Επισπεύστηκε ξαφνικά ο δεξαμενισμός του προσφάτως επαναπατρισμένου από την Ισπανία ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500GT/2007) της Hellenic Seaways (HSW), γεγονός που μαρτυρά ότι ετοιμάζεται άμεσα για να αναλάβει δράση.
Υπενθυμίζεται, ότι το πλοίο κατέπλευσε στο Πέραμα στις 4 Οκτωβρίου 2017, ενώ αρχικά ο δεξαμενισμός του είχε προγραμματιστεί για τις αρχές του 2018 (03.01.2018-17.01.2018).
Τελικά, στις 22 Νοεμβρίου 2017 αποφασίστηκε η μετάθεση του δεξαμενισμού του για την περίοδο από 30/11 έως 14/12/2017. Ωστόσο, άλυτος γρίφος παραμένει ακόμη το που θα δρομολογηθεί, καθώς επίσης και αν θα παραμείνει στην Ελλάδα.
Τα σενάρια στην ακτοπλοΐα δίνουν και παίρνουν, όμως, η τελική οριστικοποίηση της πρόσφατης συμφωνίας μεταξύ Attica και Grimaldi, θα δώσει την τελική απάντηση στο σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες που λέγεται ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ.
Το ένα σενάριο, θέλει το πλοίο να επιστρέφει ξανά στη δυτική Μεσόγειο, για λογαριασμό της Africa Morocco Link (AML), προκειμένου να αξιοποιηθεί στο άνοιγμα μιας εκ των νέων μεγάλων γραμμών που σχεδιάζει -εδω και καιρό- η Μαροκινο-ελληνική εταιρεία. Σε αυτή την επιλογή, βοηθάει αρκετά η εξαιρετική φήμη που απέκτησε το πλοίο –κατά τη διάρκεια της εκεί παρουσίας του με τα σινιάλα της ισπανικής Balearia– όπου διακρίθηκε για τις υψηλές επιδόσεις του, τη συνέπεια, την καθαριότητα και την άριστη συμπεριφορά του πληρώματος.
Υπενθυμίζεται, ότι το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ -από τις 23 Απριλίου 2012 που ναυλώθηκε στην ισπανική εταιρεία- έχει αποδείξει έμπρακτα ότι μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας της Baleària στις νέες γραμμές της δυτικής Μεσογείου οφείλεται αποκλειστικά στη συνολική παρουσία του, δικαιώνοντας έτσι την απόφαση των ιθυνόντων της εταιρείας να το ναυλώσουν.
Το ελληνικό πλοίο ξεκίνησε τότε τακτικά δρομολόγια στη γραμμή Algeciras Ceuta – Tangier Med. Τον Οκτώβριο του 2014 μεταφέρθηκε στη γραμμή Denia – Palma – Ibiza. Στις 14 Ιουνίου 2016 το πλοίο δρομολογήθηκε με μεγάλη επιτυχία στη νέα διεθνή γραμμή που άνοιξε η ισπανική Baleària, Valencia (Ισπανία) – Mostaganem (Αλγερία), ενώ στις 15 Δεκεμβρίου 2016 εξυπηρέτησε εξίσου με μεγάλη επιτυχία τη γραμμή Melilla – Motril –Almeria. Στα τέλη Μαρτίου 2017 μεταφέρθηκε στη γραμμή Almeria-Nador, την οποία εξυπηρέτησε μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου 2017 και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.
Το άλλο σενάριο, θέλει το πλοίο να δρομολογείται ξανά στο Αιγαίο και πιθανότατα στο παλιό δρομολόγιο του ιδιαίτερα δημοφιλούς πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990), το οποίο πουλήθηκε στην AML στα τέλη Ιουνίου 2016. Γεγονός, που αναμφίβολα θα αναβαθμίσει σημαντικά την άγονη της Δωδεκανήσου. Είτε σε μια τέτοια περίπτωση, είτε σε οποιαδήποτε άλλη δρομολόγησή του στο Αιγαίο, η ένταξη του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ στην ελληνική ακτοπλοΐα μόνο θετικές επιπτώσεις θα έχει, καθώς η ανάγκη για τις υπηρεσίες του είναι μεγάλη! Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος θα δείξει….
Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα (yard number 702) με χωρητικότητα 16.500gt (2.651dwt). Έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μεταφέρει 1.400 επιβάτες (73 καμπίνες) και 300 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Wärtsilä 12V38 συνολικής ισχύος 31.680 kW, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 28 κόμβων.
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης, Juanfra Monzón, Roy Batty