Την υπογραφή συμφωνίας για την παροχή υπηρεσιών πιστοποίησης στα νέα υπό κατασκευή πλοία της Stena Line, ανακοίνωσε ο DNV GL (Det Norske Veritas, Germanischer Lloyd), στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2016 στην Αθήνα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του DNV GL, κ. Knut Orbeck-Nilssen υπογράμμισε ότι: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που επιλέξαμε να συνεργαστούμε με τη Stena Line σε αυτό το μεγάλο project. Το γεγονός ότι μια εταιρεία που επικεντρώνεται στην ποιότητα και την καινοτομία, όπως είναι η Stena Line, επιλέγει να χτίσει τα νέα της πλοία σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς του DNV GL, φανερώνει ξεκάθαρα ότι οι πελάτες μας ανταποκρίνονται θετικά στις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί μας. Ανυπομονούμε να δουλέψουμε με τη Stena Line, την Delatamarin, τα ναυπηγεία AVIC, καθώς και με όλους τους συνεργάτες που θα συμβάλουν στην επιτυχή παράδοση αυτών των υψηλών επιδόσεων πλοίων».
Υπενθυμίζεται ότι η δανέζικη εταιρεία είχε ανακοινώσει την παραγγελία 4 μεγάλων Ro Pax Ferries, τον περασμένο Απρίλιο, στα κινέζικα ναυπηγεία AVIC Weihai Shipyard, με προγραμματισμένη παράδοση το 2019 και 2020 και option για την κατασκευή 4 ακόμη. Στην ανακοίνωση που είχε εκδώσει η Stena Line, υπογραμμίζεται ότι τα πρώτα 4 πλοία θα δρομολογηθούν σε γραμμές της Βόρειας Ευρώπης και θα είναι τα πιο αποδοτικά από πλευράς κατανάλωσης πλοία στον κόσμο.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, κ. Carl-Johan Hagman: «Τα τελευταία 2 χρόνια οι μηχανικοί της εταιρείας, κατάφεραν να εξελίξουν ένα πρωτοποριακό σχέδιο πλοίου, το οποίο όχι μόνο είναι 50% μεγαλύτερο σε χωρητικότητα από τα σημερινά στάνταρτ Ro Pax Ferries, αλλά και ενσωματώνει όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες (μείωση εκπομπής ρύπων, αποδοτικότητα)που έχει αναπτύξει το Stena Group στη διάρκεια των τελευταίων ετών. Τα νέα πλοία της εταιρείας θα είναι τα πιο αποδοτικά πλοία στον κόσμο από πλευράς κατανάλωσης και θα θέσουν νέα στάνταρντ στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σε όρους διαχείρισης και επιδόσεων (εκπομπές ρύπων, κόστος, ανταγωνιστικότητα). Γεγονός, που θα καθορίσει την πορεία της Stena Line την επόμενη 10ετια».
Τα νέα Ro Pax Ferries θα κατασκευαστούν με στόχο τη βέλτιστη αποδοτικότητα και την ευελιξία, θα έχουν ικανότητα μεταφοράς 1.000 επιβατών (927 επιβάτες και 73 άτομα πλήρωμα), ενώ το γκαράζ τους θα προσφέρει 3.100 γραμμικά μέτρα για φόρτωση.
Οι κύριες μηχανές των νέων πλοίων θα είναι “gas ready” και θα μπορούν να τροφοδοτηθούν είτε με μεθανόλη, είτε με LNG. Τα νέα πλοία θα έχουν ολικό μήκος 212 μέτρα, πλάτος 27,8 μέτρα και βύθισμα 6,4 μέτρα. Θα φέρουν την κλάση DNV GL, main class 1A, καθώς και τις επιπλέον δυνατότητες που προσφέρει η συγκεκριμένη κλάση, όπως: Ferry A, ICE-1C/ICE-1A, BIS, TMON, BWM-T, CLEAN,E0, NAUT-AW, VIBR, GAS READY, COMF (V2).