ΕΓ/ΟΓ ΧΡΥΣΑ: Ένα πλοίο με σφραγίδα Made in Greece

ΧΡΥΣΑ

ΕΓ/ΟΓ ΧΡΥΣΑ: Ένα ακόμη πλοίο με σφραγίδα Made in Greece

 

Παρά τη μεγάλη οικονομική κρίση που χτύπησε την Ελλάδα από το 2010 και μετά, υπάρχει μια γωνιά του Πειραιά που όχι μόνο συνέχισε να αγωνίζεται αλλά κατάφερε με σκληρή και κυρίως ποιοτική εργασία, να μετατρέψει την ναυπήγηση αμφίπλωρων πλοίων σε εξαγώγιμο προϊόν σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στο Πέραμα είναι με διαφορά η πιο ενεργή περιοχή της Ελλάδας όσο αφορά τη ναυπηγική δραστηριότητα.

Δεκάδες μικρά ιδιωτικά ναυπηγεία διαθέτοντας εμπειρία και τεχνογνωσία, κατασκευάζουν με μεράκι και αγάπη από μικρά σκάφη έως αμφίπλωρα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία. Το nautilia.gr, το μεγαλύτερο ναυτιλιακό portal και forum στην Ελλάδα, παρακολουθεί από κοντά κάθε νέα ναυπήγηση που προέρχεται από Ελληνικά χέρια. Ένα από τα δεκάδες πλοία αυτού του τύπου είναι και το εγ/ογ ΧΡΥΣΑ με Νηολόγιο Πειραιά 12285 και ΙΜΟ 9822839, που σχεδιάστηκε και ναυπηγήθηκε εξ ολοκλήρου στο Πέραμα για λογαριασμό της εταιρείας CHRYSSA MARITIME CO.

Η κατασκευή του Ε/Γ – Ο/Γ Χρύσα ξεκίνησε στις αρχές του 2016 στο ναυπηγείο Ατσαλάκη (https://www.atsalakishipyard.gr/) στο Πέραμα, με ναυπηγό την κα Ευτυχία Πετυχάκη και ανήκει στους πλοιοκτήτες κ.κ Κανακάκη, Φαρμακόρη και Ατσαλάκη.

nautilia_chryssa_aktoploia_amfiploro

Το πλοίο ξεκίνησε να ναυπηγείται παράλληλα με ακόμα 2 αμφίπλωρα στο ίδιο ναυπηγείο. Το μήκος του είναι 83 μέτρα, το πλάτος του 17,20 μέτρα, το βύθισμα του είναι 2,80 μέτρα, η χωρητικότητα του γκαράζ του είναι 110 Ι.Χ , και μπορεί να μεταφέρει 500 επιβάτες. Με τη ναυπήγηση του να γίνεται κομμάτι κομμάτι όπως μπορείτε να δείτε στα βίντεο 1 και 2, αλλά και στις φωτογραφίες, το ΧΡΥΣΑ άγγιξε για πρώτη φορά τη θάλασσα στις 6 Ιανουαρίου 2017. Οι εργασίες για την ολοκλήρωση του outfit του πλοίου συνεχίστηκαν μέχρι τις αρχές Μαρτίου και στις 9 του ίδιου μήνα το πλοίο πραγματοποίησε το πρώτο του δοκιμαστικό. Το ΧΡΥΣΑ ανέλαβε υπηρεσία στη γραμμή Πέραμα – Παλούκια στις 14 Απριλίου 2017.

[youtube id=”8y6nlU1Y6WQ” autoplay=”no”]

Η πρόωση του ΧΡΥΣΑ γίνεται με 4 μηχανές της εταιρείας Baudouin typ. 6W126M 350 HP που του χαρίζουν μέγιστη ταχύτητα 11,7 κόμβων, ενώ οι ηλεκτρογεννήτριες είναι της εταιρείας  Cummins 88KW / 110 KVA/ 1400 σ.α.λ. Το πλοίο διαθέτει μία emergency SK225 SM/ 65 KVA /1500RPM και τα 4 ελικοπηδάλια του είναι της εταιρείας VETH typ. VZ-200. Την τροφοδοσία και τοποθέτηση των πάνελ, ψευδοροφών και λοιπών υλικών ανέλαβε η εταιρεία http://www.elvik.gr/ και τις ηλεκτρολογικές εργασίες, ο Διονύσης Δραγόνας.

Το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο. Ένα όμορφο, καλοδουλεμένο σκάφος από την αρχή μέχρι το τέλος και από πλώρα μέχρι πρύμα, καθώς ναυπηγός και κατασκευαστής του πλοίου βρίσκονται χρόνια στο χώρο κουβαλώντας μεγάλη εμπειρία και πολυετή γνώση.

Οι στιγμές απαθανατίστηκαν με τους φακούς και την οπτική των κ. Παντελή Φύσσα και Γιώργου Γκιβίση και τους ευχαριστούμε θερμά. Περισσότερες φωτογραφίες αλλά και πληροφορίες για το πως ναυπηγήθηκε το ΧΡΥΣΑ μπορείτε να δείτε στο θέμα του πλοίου στο forum του nautilia.gr, πατώντας εδώ.

κείμενο: Παντελής Φύσσας

ΧΡΥΣΑ-15-14-04-2016 ΧΡΥΣΑ-17-06-06-2016 ΧΡΥΣΑ-16-06-06-2016 ΧΡΥΣΑ-33-14-10-2016 IMG_0363

IMG_0344 IMG_0108 IMG_0411 IMG_0024 IMG_0225

ΧΡΥΣΑ-25-01-10-2016 IMG_0384 IMG_0042 IMG_0276 01

nautilia_chryssa_aktoploia_amfiploro 04 05 IMG_0313 IMG_0664

ΧΡΥΣΑ-85-10-04-2017 ΧΡΥΣΑ-83-10-04-2017 ΧΡΥΣΑ-65-15-03-2017 ΧΡΥΣΑ-82-10-04-2017 ΧΡΥΣΑ-76-10-04-2017

ΧΡΥΣΑ-66-15-03-2017 ΧΡΥΣΑ-70-10-04-2017