίστηκε τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου 2017 στο λιμάνι του Algeciras (Isla Verde dock).

EED-Adrizamiento-Panagia-Parou-22

Το ταλαιπωρημένο πλοίο, που βρισκόταν εγκαταλελειμμένο και παροπλισμένο στο ισπανικό λιμάνι–από το 2013- “νικήθηκε” από τη μανία της καταιγίδας που ξέσπασε εκείνο το ξημέρωμα στη θάλασσα του Αλμποράν, ανατράπηκε με την αριστερή πλευρά του και τελικά βυθίστηκε μερικώς, προκαλώντας θλίψη σε όλους μας.

Το HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ ήταν νηολογημένο στο λιμένα της Βαλέτας (Μάλτα) και ναυλώθηκε -τον Ιούλιο του 2012- στη μαροκινή Inter Shipping για δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Tarifa – Tangier-Ciudad. Υπηρεσία, που όμως δεν ανέλαβε ποτέ λόγω διαστάσεων, που κρίθηκαν απαγορευτικές για τις υποδομές του λιμένα της Tarifa, καθιστώντας έτσι το εγχείρημα μη βιώσιμο.

Εν συνεχεία ξεκίνησαν εργασίες επισκευών στο πλοίο, οι οποίες στην πορεία διακόπηκαν με αποτέλεσμα το ταχύπλοο να κρατηθεί και να παροπλιστεί λόγω χρεών προς το λιμάνι του Algeciras. Έκτοτε το πλοίο παρέμεινε εγκαταλελειμμένο στο ισπανικό λιμάνι, η NEL LINES κατέρρευσε και το μόνο που έμενε ήταν ένας πλειστηριασμός για την εξόφληση των οφειλών. Γεγονός, όμως, που δεν συνέβη ποτέ και έτσι το πλοίο αφέθηκε στην τύχη του, μέχρι την τελική βύθισή του.

Η επιχείρηση ανέλκυσης του μισοβυθισμένου –εδώ και 5 μήνες- ταχύπλοου ξεκίνησε χθες υπό την επίβλεψη των αρμόδιων αρχών του ισπανικού λιμένα και αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον 3 εβδομάδες. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, το πλοίο θα σφραγιστεί και θα απομακρυνθεί από το λιμάνι συνοδεία ρυμουλκών, πιθανότατα με προορισμό κάποιο διαλυτήριο.

EED-Adrizamiento-Panagia-Parou-18

Το άτυχο HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, ναυπηγήθηκε το 1996 από τα γαλλικά ναυπηγεία Chantier Leroux & Lotz Naval στο Saint-Malo Naval (yard number 622) για λογαριασμό της φημισμένης SNCM. Είχε χωρητικότητα 4.934gt (359 dwt), μήκος 102 μέτρα, πλάτος 15,4 μέτρα και βύθισμα 2.79 μέτρα. Εξοπλιζόταν με 4 κύριες μηχανές MTU 20V 1163 συνολικής ιπποδύναμης 35.328 B.H.P. και ανέπτυσσε ταχύτητα 37,5 κόμβων. Είχε ικανότητα μεταφοράς 576 επιβατών και 150 Ι.Χ..

sroussos@nautilia.gr

φωτο και βίντεο: www.elestrechodigital.com