Διοχετεύουν οξυγόνο στο εστιατόριο του βυθισμένου πλοίου ελπίζοντας για επιζώντες!
48 πτώματα έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής, έσβησαν οι ελπίδες μετά από 48 ώρες
Οργή των γονιών κατά του καπετάνιου και των αρχών της Νότιας Κορέας
Εξακολουθούν να αναζητούνται ακόμη 268 άνθρωποι στο κουφάρι του πλοίου
Θέμα χρόνου να θεωρηθούν όλοι νεκροί και να δοθεί άδεια ανέλκυσης του πλοίου
Οι γονείς των μαθητών που αγνοούνται μετά το ναυάγιο την Τετάρτη ενός οχηματαγωγού στα ανοικτά της Νότιας Κορέας κατηγόρησαν σήμερα για ανικανότητα την κυβέρνηση της χώρας, τα σωστικά συνεργία, αλλά και το πλήρωμα του πλοίου, στο πηδάλιο του οποίου την ώρα του δυστυχήματος βρισκόταν ο τρίτος αξιωματικός και όχι ο πλοίαρχος.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι 48 ώρες μετά το δυστύχημα είναι απίθανο να βρεθούν ζωντανοί κάποιοι από τους 268 ανθρώπους που εξακολουθούν να αγνοούνται, πολλοί εκ των οποίων είναι μαθητές.
Στο Sewol, το οποίο εκτελούσε ένα τακτικό δρομολόγιο προς το νησί Τζετζού, επέβαιναν 475 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων 352 μαθητές λυκείου που είχαν πάει σχολική εκδρομή. Από αυτούς 179 άνθρωποι έχουν διασωθεί.
Εκατοντάδες δύτες που βρίσκονται στο σημείο του δυστυχήματος, περίπου 20 χιλιόμετρα από τις νοτιοδυτικές ακτές την Νότιας Κορέας, δεν έχουν καταφέρει ακόμη να εισέλθουν στο πλοίο εξαιτίας των ισχυρών ρευμάτων και των άσχημων καιρικών συνθηκών.
Στο μεταξύ τα σωστικά συνεργεία εγχέουν οξυγόνο στην αίθουσα του εστιατορίου του πλοίου όπου πιστεύεται ότι βρίσκονταν οι περισσότεροι επιβάτες την ώρα του δυστυχήματος. Τρεις γερανοί έχουν φτάσει στο σημείο του ναυαγίου, όμως θα ξεκινήσουν την ανάσυρση του πλοίου μόλις εξανεμιστούν οι ελπίδες για τον εντοπισμό επιζώντων.
Η έρευνα για τα αίτια του χειρότερου ναυτικού δυστυχήματος που έχει σημειωθεί στη Νότια Κορέα εδώ και 21 χρόνια επικεντρώνονται στον 69χρονο πλοίαρχο του Sewol και το πλήρωμα. «(Ο καπετάνιος) ενδέχεται να μην ήταν στη γέφυρα. Και ο άνθρωπος στο πηδάλιο την ώρα (του δυστυχήματος) ήταν ο τρίτος αξιωματικός», δήλωσε ο Παρκ Τζάε Οκ εισαγγελέας που ερευνά την υπόθεση.
«(Ο καπετάνιος) ενδέχεται να μην ήταν στη γέφυρα. Και ο άνθρωπος στο πηδάλιο την ώρα (του δυστυχήματος) ήταν ο τρίτος αξιωματικός», δήλωσε ο Παρκ Τζάε Οκ εισαγγελέας που ερευνά την υπόθεση.
Πάντως είναι συνηθισμένο κατώτεροι αξιωματικοί να αναλαμβάνουν το πηδάλιο στη διάρκεια του ταξιδιού των 400 χιλιομέτρων από το λιμάνι Ιντσεόν στην ηπειρωτική Νότια Κορέα ως το νησί Τζεζού, καθώς πρόκειται για ένα τακτικό δρομολόγιο σε γνωστά νερά.
Το δυστύχημα συνέβη σε ήρεμα, ρηχά νερά και οι ερευνητές έχουν επικεντρωθεί στον ρόλο του πληρώματος του Sewol καθώς το πλοίο φαίνεται να έχει καθαρό μητρώο ασφάλειας.
Στο μεταξύ τα σωστικά συνεργεία εγχέουν οξυγόνο στην αίθουσα του εστιατορίου του πλοίου όπου πιστεύεται ότι βρίσκονταν οι περισσότεροι επιβάτες την ώρα του δυστυχήματος.
«(Ο καπετάνιος) ενδέχεται να μην ήταν στη γέφυρα. Και ο άνθρωπος στο πηδάλιο την ώρα (του δυστυχήματος) ήταν ο τρίτος αξιωματικός», δήλωσε ο Παρκ Τζάε Οκ εισαγγελέας που ερευνά την υπόθεση.
Πάντως είναι συνηθισμένο κατώτεροι αξιωματικοί να αναλαμβάνουν το πηδάλιο στη διάρκεια του ταξιδιού των 400 χιλιομέτρων από το λιμάνι Ιντσεόν στην ηπειρωτική Νότια Κορέα ως το νησί Τζεζού, καθώς πρόκειται για ένα τακτικό δρομολόγιο σε γνωστά νερά.
Το δυστύχημα συνέβη σε ήρεμα, ρηχά νερά και οι ερευνητές έχουν επικεντρωθεί στον ρόλο του πληρώματος του Sewol καθώς το πλοίο φαίνεται να έχει καθαρό μητρώο ασφάλειας.
Οι γονείς των αγνοούμενων μαθητών κατηγορούν τον πλοίαρχο Λι Τζουν Σοκ για την τραγωδία, καθώς την ώρα που εκατοντάδες επιβάτες του πλοίου βρέθηκαν παγιδευμένοι εκείνος βρισκόταν στο πίσω μέρος του πλοίου, όπως δήλωσε ο Παρκ Τζάε Οκ.
Εξάλλου αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι ο πλοίαρχος και μερικά μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το σκάφος την ώρα που άλλα μέλη του πληρώματος καλούσαν τους επιβάτες να μείνουν εκεί όπου βρίσκονταν, καθώς το πλοίο άρχιζε να βυθίζεται, περίπου 25 χλμ. νοτιοδυτικά του Τζιντό, ενός μεγάλου νοτιοκορεάτικου νησιού.
Τόσο ο πλοίαρχος όσο και η ναυτιλιακή εταιρεία στην οποία ανήκει το Sewol έχουν ζητήσει συγγνώμη για την απώλεια ανθρώπινων ζωών, όμως κανένας από τους δύο δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για το δυστύχημα.
Τα αίτια της τραγωδίας δεν είναι ακόμη γνωστά. Πολλοί επιβάτες που διασώθηκαν δήλωσαν ότι άκουσαν έναν δυνατό θόρυβο και στη συνέχεια το φέρι ακινητοποιήθηκε απότομα, γεγονός που ενδέχεται να σημαίνει ότι το πλοίο χτύπησε στο βυθό ή σε κάποιο βυθισμένο αντικείμενο. Οι ειδικοί επισημαίνουν επίσης ότι είναι πιθανό το φορτίο του Sewol, περίπου 150 αυτοκίνητα, να μετακινήθηκαν, αποσταθεροποιώντας το.