Στην τελική ευθεία για τη δρομολόγησή του –πιθανότατα- σε γραμμή μεταξύ Μαρόκου – Ισπανίας, βρίσκεται το νέο απόκτημα της μαροκινής Inter Shipping, MED STAR (19.413gt/1986), το οποίο είναι δεμένο στο λιμάνι του Tanger Med από τις αρχές του Μαΐου, περιμένοντας τη σχετική άδεια των αρμόδιων αρχών.
Υπενθυμίζεται, ότι το πλοίο αγοράστηκε από τη μαροκινή εταιρεία τον Αύγουστο του 2017, έναντι 14 εκατ. ευρώ, ενώ στη συνέχεια υπέστη εργασίες αναβάθμισης και επισκευής στο Πέραμα που κόστισαν επιπλέον 3 εκατ. ευρώ. Εν συνεχεία -στις αρχές Απριλίου 2018- απέπλευσε από την Ελλάδα για τη νέα του πατρίδα το Μαρόκο, όπου ύψωσε τη μαροκινή σημαία και παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Algeciras. Στις αρχές Μαΐου μετέβη στο Tanger Med με στόχο να παρουσιαστεί στο κοινό και έκτοτε παραμένει εκεί, μέχρι την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών που θα επιτρέψουν τη δρομολόγησή του.
Στόχος της Inter Shipping, η ένταξη του MED STAR στη νέα δρομολογιακή περίοδο Marhaba 2018, καθώς και η συνεχής αναβάθμιση και ενίσχυση του μαροκινού στόλου με πλοία μεγαλύτερα και πιο ποιοτικά. Με το συγκεκριμένο πλοίο, η εταιρεία αναμένει να ενισχύσει τη θέση της στα στενά, καθώς μέχρι σήμερα δραστηριοποιείται με δυο ταχύπλοα μεταξύ Tarifa και Tangier Ville, καθώς και στη γραμμή Algeciras– Tánger Med με το ναυλωμένο roro MAESTRO SUN (15.376gt/1986).
Σήμερα, η Inter Shipping μοιράζεται τις γραμμές της συγκεκριμένης αγοράς με άλλες μαροκινές και ισπανικές εταιρείες, έχοντας όμως ως βασικότερο “αντίπαλο” τη νεοσύστατη μαροκινο-ελληνική Africa Morocco Link (AML), που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της μόλις το καλοκαίρι του 2016. Ως εκ τούτου, οι δυο αυτές εταιρείες, αναμένεται να “κονταροχτυπηθούν” μέχρι τέλους προκειμένου να επικρατήσει εκείνη που θα καταφέρει να καλύψει το κενό που προκλήθηκε απο την “κατάρρευση” των Comarit – Comanav –το 2011- και που είχε ως αποτέλεσμα την δραστική συρρίκνωση της χωρητικότητας του μαροκινού στόλου, ο οποίος έχασε 10 πλοία σε λιγότερο από ένα χρόνο!
Το MED STAR ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1986 (Kurushima Dockyards Co). Έχει χωρητικότητα 19.413gt (4.028dwt), μήκος 163,4 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 5,7 μέτρα. Μεταφέρει 1.400 επιβάτες (364 κρεβάτια) και 430 Ι.Χ. ή 70 φορτηγά (1.000 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Mitsubishi – MAN συνολικής ιπποδύναμης 24.000 bhp, αναπτύσσει ταχύτητα 20 κόμβων.
φωτο: J&N