Δεν πέρασαν παρά μόνο λίγες ημέρες από τότε που η ισπανική Baleària, αποφάσισε να εγκαταλείψει τα φετινά της σχέδια για το άνοιγμα της γραμμής Malaga-Nador με το Νήσος Χίος. Τελικά, πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις, ο ισπανικός κολοσσός αποφάσισε να κάνει χρήση της άδειας που είχε με σκοπό να συνδέσει το Nador. Αυτή τη φορά όμως όχι με τη Malaga, αλλά με την Almeria. Μια γραμμή, που σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας θα λειτουργήσει προσθετικά στη γραμμή Almeria- Mostaganem.
Έτσι, το Σάββατο 25 Μαρτίου, στις 12.00 το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ έδεσε στο λιμάνι του Nador, προκειμένου να κάνει αυτό για το οποίο επιλέχθηκε από την Baleària. Να ανοίξει άλλη μια νέα γραμμή για λογαριασμό της!
Σκοπός της παρουσίας του ελληνικού πλοίου στο Nador, για ακόμη μια φορά, είναι η παρουσίαση των υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, αλλά και των οφελών που προσφέρει η εταιρεία στο επιβατικό κοινό, με ένα από τα καλύτερα πλοία του στόλου της, το δικό μας ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ! Οφέλη, που παρουσίασε στις τοπικές αρχές ο ίδιος ο πρόεδρος της Baleària κ. Adolfo Utor.
Ωστόσο, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ θα ξεκινήσει και αυτή τη γραμμή, όπως άλλωστε έκανε πάντα με όλες τις γραμμές που άνοιξε μέχρι σήμερα η Baleària και στη συνέχεια θα την “παραδώσει” στο REGINA BALTICA (18.345gt/1980), που αγοράστηκε πρόσφατα. Πλοίο, που αυτή την περίοδο βρίσκεται στο Vigo για επισκευές, μετατροπές και αναβαθμίσεις που θα το προσαρμόσουν στις απαιτήσεις και τα standards της ισπανικής εταιρείας.
Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα (yard number 702) και έχει χωρητικότητα 16.500gt (2.651dwt). Έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μεταφέρει 1.400 επιβάτες (73 καμπίνες) και 300 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Wärtsilä 12V38 συνολικής ισχύος 31.680 kW, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 28 κόμβων.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ έχει αποδειχτεί ναύλωση “λίρα 100”, καθώς έχει αποδείξει έμπρακτα ότι μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας της Baleària στις νέες γραμμές της δυτικής Μεσογείου οφείλεται αποκλειστικά στη συνολική παρουσία του. Γεγονός, που στην πορεία αναμένεται να προβληματίσει σοβαρά τους ιθύνοντες της ισπανικής εταιρείας, καθώς τον ερχόμενο Οκτώβριο η ναύλωση του ελληνικού πλοίου στην Baleària τελειώνει και θα πρέπει κάτι να γίνει. Σε αυτό βέβαια σημαντικό ρόλο θα παίξουν και οι τρέχουσες εξελίξεις στην Ελλάδα για το μέλλον της Hellenic Seaways.
Άραγε η Baleària θα καταφέρει να κρατήσει το ισχυρό χαρτί που ονομάζεται ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ και το οποίο αποτελεί το “best value” πλοίο του στόλου της; Ο χρόνος θα δείξει……
sroussos@nautilia.gr
foto: Mike Barker (www.shipspotting.com)