Ένας ακόμη βετεράνος της ελληνικής ακτοπλοΐας, έφυγε σήμερα το απόγευμα για σκραπ. Πρόκειται για το πλοίο ΑΛΚΥΩΝ (1.413gt/1965), το οποίο ήταν παροπλισμένο από το 2002 μεταξύ Κερατσινίου και Δραπετσώνας, ενώ από τον περασμένο Νοέμβριο (2018) μεταφέρθηκε στο ναυπηγείο του Σπανόπουλου στη Σαλαμίνα προκειμένου να προετοιμαστεί για το τελευταίο ταξίδι προς την Αλιάγα της Τουρκίας.
Το συγκεκριμένο πλοίο, έγινε γνωστό στην ακτοπλοΐα μας με το όνομα ΣΚΟΠΕΛΟΣ από τη Nomicos Lines. Ναυπηγήθηκε το 1965 στη Νορβηγία (Langesunds Mekaniske Verksted A/S) για λογαριασμό της Ö-Line και δρομολογήθηκε στις γραμμές Södertälje – Kappelshamn και Oskarshamn – Klintehamn.
Τον Απρίλιο του 1967 πουλήθηκε στην Gotlandstrafiken Ab (Visby) και την άνοιξη του 1972 μετασκευάστηκε στα Oskarshamns. Το καλοκαίρι του 1978 ναυλώθηκε για σύντομο χρονικό διάστημα στην Viking Line, μετονομάστηκε σε VIKING 2 και δρομολογήθηκε στη γραμμή Kapellskär – Mariehamn.
Τον Δεκέμβριο του 1978, πουλήθηκε στη δική μας Nomicos Lines. Στις αρχές του 1979 παραδόθηκε στην ελληνική εταιρεία, μετονομάστηκε σε SKOPELOS και δρομολογήθηκε στη γραμμή Αγ. Κωνσταντίνος-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος, αφήνοντας εποχή. Τη γραμμή αυτή εξυπηρέτησε για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι και το 1999.
Το 2001 πουλήθηκε στην Western Pacific Transport (ιταλικών συμφερόντων), ύψωσε σημαία Αγ. Βικεντίου, μετονομάστηκε σε ΑΛΚΥΩΝ και δρομολογήθηκε στη γραμμή Brindisi – Valona. Τον Αύγουστο του 2001 κρατήθηκε στο Brindisi εξαιτίας σειράς ελλείψεων και το 2002 άλλαξε σημαία (Βολιβία) και μεταφέρθηκε στο Κερατσίνι όπου και παροπλίστηκε επ’ αόριστο.
Παρά τα όποια σχέδια έγιναν, το στιβαρό νορβηγικό σκαρί δεν κατάφερε να βγει ποτέ ξανά στην ανοιχτή θάλασσα. Έτσι, τα χρόνια πέρασαν και το πλοίο σάπιζε δεμένο περιμένοντας μια καλύτερη τύχη που δεν ερχόταν.
Στα μέσα Νοεμβρίου 2018, έφτασε το τέλος της διαδρομής για το μικρό ποσταλάκι που σημάδεψε με την παρουσία του τις Σποράδες. Η Δημόσια Αρχή Λιμένων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αδειοδότησε την εταιρεία ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. για την μερική ανέλκυση και απομάκρυνση του. Εν συνεχεία, το πλοίο μεταφέρθηκε στου Σπανόπουλου, προκειμένου να προετοιμαστεί και σήμερα το απόγευμα, το ρυμουλκό CHRISTOS XXII, ανέλαβε να το συνοδεύσει στην αφιλόξενη παραλία της Αλιάγα.
Το ΑΛΚΥΩΝ, είχε χωρητικότητα 1.413gt (375 dwt), μήκος 71m, πλάτος 14,6m και βύθισμα 3,9m. Μπορούσε να μεταφέρει 620 επιβάτες και 140 Ι.Χ. Διέθετε 2 κύριες μηχανές 2 MWM TBRHS 345AU diesel συνολικής ισχύος 3.380 kw και μπορούσε να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 17 κόμβων.
Αντίο ΣΚΟΠΕΛΟΣ, θα σε θυμόμαστε για πάντα………
sroussos@nautilia.gr
Αρχική φωτογραφία: Νεκτάριος Λούβαρης
φωτογρφίες: Δημήτρης Μεντάκης, Κώστας Σαρλής, Μίλτος Χαλάς, Svein Torske, Bill Daflos, Andreas Worteler