AZORES EXPRESS
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

AZORES EXPRESS: Δίνει ανάσα ζωής στη Σαμοθράκη

Μπορεί να μην κατάφερε τελικά να φύγει για τις μακρινές Αζόρες, το AZORES EXPRESS (7.657gt/1975) της Hellenic Med Ferries, ωστόσο φαίνεται ότι θα είναι αυτό το πλοίο που θα δώσει ανάσα ζωής και λύση στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα που αντιμετωπίζει τις τελευταίες ημέρες η Σαμοθράκη.

Πιο συγκεκριμένα το πλοίο της Hellenic Med Ferries φέρεται ότι θα είναι πιθανότατα ο αντικαταστάτης των ΣΑΟΣ ΙΙ (2.149gt/2001) και ΣΑΟΝΗΣΟΣ (1.142gt/1994) της SAOS FERRIES, τα οποία έχουν βγει εκτός δρομολογίων λόγω μηχανικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Η εταιρεία της Σαμοθράκης αρχικά έδωσε μια προσωρινή λύση στο πρόβλημα, ναυλώνοντας το αμφίπλωρο ΑΝΑΞ (2.600gt/2018), μέχρι την επισκευή των πλοίων (9.08.2019). Ωστόσο, το πρόβλημα των πλοίων δεν φαίνεται να λύνεται εύκολα με αποτέλεσμα να προκληθούν εντονότατες αντιδράσεις. Την ίδια στιγμή, οι πιέσεις που ασκήθηκαν από τους θεσμικούς φορείς του Έβρου, τους τοπικούς βουλευτές και τον Περιφερειάρχη προς την κυβέρνηση υπήρξαν μεγάλες, με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν αλυσιδωτές αντιδράσεις. Έτσι, με αρωγό το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, πιθανότατα δόθηκε μια λύση που ενδέχεται να δώσει και ένα νέο ρόλο στο παροπλισμένο –από την άνοιξη- AZORES EXPRESS, εντός της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Η εν λόγω εξέλιξη, όπως αναμενόταν, προκάλεσε την έντονη αντίδραση της SAOS FERRIES και του ιδρυτή της, κ. Φώτη Μανούση, ο οποίος ανακοίνωσε και επίσημα την αποχώρηση της εταιρείας και του ιδίου από το νησί.

Υπενθυμίζεται, ότι το ιταλικό σκαρί αγοράστηκε τον Απρίλιο του 2017 από την ιταλική MOBY Lines, με σκοπό να ανακαινιστεί και να ναυλωθεί στις Αζόρες για λογαριασμό της Atlantico Line. Ωστόσο, η συμφωνία δεν έκλεισε με αποτέλεσμα το πλοίο να παραμένει άπραγο στο Πέραμα.

Το AZORES EXPRESS ναυπηγήθηκε στην Ιταλία το 1975. Έχει χωρητικότητα 7.657gt (1.118 dwt), μήκος 114,6m, πλάτος 18,62m και βύθισμα 4,11m. Μπορεί να μεταφέρει 655 επιβάτες  and 260 Ι.Χ.. Διαθέτει  δυο κύριες μηχανές Pielstick 16PC2-2V-400 συνολικής ισχύος 10.740 kW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 19 κόμβων.

Για να δούμε ποια θα είναι τελικά η εξέλιξη…..

Φωτο: Δημήτρης Μεντάκης

sroussos@nautilia.gr