Αναπροσαρμογή του μισθώματος στη γραμμή Κύθηρα – Αντικύθηρα

 

 

Σε αναπροσαρμογή του μισθώματος της σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «Κύθηρα -Αντικύθηρα» προχωρά η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

 

Υπενθυμίζεται πως λόγω της «ακινησίας» (συντήρηση) του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΛΑΝΕ έχουν διακοπεί τα δρομολόγια από και προς Πειραιά, κάτι που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις των κατοίκων και μάλιστα το θέμα έχει φτάσει και στη Βουλή.
 
Ειδικότερα σύμφωνα με απόφαση που φέρει την υπογραφή του υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και αναρτήθηκε σήμερα Τετάρτη στη «Διαύγεια» αναφέρεται πως γίνεται αναπροσαρμογή από 1/11/2013 έως 31/10/2014 του μισθώματος για τη δρομολογιακή γραμμή της σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για τη γραμμή «Κύθηρα – Αντικύθηρα». Αποδέκτης της απόφασης είναι η ακτοπλοϊκή εταιρεία ΛΑΝΕ.
 
Σύμφωνα με την απόφαση, τα νέα μισθώματα παρουσιάζουν μικρή μείωση. Συγκεκριμένα για τη γραμμή Πειραιά – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Ρέθυμνο/Καστέλι το νέο μίσθωμα από 43.771,32 ευρώ διαμορφώνεται σε 43.171,65 ευρώ. Στη γραμμή Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Καστέλι από 11.235,42 σε 11.081,49 ευρώ.
 
Επίσης στη γραμμή Καστέλι – Ρέθυμνο – Αντικύθηρα – Κύθηρα – Γύθειο από 12.990,94 ευρώ σε 12.812,96.
 
Ακόμη στη γραμμή Πειραιάς – Κύθηρα – Καστέλι/Ρέθυμνο από 43.771,32 σε 43.171,65 ευρώ και στη γραμμή Καλαμάτα – Κύθηρα – Καστέλι/Ρέθυμνο από 18.023,48 σε 17.776,56 ευρώ.
 
Επιπροσθέτως σύμφωνα με πληροφορίες η ΛΑΝΕ ζήτησε με αίτημά της προς τη Διεύθυνση Θαλασσιών Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου παράταση για ένα ακόμα χρόνο, προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει σε αντικατάσταση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου με νεότερο και έως τότε να μπορεί να εξυπηρετεί την ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιά, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Καστέλι.
 
Οι πιστώσεις για τη συναφθείσα πολυετή σύμβαση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία του«Βιτσέντζος Κορνάρος» που ταξιδεύει από το 1976 έχουν προϋπολογισθεί και δεσμευτεί μέχρι και το έτος 2016, ημερομηνία λήξεως της σύμβασης, εφόσον η εταιρεία αντικαταστήσει το πλοίο με νέο μικρότερη ηλικίας και μεγαλύτερης ταχύτητας μέχρι τις 28/08/2014.
 
Η εταιρεία είχε ζητήσει πρόσφατα παράταση για τρία χρόνια προκειμένου να προχωρήσει στην αντικατάσταση του συγκεκριμένου πλοίου, αλλά το αίτημά της απορρίφθηκε και τώρα ζητεί παράταση για ένα χρόνο.
 
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας τόνιζαν ότι η ΛΑΝΕ θα έπρεπε να έχει προχωρήσει ήδη στην αντικατάσταση του πλοίου από το καλοκαίρι του 2012. Ωστόσο λόγω της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, δόθηκε βάση νόμου διετή παράταση σε όλες τις ακτοπλοϊκές κάτι που διευκόλυνε έως σήμερα και τη Λασιθιώτικη εταιρεία.
 
Το «Βιντσένζος Κορνάρος» ήταν σε ακινησία από 1ης Νοεμβρίου 2013 για την ετήσια τεχνική επιθεώρησή του, που έληξε τέλος Ιανουαρίου του 2014.
 
Σημειώνεται ότι τα Κύθηρα και Αντικύθηρα εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά από τη Νεάπολη Βοιών στην Πελοπόννησο με το επιβατηγό πλοίο «Πορφυρούσα», με έξι δρομολόγια την εβδομάδα εκτός της Πέμπτης και από τον Πειραιά με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιντζέντσος Κορνάρος» δύο φορές την εβδομάδα. Η σύμβαση με το «Πορφυρούσα» λήγει στις 31/10/2014.
 
Η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των δρομολογίων από το υπουργείο Ναυτιλίας γίνεται σε σχέση με τη ρήτρα καυσίμων και με το αντίστοιχο ποσοστό του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους, όπως αυτό επίσημα προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας.
 
Επίσης πρόσφατα (04/02/2014) η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών απαντώντας σε επιστολή του κ. Ευστράτιου Χαρχαλάκη, προέδρου Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων σχετικά με το αίτημα της ΛΑΝΕ για αποδρομολόγηση του πλοίου σημειώνει μεταξύ άλλων πως «η ανάδοχος εταιρεία ΛΑΜΕ την 17/06/2013 με επιστολή της αιτήθηκε τη λύση της υπ’ αριθμ. 3328.1.6.22/01/09/28-08-2009 πολυετούς σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Κυθήρων – Αντικυθήρων».Ωστόσο η αρμόδια Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών απάντησε ότι δεν υφίσταται διάταξη που να δίνει τη δυνατότητα λύσης της συγκεκριμένης σύμβασης.
 
 
Η συνέχεια στο forum του n@utilia.gr.