Grimaldi Group: “Προελαύνει” στο Μαρόκο!

Καταιγιστικές είναι πλέον η εξελίξεις στο χάρτη της δυτικής Μεσογείου, ιδιαίτερα μετά από την ίδρυση και δραστηριοποίηση της ελληνο-μαροκινής Africa Morocco Link (AML).

Μετά την περιπετειώδη δρομολόγηση του δεύτερου πλοίου της εταιρείας «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» (38.000gt/1992) στη γραμμή Algeciras (Ισπανία) – Tangier Med (Μαρόκο), τη δραστηριοποίηση στη γραμμή της ισπανικής Balearia με 3 πλοία και την έλευση του μικρού «AYLAH» (5.119gt/2009) της αραβικής Arab Bridge Maritime (που αναμένει τη δρομολόγησή του), ο ιταλικός κολοσσός Grimaldi δηλώνει επίσης «παρών» στη “ναυμαχία” που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στις γραμμές της δυτικής Μεσογείου.

Σύμφωνα, με τελευταίες πληροφορίες η εταιρεία Grimaldi, επεκτείνει τις δραστηριότητες της και σε αυτή τη γωνιά της Μεσογείου, ανακοινώνοντας επίσημα τη δρομολόγηση του θηριώδους «Ro-Pax FINNEAGLE» στη γραμμή Barcelona (Ισπανία) – Tangier Med (Μαρόκο). Το συγκεκριμένο πλοίο ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της Finnlines και πέρασε στα χέρια του ιταλικού κολοσσού το 2015. Μέχρι πρότινος εκτελούσε δρομολόγια στη Βόρεια Θάλασσα και συγκεκριμένα στη γραμμή Kapellskär (Σουηδία) – Naantali (Φινλανδία) με ενδιάμεσο σταθμό τα νησιά Åland.

Το μεγάλο πλοίο θα εκτελεί δυο εβδομαδιαία δρομολόγια από κάθε λιμάνι, με αναχωρήσεις κάθε Πέμπτη και Κυριακή από Βαρκελώνη και κάθε Τρίτη και Παρασκευή από Ταγγέρη, ενώ μετά τη δρομολόγηση του η ιταλική εταιρεία θα προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης του Μαρόκου με τα ιταλικά λιμάνια Livorno, Civitavecchia και Savona, μέσω Βαρκελώνης. Εξέλιξη, που αναμφίβολα να διαταράξει τις ισορροπίες και θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στις γραμμές μεταξύ Ευρώπης-Βορείου Αφρικής.

Πάντως, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ενώ οι ισπανικές και μαροκινές αρχές όλο το προηγούμενο διάστημα προσπαθούσαν να εμποδίσουν τη δρομολόγηση του «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», επικαλούμενοι τάχα τη μεγάλη του χωρητικότητα (1.650 γραμμικά μέτρα), την ίδια στιγμή επιτρέπουν τη δρομολόγηση στο Tanger Med του εξίσου μεγάλου «FINNEAGLE», το οποίο μάλιστα διαθέτει 810 γραμμικά μέτρα περισσότερα!

Το «FINNEAGLE» (29.841gt) ναυπηγήθηκε στην Ισπανία το 1999. Έχει μήκος 188 μέτρα, πλάτος 28,7 και βύθισμα 6,2 μέτρα. Μεταφέρει 440 επιβάτες και διαθέτει 2.460 γραμμικά μέτρα φόρτωσης, ενώ έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι και 22 κόμβους.

1821_983_ray-903_9455

Στο στρατόπεδο του ανταγωνισμού, οι μεγαλομέτοχοι της AML σε συνεργασία με τον  υπουργό Μεταφορών του Μαρόκου κ. Aziz Rebah, προετοιμάζονται πυρετωδώς, απέναντι στις “ισπανικές” και “ιταλικές” επιθέσεις. Ειδικότερα, επεξεργάζονται ήδη σχέδια για το άνοιγμα νέων γραμμών Μαρόκου – Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και μιας γραμμής που θα συνδέει το Μαρόκο με τα Κανάρια Νησιά. Γραμμή, που απειλεί ευθέως τα συμφέροντα της ισπανικής Balearia. Ωστόσο, το άνοιγμα της συγκεκριμένη γραμμής δεν αναμένεται πριν από 3 χρόνια, καθώς προτεραιότητα (πρώτο 6μηνο του 2017) της νεοσύστατης εταιρείας είναι η έναρξη δρομολογίων στις γραμμές Almeria-Nador – Al Hoceima και te-Tangier Med. Εξέλιξη, που αναμφίβολα θα “πυροδοτήσει” τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών που “ξιφουλκούν” για την απόκτηση του μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς.

sroussos@nautilia.gr

Fotos: Wikipedia, Africa Morocco Link