Παρά τους αρχικούς σχεδιασμούς της Africa Morocco Link (AML) για τη δρομολόγηση του νέου της αποκτήματος, MOROCCO STAR (πρ. PRINCE) από τον ερχόμενο Απρίλιο στη γραμμή Almería-Nador, τελικά τα πλάνα της άλλαξαν.
Έτσι, το MOROCCO STAR δεν θα ανοίξει φέτος την ανωτέρω γραμμή, όπως αρχικά σχεδιαζόταν, αλλά θα δρομολογηθεί στη γραμμή Algeciras-Tangier Med. Αντίθετα, το ομόσταυλο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000/1990) – μετά το πέρας του δεξαμενισμού του στη Μάλτα πιθανότατα θα είναι αυτό που ξεκινήσει τη γραμμή Almería-Nador. Ως εκ τούτου, μετά από αυτή την εξέλιξη οι επόμενες κινήσεις της AML αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η περαιτέρω επέκτασή της σε διάφορες γραμμές της δυτικής Μεσογείου, όπως Almería-Nador και Sète-Tangier Med, αναπόφευκτα θα συναντήσει την ασφυκτική πίεση του ανταγωνισμού στην περιοχή, που συνεχώς εντείνεται.
Ωστόσο, στην αγορά ακούγεται ότι η AML είναι ήδη σε αναζήτηση τριών πλοίων, με τα οποία επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στις γραμμές της περιοχής. Ας μην ξεχνάμε ότι οι ηγέτιδες εταιρείες του κλάδου στην περιοχή (Baleària, Navieras Armas & Grimaldi) δρομολογούν συνεχώς μεγάλα και σύγχρονα πλοία σε όλες τις γραμμές, ενώ την ίδια στιγμή η μια εξ αυτών, η ισπανική Baleària, γνωστοποίησε επίσημα τα μελλοντικά της σχέδια για επενδύσεις, συνολικού ύψους 450 εκατ. ευρώ, σε νέα πλοία και “έξυπνα” terminal στη δυτική Μεσόγειο.
Το MOROCCO STAR βρισκόταν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος από τις αρχές του έτους, όπου πραγματοποιήθηκαν οι απαραίτητες εργασίες ανακαίνισης και μετατροπών που το προσάρμοσαν στις απαιτήσεις του νέου του ρόλου. Στις αρχές Μαρτίου μετέβη στη Μάλτα, όπου ανέβηκε στη δεξαμενή και ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επισκευής και ανακαίνισής του.
Το MOROCCO STAR ναυπηγήθηκε το 1980 στα Nakskov Skibsværft A / S Nakskov, της Δανίας (yard number 223). Έχει χωρητικότητα 16.071gt (4.500dwt), μήκος 152 μέτρα, πλάτος 23,12 μέτρα και βύθισμα 5,60 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες (230 κρεβάτια), 225 Ι.Χ. και 38 μεγάλα φορτηγά (625 γραμμικά μέτρα). Διαθέτει 6 κύριες μηχανές MaK 8M32C συνολικής ισχύος 22.000 kW και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20,5 κόμβων.
Το πλοίο αναμένεται να φτάσει στο Tangier Med, σήμερα νωρίς το απόγευμα.
φωτο: Emmanuel.L (shipspotting.com)