Ρότα αντίθετη με τους στόχους της, για απελευθέρωση της αγοράς και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ακολούθησε η κυβέρνηση με την υιοθέτηση του άρθρου 25 στο νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής που προβλέπει τη δρομολόγηση του πλοίου ασφαλείας.
Oπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, η διάταξη, παρά το γεγονός ότι έτυχε ευρείας αποδοχής κατά την ψηφοφορία στη Βουλή, επιβάλλει μια ακόμα δημόσια υπηρεσία στα πλοία της ακτοπλοΐας, υπηρεσία η οποία ενδεχομένως δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των εταιρειών.
Σημειώνεται ότι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες επιβάλλεται ήδη δημόσια υπηρεσία να εκτελούν υποχρεωτικά τα δρομολόγια σε ετήσια βάση.
Μάλιστα υπολογίζεται ότι η νέα διάταξη, η οποία προβλέπει ότι το πλοίο θα ενεργοποιείται μετά την παρέλευση τριών ημερών από τη διακοπή εκτέλεσης της τακτικής ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, και θα έχει διάρκεια μέχρι ένα μήνα, ενδεχομένως ανατρέψει και το ακτοπλοϊκό δίκτυο που έχουν σχεδιάσει και εκτελούν οι εταιρείες.
Το ζήτημα του πλοίου ασφαλείας έθεσαν χθες, για άλλη μια φορά, στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι θα ήταν προτιμότερο να επιλύονται τέτοια θέματα μετά από συνεργασία του υπουργείου και των εταιρειών.
Σημείωσαν μάλιστα ότι κατά την περσινή περίοδο ανταποκρίθηκαν σε όλες τις προσκλήσεις του υπουργείου, να καλύψουν κενά, εκτός από μια περίπτωση.
Από την πλευρά του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε ότι με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα να αντιμετωπιστεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα των νησιωτών και η κοινωνική ανάγκη που δημιουργείται, χωρίς να στερήσουμε από τους ναυτικούς το δικαίωμα της απεργίας.
Οσον αφορά τις ανησυχίες των ακτοπλόων περί ενδεχόμενης κατάχρησης του μέτρου, ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξουν δικλίδες ασφαλείας.
Συμβάσεις
Ακόμα ένα θέμα που έθεσε ο υπουργός κατά τη διάρκεια της συνάντησης ήταν και οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι κατά την άποψή του είναι προς το συμφέρον και των εταιρειών αλλά και των ναυτικών να υπογραφούν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Ωστόσο, πάντως, στην προχθεσινή συνάντηση που είχαν ο Σύνδεσμος και η Ομοσπονδία, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», η ΠΝΟ δεν συμφώνησε με τις προτάσεις που κατέθεσε ο ΣΕΕΝ.
Επίσης, ο υπουργός κατά τη διάρκεια της συνάντησης υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει ζήτημα αλλαγής του πλαισίου για τις συνθέσεις πληρωμάτων στα πλοία της ακτοπλοΐας.
Τόνισε επίσης ότι έκανε δεκτή την τροπολογία του βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Πλακιωτάκη, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον υπό σύσταση οργανισμό Οίκος Ναύτου – Ναυτική Εργασία (ΟΝΝΕ) να δεσμεύει χρήματα από κρατικές επιδοτήσεις ακτοπλοϊκών γραμμών υπέρ της καταβολής δεδουλευμένων σε ναυτικούς.
Ο ίδιος μάλιστα τροποποίησε τη διάταξη ώστε να δίνεται η δυνατότητα να εφαρμοστεί αμέσως η κρίσιμη ρύθμιση, ακόμη κι αν καθυστερήσει η διαδικασία σύστασης του ΟΝΝΕ.
Η ΔΗΜΑΡ
Σε χθεσινή της ανακοίνωση η ΔΗΜΑΡ σημειώνει ότι συμφώνησε επί της αρχής στο πλοίο ασφαλείας, θεωρώντας ότι δεν πρέπει να αποκλείονται τα νησιά μας.
«Το μεταφορικό αγαθό πρέπει να διασφαλίζεται για όλους τους πολίτες», υποστήριξε. Ταυτόχρονα έκανε διορθωτικές παρεμβάσεις για να μη γίνει κατάχρηση από τη μεριά της πολιτείας και να διασφαλίζεται ταυτόχρονα το δικαίωμα στην απεργία, σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η ΠΕΜΕΝ
Ωστόσο, η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Ε.Ν. σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «με την κατάργηση του νόμου 3276/1944 που επικύρωσε το 1944 τη ΣΣΕ της ΟΕΝΟ, καταργούνται οι ΣΣΕ στα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία και μπαίνουν σε εφαρμογή οι επιχειρησιακές συμβάσεις που θα υπογράφονται από τον εργοδότη και “Ενώσεις προσώπων” που μπορούν να αποτελούνται και από πέντε άτομα και οδηγούν στη ραγδαία μείωση μισθολογικών και άλλων δικαιωμάτων».
Τονίζει επίσης ότι το ν/σ για «τα τουριστικά πλοία» καταργεί το δικαίωμα στην απεργία και στέλνει στην ανεργία πάνω από 1.000 ναυτεργάτες.
www.naftemporiki.gr