ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ: “Τελικά πάει Μαρόκο;”

Το δρόμο για τη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος, συνοδεία 4 ρυμουλκών, πήρε σήμερα το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500GT/2007) της Hellenic Seaways (HSW), το οποίο όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο μας ετοιμάζεται άμεσα για δράση.

received_10212189692671753received_10212189691951735 received_10212189692551750 received_10212189700751955

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά ο δεξαμενισμός του είχε προγραμματιστεί για τις αρχές του 2018 (03.01.2018-17.01.2018) και στις 22 Νοεμβρίου 2017 αποφασίστηκε η μετάθεση του δεξαμενισμού του για την περίοδο από 30/11 έως 14/12/2017.

received_10212189733752780

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το σενάριο που φαίνεται να “κερδίζει” για την μετέπειτα πορεία του πλοίου, είναι η επιστροφή του στο Μαρόκο για λογαριασμό της Μαροκινο-ελληνικής Africa Morocco Link (AML). Μάλιστα, ακούγεται ότι θα πάρει τη θέση του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) στη γραμμή Almeria-Nador, το οποίο με τη σειρά του θα επιστρέψει στην Ελλάδα και τη γραμμή του.

Σε κάθε περίπτωση, το σενάριο αυτό έχει κάποια λογική, καθώς το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ισπανία -με τα σινιάλα της ισπανικής Balearia– και διακρίθηκε για τις υψηλές επιδόσεις του, τη συνέπεια, την καθαριότητα και την άριστη συμπεριφορά του πληρώματος. Επομένως, είναι το κατάλληλο πλοίο που θα δώσει στην AML την αναγκαία ώθηση για να προχωρήσει στη υλοποίηση των στόχων της και να πετύχει.

Από την άλλη πλευρά, όμως, η εκ νέου φυγή του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ στη Δυτική Μεσόγειο θα στερήσει από την ελληνική ακτοπλοΐα μια σημαντικότατη μονάδα, τις υπηρεσίες της οποίας έχει μεγάλη ανάγκη. Όποια και αν είναι η έκβαση, οι επόμενες ημέρες θα είναι κρίσιμες για το ποιο πραγματικά θα είναι το μέλλον του εντυπωσιακού πλοίου.

Ωστόσο, οι πληροφορίες λένε ότι το πλοίο πιθανότατα, προτού πάρει ξανά το δρόμο για τα ξένα, να αντικαταστήσει προσωρινά (08/01/2018 – 19/01/2018) το θηριώδες ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ (30.435gt/1988) στο Βόρειο Αιγαίο, το οποίο θα ανέβει στη δεξαμενή για την ετήσια συντήρησή του.

Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα (yard number 702) με χωρητικότητα 16.500gt (2.651dwt). Έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μεταφέρει 1.400 επιβάτες (73 καμπίνες) και 300 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Wärtsilä 12V38 συνολικής ισχύος 31.680 kW, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 28 κόμβων.

[email protected]

φωτο: Δημήτρης Μεντάκης