Την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018, ανέβηκε στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος -για τις προγραμματισμένες εργασίες ετήσιας συντήρησης- το θηριώδες ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ (30.500gt/1988) της Hellenic Seaways (HSW).
Το επιβλητικό πλοίο, που το φετινό καλοκαίρι είχε μια επιτυχημένη παρουσία στην Παροναξία, τερμάτισε τα δρομολόγια του στη γραμμή την Κυριακή 1η Οκτωβρίου 2017 και εν συνεχεία –στις 4 Οκτωβρίου 2017- ανέλαβε την κλασική γραμμή του Βορείου Αιγαίου, αντικαθιστώντας το μεγάλο ΑΡΙΑΔΝΗ (30.882gt/1996) που είναι ναυλωμένο στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη GNV για τη γραμμή Genoa-La Goulette (Tunisia).
Στις 25 Ιανουαρίου 2018, άφησε το μεγάλο λιμάνι για το Πέραμα όπου και περίμενε – για μια ημέρα- το roro SEA AMAZON (5.954gt/1995) της MCCL να κατέβει από τη δεξαμενή.
Μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης που θα πραγματοποιηθούν στο πλοίο, είναι και η τοποθέτηση του “περιβόητου” Power Turbo, που ήρθε πρόσφατα από την Ιαπωνία, με στόχο την αύξηση της υπηρεσιακής ταχύτητας του πλοίου στους 21,8 κόμβους. Μια εργασία, το αποτέλεσμα της οποίας αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον!
Το θηριώδες πλοίο, αναμένεται να παραμείνει στη δεξαμενή μέχρι τις 9 Φεβρουαρίου 2018, ενώ στα τακτικά του δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη –σύμφωνα με το επίσημο site της HSW– αναμένεται να επιστρέψει στις 30 Μαρτίου 2018. Μέχρι τότε, θα αντικαθίσταται στη γραμμή από το πλοίο ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ (29.733gt/1987).
Το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ ναυπηγήθηκε το 1988 από τα Ishikawajima-Harima Heavy Industries, στο Kure της Ιαπωνίας. Είναι 30.500gt (7.622 dwt) και έχει μήκος 192,9 μέτρα, πλάτος 29,4 μέτρα και βύθισμα 6,74 μέτρα. Μεταφέρει 2.210 επιβάτες (376 κρεβάτια) και 750 Ι.Χ. (150 φορτηγά και 60 Ι.Χ.). Εξοπλίζεται με δυο κύριες μηχανές Pielstick-Ishikawajima Harima 8PC40L 570 συνολικής ιπποδύναμης 26.400 B.H.P. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων.
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης