Ήταν ξημερώματα της 21ης Απριλίου 2017, όταν έπεφτε η αυλαία για το πάλαι ποτέ δημοφιλές ταχύπλοο monohull της NEL LINES, HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ.
Το ταλαιπωρημένο πλοίο, που βρισκόταν εγκαταλελειμμένο από τους ιδιοκτήτες του και παροπλισμένο στο ισπανικό λιμάνι του Αλχεθίρας (Isla Verde dock) –από το 2013- “νικήθηκε” από τη μανία της καταιγίδας που ξέσπασε εκείνο το ξημέρωμα στη θάλασσα του Αλμποράν, ανατράπηκε με την αριστερή πλευρά του και τελικά βυθίστηκε, προκαλώντας θλίψη και απογοήτευση σε όλους μας.
Έκτοτε, η εταιρεία algecireña Gabarras & Servicios ήταν υπεύθυνη για το ναυάγιο. Παρείχε 24ωρη φύλαξη, τοποθέτησε διπλό φράγμα για την αποφυγή ρύπανσης και παράλληλα φρόντιζε για την διασφάλιση της ασφάλειας στη θάλασσα, καθώς και για την προστασία του περιβάλλοντος.
Τελικά, μετά από 4 μήνες σκληρής “μάχης” με τη γραφειοκρατία και μετά από προσεκτική διαδικασία επιλογής, ανατέθηκε από τις αρμόδιες αρχές του λιμένα –μετά από διαγωνισμό- στην εταιρεία Ardentia Marine η ευθύνη για την ανάσυρση του άτυχου πλοίου. Η ισπανική εταιρεία διαγωνίστηκε -για να κερδίσει το συμβόλαιο- μαζί με άλλες 3 διεθνώς αναγνωρισμένες επιχειρήσεις, θέτοντας στο τραπέζι μια πολύ προσεκτική προσφορά, καθώς οι προδιαγραφές που είχε θέσει η λιμενική αρχή του Αλχεθίρας ήταν ιδιαίτερα αυστηρές.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ ήταν νηολογημένο στο λιμένα της Βαλέτας (Μάλτα) και ναυλώθηκε -τον Ιούλιο του 2012- στη μαροκινή Inter Shipping για δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Tarifa – Tangier-Ciudad. Υπηρεσία, που όμως δεν ανέλαβε ποτέ λόγω διαστάσεων, που κρίθηκαν απαγορευτικές για τις υποδομές του λιμένα της Tarifa, καθιστώντας έτσι το εγχείρημα μη βιώσιμο.
Εν συνεχεία το πλοίο κρατήθηκε και παροπλίστηκε λόγω χρεών στο λιμάνι του Algeciras. Είναι η περίοδος που η NEL LINES αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα, με τις οφειλές της να απειλούν πλέον σοβαρά τη βιωσιμότητα της. Έκτοτε το πλοίο παρέμεινε εγκαταλελειμμένο στο ισπανικό λιμάνι, η NEL LINES κατέρρευσε και το μόνο που έμενε ήταν ένας πλειστηριασμός για την εξόφληση των οφειλών. Γεγονός, όμως, που δεν συνέβη ποτέ και έτσι το πλοίο αφέθηκε στην τύχη του, μέχρι την τελική βύθισή του.
Η επιχείρηση της ανάσυρσης του μισοβυθισμένου πλοίου δεν θα ξεκινήσει νωρίτερα από τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου, καθώς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η φετινή περίοδος Strait Crossing Operation (OPE) για το 2017. Με τη λήξη της περιόδου, οι εργασίες θα ξεκινήσουν αμέσως.
Το άτυχο HSC ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, ναυπηγήθηκε το 1996 από τα γαλλικά ναυπηγεία Chantier Leroux & Lotz Naval στο Saint-Malo Naval (yard number 622) για λογαριασμό της φημισμένης SNCM. Είχε χωρητικότητα 4.934gt (359 dwt), μήκος 102 μέτρα, πλάτος 15,4 μέτρα και βύθισμα 2.79 μέτρα. Εξοπλιζόταν με 4 κύριες μηχανές MTU 20V 1163 συνολικής ιπποδύναμης 35.328 B.H.P. και ανέπτυσσε ταχύτητα 37,5 κόμβων. Είχε ικανότητα μεταφοράς 576 επιβατών και 150 Ι.Χ..
φωτο: www.elestrechodigital.com