BLUE STAR 1: “Φήμες για πώληση του στον GRIMALDI”

Το εντυπωσιακό BLUE STAR 1 φαίνεται να “γλυκοκοιτάζει” ο ιταλικός κολοσσός Grimaldi, κατά τα λεγόμενα ιταλικού blog/περιοδικού της βιομηχανίας της κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που επικαλείται το εν λόγω blog, η Ναπολιτάνικη εταιρεία φέρεται διατεθειμένη να προβεί στην αγορά ενός νέου σε ηλικία Ro-Pax ferry, με στόχο να το χρησιμοποιήσει σε γραμμές από και προς το δεύτερο μεγαλύτερο σε μέγεθος νησί της Μεσογείου, τη Σαρδηνία. Για το λόγο αυτό έχει βγει ήδη στην αγορά και μάλλον “στοχεύει” το ένα από τα δυο μεγάλα μπλε πλοία του Attica Group. Γεγονός, που αν τελικά επαληθευτεί θα σημάνει μεγάλες αλλαγές τόσο στο εσωτερικό της ακτοπλοΐας (αναδιάρθρωση δρομολογίων), όσο και στα μελλοντικά σχέδια της ελληνικής εταιρείας (ανανέωση στόλου). Σχέδια, που η τελευταία έχει ήδη παρουσιάσει δημόσια.

Για τους γνωρίζοντες η κίνηση αυτή δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς το BLUE STAR 1 διατηρείται σε άριστη κατάσταση και βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο. Άλλωστε, είναι γνωστές στην αγορά οι υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας που ακολουθεί ο φημισμένος όμιλος Attica στη συντήρηση των πλοίων του.  Γεγονός, που εύλογα προσελκύει κάθε δυνητικό αγοραστή.

Υπογραμμίζεται οτι δεν είναι η πρώτη φορά που αξιόλογα ελληνικά πλοία προκαλούν το ενδιαφέρον ξένων εταιρειών ή πωλούνται σε αυτές, καθώς στο παρελθόν αρκετά από τα καλύτερα πλοία της ακτοπλοΐας μας κατέληξαν σε γνωστές γαλλικές και ιταλικές ακτοπλοϊκές εταιρείες (ΑΡΕΤΟΥΣΑ, ΠΑΣΙΦΑΗ ΠΑΛΛΑΣ, ΑΡΙΑΔΝΗ ΠΑΛΛΑΣ, ΙΟΝΙΑΝ ΣΤΑΡ, ΩΚΕΑΝΟΣ, ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ, SUPERFAST 2,5,6) με στόχο να κάνουν μια νέα καριέρα στη Μεσόγειο.

Πάντως, το ενδιαφέρον για την αγορά του  BLUE STAR 1 δεν εκδηλώνεται για πρώτη φορά, καθώς και πέρσι υπήρξε έντονη φημολογία περί συμφωνίας πώλησης του μεγάλου μπλε πλοίου στην ιταλική Elba Corsica Sardinia Ferries. Φημολογία που τελικά δεν επιβεβαιώθηκε.

Σε κάθε περίπτωση ο όμιλος Grimaldi, με την απόκτηση ενός ακόμη πλοίου, αναμφίβολα θα ενισχύσει την παρουσία του στην ακτοπλοϊκή αγορά της Σαρδηνίας, η οποία τα τελευταία χρόνια – ιδιαίτερα μετά την πτώση της γαλλικής SNCM- αναβαθμίζεται σημαντικά, με τη δρομολόγηση νέωτερων, μεγαλύτερων και ταχύτερων πλοίων.

Το BLUE STAR 1 ναυπηγήθηκε το 2000 στα Van der Gissen de Noord της Ολλανδίας (yard number 976) και έχει χωρητικότητα 29.415gt (4.563 dwt). Έχει μήκος 176 μέτρα, πλάτος 25,7 μέτρα και βύθισμα 6,35 μέτρα. Μεταφέρει 1.890 επιβάτες (192 καμπίνες) και 780 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες MAN B&W 8L58/64 συνολικής ισχύος 44.480 kW, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 28 κόμβων. Ταξιδεύει στη γραμμή Πειραιά – Χίου-Μυτιλήνης, αποτελεί μια τις σημαντικότερες μονάδες της ελληνικής ακτοπλοΐας και με τη συνολική παρουσία του τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμίσει σημαντικά τη γραμμή και έχει στηρίξει την ανάπτυξη των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Συνεπώς, ενδεχόμενη πώληση του θα αποτελέσει μεγάλη απώλεια για τα νησιά της περιοχής.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Το νέο πλοίο που τελικά θα προστεθεί στο στόλο της ιταλικής εταιρείας –όποιο και αν είναι αυτό- θα δραστηριοποιηθεί στη Μεσόγειο πλάι στα πρώην δικά μας ZEUS PALACE (ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ) και CRUISE OLBIA (SUPERFAST VI) με νέες αναχωρήσεις από το ιταλικό λιμάνι της Olbia.

Αναμένεται η συνέχεια…..

[email protected]

φωτο: Σπύρος Ρούσσος