HSC EXPRESS: Ήρθε στην Ελλάδα

δρομολόγια

Στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσε το πρωί της Κυριακής -25 Νοεμβρίου 2018 -ρυμουλκούμενο από το Las Palmas το νέο απόκτημα των Fast Ferries & Golden Star Ferries, HSC EXPRESS (5.903gt/1998).

46891345_1547603072009880_1883375414500392960_n

Το εντυπωσιακό ταχύπλοο, αγοράστηκε στα τέλη Οκτωβρίου 2018 από τις δυο ανταγωνίστριες εταιρείες της Ραφήνας, σε μια κίνηση υψηλού ιστορικού συμβολισμού, βάζοντας έτσι τέλος στα σενάρια που ήθελαν τις δυο εταιρείες να βρίσκονται στα πρόθυρα σκληρής διαμάχης.

Το πλοίο ύψωσε την ελληνική σημαία -στο Las Palmas- στις 30 Οκτωβρίου 2018 και έβαλε πλώρη για την Ελλάδα στις 9 Νοεμβρίου 2018, ρυμουλκούμενο από το Ρ/Κ ΑTENES με προορισμό τον Πειραιά.

Επισημαίνεται, ότι το HSC EXPRESS είναι το 4o ταχύπλοο σκάφος που θα προστεθεί στον στόλο της Golden Star Ferries, μετά την απόκτηση των: SUPERRUNNER (4.724gt/1998) το 2016, SUPERSPEED (853gt/2002) το 2017 και SUPERCAT (636gt/2000) το 2018. Ενώ θα είναι το πρώτο, που έστω και με αυτό το μοντέλο διαχείρισης θα ενταχθεί ταυτόχρονα και στον στόλο της FAST FERRIES.

Το ταχύπλοο των δυο εταιρειών, ναυπηγήθηκε τον Ιανουάριο του 1998 στα φημισμένα Incat που βρίσκονται στο Hobart της Τασμανίας, για λογαριασμό της Buquebus. Έκτοτε το υπερσύγχρονο ταχύπλοο ναυλώθηκε σε διάφορες ευρωπαϊκές εταιρείες, κάνοντας καριέρα στα Στενά της Μάγχης (P&O), στη θάλασσα της Ιρλανδίας (Isle of Man Steam Packet Company), στη Βαλτική (Gotlandsbåten AB, Viking Line) και στη Μεσόγειο.

Έχει χωρητικότητα 5.902gt (450 dwt), μήκος 91 μέτρα, πλάτος 26 μέτρα και βύθισμα 3,73 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 836 επιβάτες, 220 Ι.Χ. ΚΑΙ 4 λεωφορεία. Εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Caterpillar 3618 marine , συνολικής ισχύος 28.800 kw και διαθέτει 4 waterjet της Lips LJ145D. Μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 42 κόμβων και μέγιστη 48 Κόμβων! Αξίζει να σημειωθεί, ότι το πλοίο έχει άλλα 3 αδελφά σκάφη. Πρόκειται για τα: HSC Incat 046, HSC Max Mols και HSC Fjord Cat.

46754594_352792595482115_6306436669834788864_n

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το ταχύπλοο θα μετονομαστεί σε GOLDEN EXPRESS και πιθανότατα από τη νέα θερινή σεζόν θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Μύκονος-Τήνος-Άνδρος-Ραφήνα.
Καλωσορίζουμε το νέο πλοίο στην ελληνική ακτοπλοΐα και αναμένουμε τις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

sroussos@nautilia.gr

φωτο: Δημήτρης Μεντάκης