“BALEARIA: “Εγκαταλείπει το άνοιγμα της γραμμής Malaga-Nador με το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ!”

ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ

Ο αδυσώπητος ανταγωνισμός στις γραμμές της δυτικής Μεσογείου ανακατεύει την τράπουλα στην περιοχή, καθώς αναδιαρθρώσεις και έντονη κινητικότητα αναγκάζει τις εταιρείες είτε σε αναδίπλωση, είτε σε μεταβολή των αρχικών σχεδιασμών τους για το ερχόμενο καλοκαίρι.

Πιο συγκεκριμένα, η ακύρωση των δοκιμαστικών του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ στο λιμένα του Nador στις 20 του περασμένου Φεβρουαρίου, σήμανε την απαρχή μια νέας σειράς αλλαγών στα σχέδια της πανίσχυρης ισπανικής Baleària. Αφορμή, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στάθηκαν οι κακές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν εκείνη τη χρονική περίοδο στη Θάλασσα του Αλμποράν, που έκαναν σχεδόν αδύνατη την ασφαλή προσέγγιση του πλοίου στο συγκεκριμένο λιμάνι.

Αποτέλεσμα ήταν, η ισπανική εταιρεία να εγκαταλείψει τα σχέδια της για το άνοιγμα της γραμμής Malaga-Nador, τουλάχιστον για τη φετινή θερινή σεζόν. Ωστόσο, εκτός απροόπτου ή αντίδρασης της ανταγωνίστριας Transmediterranea στις γραμμές των Βαλεαρίδων Νήσων, ο στόλος της πανίσχυρης Baleària θα παραμείνει πλήρως απασχολημένος το φετινό καλοκαίρι.

Από την άλλη πλευρά, η ισπανική εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει ένα θέμα που πιθανότατα θα προκύψει με τη ναύλωση του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ. Οι ραγδαίες εξελίξεις στην ελληνική ακτοπλοΐα, σε συνδυασμό με την πιθανότητα η Hellenic Seaways να αλλάξει χέρια μέχρι το καλοκαίρι, δυσκολεύουν τα σχέδια της εταιρείας –έστω και μεσοπρόθεσμα- για την αξιοποίηση του ελληνικού πλοίου μέχρι τον Οκτώβριο.

Σε περίπτωση, που η εταιρεία αλλάξει χέρια τα δεδομένα για τη ναύλωση του πλοίου αναμένεται να αλλάξουν, με αποτέλεσμα η ισπανική εταιρεία να μην μπορεί να εντάξει το πλοίο στα μακροπρόθεσμα σχέδια της. Κάτι που όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενο άρθρο θα σημάνει την επιστροφή του πλοίου στην Ελλάδα. Γεγονός, που αναμφίβολα αναμένεται να αλλάξει συνακόλουθα και τα δεδομένα, αλλά και τις ισορροπίες στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της 3ετους απουσίας του στη δυτική Μεσόγειο, το αξιόλογο ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ διακρίθηκε για τις υψηλές επιδόσεις του, τη συνέπεια, την καθαριότητα και την άριστη συμπεριφορά του πληρώματος. Ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα (yard number 702) και έχει χωρητικότητα 16.500gt (2.651dwt). Έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μεταφέρει 1.400 επιβάτες (73 καμπίνες) και 300 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Wärtsilä 12V38 συνολικής ισχύος 31.680 kW, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 28 κόμβων.

Η συνέχεια των εξελίξεων αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον..

[email protected]

φωτο: ventuari (www.shipspotting.com)