ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ: “Ξεπέρασε τις προσδοκίες της ισπανικής Balearia η δρομολόγησή του στη γραμμή Ισπανία – Αλγερία”

Η θερινή σεζόν στο δυτική Μεσόγειο πλησιάζει στο τέλος της και ο απολογισμός της ισπανικής Balearia στη νέα διεθνή γραμμή – Valencia (Ισπανία) – Mostaganem (Αλγερία)- που εγκαινίασε φέτος είναι κάτι παραπάνω από θετικός.

Στους 3 πρώτους μήνες λειτουργίας της, η Balearia μετέφερε περισσότερους από 37.000 επιβάτες και 12.000 αυτοκίνητα, μεγέθη που αναμφίβολα ξεπέρασαν κατά πολύ τις προσδοκίες και τις προβλέψεις της ισπανικής εταιρείας, η οποία πλέον έχει κάθε λόγο να ενισχύσει την παρουσία της στη Βόρεια Αφρική και συγκεκριμένα στη γραμμή μεταξύ Ισπανίας – Αλγερίας. Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω γραμμή άνοιξε στις 14 Ιουνίου 2016 με τη δρομολόγηση του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500GT/2007), το οποίο επιλέχθηκε ως το ιδανικό πλοίο, λόγω μεγέθους, υψηλής ταχύτητας και ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών. Το πλοίο κάλυπτε την απόσταση των 220 ναυτικών μιλίων που χωρίζει τα 2 λιμάνια σε 11 ώρες και πραγματοποιούσε 4 ταξίδια την εβδομάδα από κάθε λιμάνι.

Μετά, λοιπόν, από την άκρως επιτυχημένη δρομολόγηση του, ο ισπανικός κολοσσός είναι αποφασισμένος να καθιερώσει την παρουσία του στην περιοχή και τη χειμερινή σεζόν. Για το λόγο αυτό, αποφάσισε την αντικατάσταση του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ –στις 4 Οκτωβρίου- από το μεγαλύτερο και πιο οικονομικό Dénia Ciutat Creativa (19.500gt/1993) (πρ. ΙΟΝΙΑΝ ΣΤΑΡ). Το συγκεκριμένο πλοίο θα προσφέρει περισσότερη χωρητικότητα σε Ι.Χ., όμως θα μεταφέρει λιγότερους επιβάτες, θα ταξιδεύει με μικρότερη ταχύτητα και θα εκτελεί ένα δρομολόγιο λιγότερο την εβδομάδα από κάθε λιμάνι. Δηλαδή, θα εκτελεί 3 ταξίδια. Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ από τις 4 Οκτωβρίου επιστρέφει ξανά στη γραμμή Denia-Ibiza-Palma.

vg denia bcn 62

Το Dénia Ciutat Creativa ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία το 1993 (yard number 957) και έχει χωρητικότητα 19.500gt (5.535 dwt). Έχει μήκος 150 μέτρα, πλάτος 23,40 μέτρα και βύθισμα 6 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 400 επιβάτες και διαθέτει 1.850 γραμμικά μέτρα φόρτωσης (900 Ι.Χ.).  Μπορεί να προσφέρει μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών εν πλω, όπως μεγάλα και άνετα σαλόνια, χώρους με καθίσματα αεροπορικού τύπου, εστιατόρια, παιδότοπο, αίθουσα κινηματογράφου κατάστημα και χώρους φύλαξης για τα κατοικίδια ζώα. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Sulzer 8ZAL40S συνολικής ισχύος 11.520 kW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 19 κόμβων.

Επισημαίνεται ότι η επιτυχία του ισπανικού κολοσσού στην Αλγερία, ενισχύει σημαντικά τη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της εταιρείας, η οποία μάλιστα αποτελεί και στρατηγική της προτεραιότητα. Σήμερα, η Balearia κατέχει ηγετική θέση στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της δυτικής Μεσογείου και εξελίσσεται συνεχώς. Διαθέτει 25 πλοία και εξυπηρετεί 18 γραμμές σε 5 χώρες (Ισπανία, Μαρόκο, Αλγερία, Μπαχάμες και ΗΠΑ), ενώ παράλληλα εξετάζει σοβαρά νέα project με στόχο την εξαγωγή του μοντέλου των δραστηριοτήτων της σε Πουέρτο Ρίκο, Δομινικάνικη Δημοκρατία, καθώς και επέκταση της παρουσίας της στις Μπαχάμες.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι πρόσφατα προχώρησε στην παραγγελία του πρώτου υπερσύγχρονου επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου που τροφοδοτείται από υγροποιημένο φυσικό αέριο στη Μεσόγειο, επένδυση ύψους 187 εκατ. ευρώ.

sroussos@nautilia.gr

φωτο: Vicente Costa, Balearia