HSC GOLDEN EXPRESS: Τελικά τι μέλλει γενέσθαι;

Όταν στα τέλη Οκτωβρίου 2018, οι δυο βασικοί ανταγωνιστές της Ραφήνας (Fast Ferries & Golden Star Ferries) προχώρησαν –από κοινού- στην αγορά του ταχύπλοου HSC GOLDEN EXPRESS (5.903gt/1998), όλοι πίστεψαν ότι ξεκινά μια νέα εποχή για την ελληνική ακτοπλοΐα, αλλά και τα νησιά της γραμμής.

Και πράγματι αυτή ήταν μια κίνηση υψηλού ιστορικού συμβολισμού, καθώς οι δυο αντίπαλες εταιρείες αποφάσιζαν να βάλουν τέλος στις διαφορές τους με μοναδικό στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη των νησιών της γραμμής. Επιπλέον, η κίνηση τους αυτή σηματοδοτούσε την έναρξη μιας νέας εποχής συνεργειών μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών του κλάδου, καθώς προχωρούσε στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου οικονομικής και στρατηγικής συνεργασίας, που πιθανότατα θα αποτελούσε και οδηγό ακόμη και για άλλες ανάλογες μελλοντικές κινήσεις εντός της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Άλλωστε, ο μέχρι τότε ανηλεής πόλεμος μεταξύ των δυο εταιρειών, το μόνο που κατάφερε ήταν να “δοκιμάζει” τα οικονομικά τους και να φέρει στο κατώφλι τους τα ταχύπλοα σκάφη της Seajets, η οποία πλέον εξελίσσεται σταδιακά σε μια μεγάλη δύναμη στο Αιγαίο.

Το ταχύπλοο, που “ένωσε” –έστω και προσωρινά- τους δυο ανταγωνιστές, κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το πρωί της Κυριακής 25 Νοεμβρίου 2018 ρυμουλκούμενο από το Las Palmas και στη συνέχεια μετέβη στο Πέραμα προκειμένου να δεχτεί τις απαραίτητες εργασίες μετασκευής του.

Επισημαίνεται, ότι το HSC GOLDEN EXPRESS είναι το 4o ταχύπλοο σκάφος που προστέθηκε στον στόλο της Golden Star Ferries, μετά την απόκτηση των: SUPERRUNNER (4.724gt/1998) το 2016, SUPERSPEED (853gt/2002) το 2017 και SUPERCAT (636gt/2000) το 2018. Ενώ είναι το πρώτο, που έστω και με αυτό το μοντέλο διαχείρισης εντάχθηκε ταυτόχρονα στον στόλο της FAST FERRIES.

Το πλοίο στελεχώθηκε με πλήρωμα και από τις δυο εταιρείες, το operation του συμφωνήθηκε να παραμείνει στη Fast Ferries, ενώ το δρομολόγιο που ζητήθηκε ήταν απογευματινό από Ραφήνα για Σύρο – Μύκονο – Πάρο – Νάξο – Κουφονήσια -Κατάπολα (Αμοργός).

Ωστόσο, ο καιρός περνούσε και οι εργασίες στο πλοίο συνεχίζονταν με αργούς ρυθμούς. Σύντομα, τα σύννεφα σε αυτόν τον “αρραβώνα” δεν άργησαν να φανούν, φέρνοντας ξανά στην επιφάνεια τον σκληρό ανταγωνισμό που τελικά υφέρπει μεταξύ των δυο εταιρειών εδώ και χρόνια. Ο στόχος της συνεργασίας, που ήταν η δημιουργία ενός κοινού μετώπου απέναντι στον κοινό αντίπαλο, τη Seajets, έπαψε ξαφνικά να υπάρχει και σύντομα ο στρατηγικός εταίρος έγινε ξανά ο βασικός αντίπαλος.

Το άσχημο αυτό κλίμα, ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο μετά και από την αιφνίδια μηχανική βλάβη στο ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. (3.948gt/1990) -στις αρχές Απριλίου- προκαλώντας αναπόφευκτα αλυσιδωτές αντιδράσεις στο εσωτερικό της “συμμαχίας”. Αποτέλεσμα, μόλις χθες να δουν το φως της δημοσιότητας άρθρα που θέλουν το ταχύπλοο HSC GOLDEN EXPRESS να αγοράστηκε εξ’ ολοκλήρου από την Golden Star Ferries. Γεγονός, που αν τελικά ισχύει, αναμένεται να ξεκαθαριστεί μέσα στις επόμενες ημέρες.

Αυτό λοιπόν σημαίνει, ότι την ώρα που ο ένας εταίρος σχεδίαζε την πλήρη εξαγορά του HSC GOLDEN EXPRESS ασκώντας πιθανότατα αφόρητες πιέσεις, δεδομένης της χρονικής στιγμής, ο άλλος (Fast Ferries) πάλευε να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της απουσίας του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. Έτσι, αρχικά, προχώρησε άμεσα στη ναύλωση του ταχύπλοου HIGHSPEED 4 (6.274gt/2000) -για την περίοδο του Πάσχα- και εν συνεχεία στη ναύλωση του HELLENIC HIGHSPEED (4.662gt/1997) της HSW, προκειμένου να καλύψει και για αργότερα το κενό της απουσίας του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. και να σταθεί συνεπής απέναντι στο επιβατικό κοινό. Ωστόσο, οι ισχυρές αντιδράσεις του ανταγωνισμού προς το Υπουργείο είχαν ως αποτέλεσμα τη μη έγκριση των συγκεκριμένων αντικαταστάσεων, με συνέπεια μόνο η δεύτερη από αυτές πλέον να αναμένεται να κριθεί από το επόμενο Σ.Α.Σ.

Έτσι, το AQUA BLUE (12.891gt/1975) της Seajets ξεκίνησε ήδη από τη Μεγάλη Πέμπτη να καλύπτει προσωρινά –για την περίοδο του Πάσχα- τη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος-Νάξος, ενώ δεν αποκλείεται να το δούμε να εκτελεί απογευματινά δρομολόγια ακόμη και απέναντι από το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. (7.326gt/2000), με ότι αυτό και αν σημαίνει.

Σε κάθε περίπτωση, όποιες και αν είναι οι βλέψεις της κάθε εταιρείας, η ουσία είναι μια: Η ιστορική συμμαχία της Ραφήνας μεταξύ των Golden Star Ferries και Fast Ferries έχει καταρρεύσει. Η Fast Ferries διανύει πράγματι μια από τις δυσκολότερες περιόδους στην ιστορία της, όχι λόγω της κρίσης, αλλά κυρίως λόγω των ισχυρότατων πιέσεων που δέχεται από τον ανταγωνισμό. Από την άλλη πλευρά, όμως, καλείται με συνέπεια, επαγγελματισμό και αξιοπιστία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, περιχαρακώνοντας όλα όσα έχει καταφέρει με πολλή σκληρή δουλειά να πετύχει μέχρι σήμερα –από το 2007- στη Ραφήνα. Γεγονός, που φάνηκε άλλωστε από την αντίδρασή της να προχωρήσει άμεσα στη ναύλωση δυο ταχυπλόων της HSW.

Αναμφίβολα, λοιπόν, αυτό σημαίνει ότι έχει πολλά σχέδια για την επόμενη μέρα στη Ραφήνα και εμείς περιμένουμε να τα μάθουμε σύντομα…….

φωτο: Δημήτρης Μεντάκης

[email protected]