Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρεθύμνου – Πειραιά.. Τί είχες Γιάννη, τί είχα πάντα..

ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΕΘΥΜΝΟ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΡΕΘΥΜΝΟ

Ξεκίνησε νέα προσπάθεια σύνδεσης του Ρεθύμνου με τον Πειραιά, με τη μορφή αιτήματος προς τους πλοιοκτήτες – επιχειρηματίες του είδους, προκειμένου να επενδύσουν στη γραμμή Ρέθυμνο – Πειραιάς. Το αίτημα υπογράφεται από το δήμαρχο Ρεθύμνης και στηρίζεται από όλους τους θεσμικούς φορείς του νομού.

Το αίτημα προς τους πλοιοκτήτες για την υλοποίηση του δρομολογίου Ρέθυμνο Πειραιάς Ρέθυμνο, αφορά σε μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από τον π. Σεπτέμβριο, όποτε και συγκροτήθηκε μια άτυπη ομάδα προκειμένου να εισηγηθεί σε επιχειρηματίες και σε ακτοπλοϊκές εταιρίες να επενδύσουν στη συγκεκριμένη γραμμή.

Στο αίτημα το οποίο απευθύνεται σε πλοιοκτήτες οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν πλοίο, τονίζεται ότι η συγκεκριμένη γραμμή παρουσιάζει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Στο φάκελο συμπεριλαμβάνονται, χωρισμένα σε εννέα ενότητες οι λόγοι επιλογής της γραμμής και των βασικών σημείων αυτής, τα δυνατά σημεία και οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες, ο στόχος της προσπάθειας και τα χαρακτηριστικά του πλοίου. Επίσης συμπεριλαμβάνονται οι απαιτήσεις του φορέα, οι περίοδοι λειτουργίας, διευκρινιστικά – κοστολογικά στοιχεία, τα οικονομικά αποτελέσματα και τα συμπεράσματα.

Η ΕΠΙΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ

Προς τις ακτοπλοϊκές εταιρίες αποστέλλεται φάκελος με όλα τα στοιχεία που θεωρούνται απαραίτητα και αφορούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά. Στο φάκελο συμπεριλαμβάνεται και μία επιστολή την οποία υπογράφει ο δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Μαρινάκης κατόπιν εξουσιοδότησης των υπολοίπων φορέων του νομού, στην οποία αναφέρεται: «Όπως ίσως γνωρίζετε, το Ρέθυμνο, παρότι παρουσιάζει εξαιρετική τουριστική ανάπτυξη και σημαντική ανάγκη σε μετακινήσεις επιβατικού κοινού λόγω και του Πανεπιστημίου Κρήτης που εδρεύει στην πόλη μας, είναι ο μοναδικός Νομός της Κρήτης που στερείται ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά.

Οι φορείς του Νομού, προκειμένου να διαχειριστούμε το, ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του τόπου μας και την εξυπηρέτηση των κατοίκων κι επισκεπτών μας, ζήτημα, αποφασίσαμε να συστήσουμε επιτροπή υποστήριξης οποιασδήποτε σοβαρής επιχειρηματικής ενέργειας, η οποία θα δώσει τέλος στον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό τον οποίο υφιστάμεθα.

Για το λόγο αυτό, συγκροτήσαμε φάκελο που περιλαμβάνει χρήσιμα, κατά τη γνώμη μας, στοιχεία του εν λόγω ζητήματος, τον οποίο θέτουμε στην κρίση σας, με στόχο την έναρξη ενός διαλόγου ο οποίος, ελπίζουμε, ευχόμαστε και θα προσπαθήσουμε να είναι γόνιμος, ωφέλιμος κι εποικοδομητικός».

ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

Ανάμεσα στους θεσμικούς φορείς που στηρίζουν την προσπάθεια είναι: ο Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ. Ευγένιος, η αντιπεριφερειάρχης κ. Λιονή, ο δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Μαρινάκης, ο δήμαρχος Μυλοποτάμου κ. Κόκκινος, ο δήμαρχος Αγ. Βασιλείου κ. Ταταράκης, ο δήμαρχος Αμαρίου κ. Μουρτζανός, ο δήμαρχος Ανωγείων κ. Καλλέργης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Γιακουμάκης, η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Κουτσαλεδάκη, ο πρόεδρος του Νομικού προσώπου κ. Τσιομπίκας, ο επικεφαλής της μείζονος δημοτικής αντιπολίτευσης κ. Θοδωρής Νίνος, ο επικεφαλής του «Ρέθυμνο Αλληλεγγύη Ανατροπή» Μιχάλης Ανδρουλάκης, ο επικεφαλής του «Ελεύθερο Ρέθυμνο» Στέλιος Πετράκης, ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ. Τσακαλάκης και ο πρόεδρος των επαγγελματοβιοτεχνών κ. Περπιράκης. Επίσης την προσπάθεια στηρίζουν ο πρόεδρος Συνταξιούχων Ελλάδας του Νορβηγικού και Γερμανικού Νηογνώμονα κ. Διγενής και ο συνταξιούχος πρώτος μηχανικός – επιθεωρητής μηχανικός κ. Λιουδάκης.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Σημαντικό σημείο στο κατά πόσον θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι πλοιοκτήτες είναι και το κατά πόσον θα ανταποκριθούν οι Ρεθεμνιώτες, ανέφερε ο κ. Πολοπετράκης, ο οποίος και ήταν ο εμπνευστής της προσπάθειας, ενώ πρόσθεσε ότι το ίδιο ισχύει και για τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων, από το Ρέθυμνο.

«Ως φορέας δίνουμε δύο επιλογές- προτάσεις» εξήγησε, «η πρώτη αφορά τη λειτουργία της γραμμής για τους 4 μήνες του καλοκαιριού δοκιμαστικά, από τον Ιούνιο μέχρι το Σεπτέμβριο. Η δεύτερη επιλογή είναι να λειτουργεί η γραμμή 12 μήνες το χρόνο.

Ο φάκελος είναι λεπτομερέστατος και προτείνει στους πλοιοκτήτες ακόμα και τα ωράρια του πλοίου. Είμαι σίγουρος» πρόσθεσε ο ίδιος, «ότι αν κάποιοι έρθουν έστω και δοκιμαστικά 4 μήνες το χρόνο, θα δουν τα πλεονεκτήματα, τα οποία δεν μπορούν να αντιληφθούν διαφορετικά».

Όσον αφορά στη βιωσιμότητα της γραμμής ο κ. Πολοπετράκης ανέφερε ότι άλλο είναι η γραμμή και άλλο η εταιρία, προσθέτοντας ότι μπορεί η CRETAN LINES να είναι μια προβληματική εταιρία, αλλά η γραμμή είναι βιώσιμη.

Όσον αφορά στην προηγούμενη προσπάθεια, με το ELLI T, ο κ. Πολοπετράκης τη χαρακτήρισε ως μεγάλη ευκαιρία που χάθηκε.

Εκείνο που τόνισε επίσης ο ίδιος είναι ότι ο άτυπος φορέας, δεν επιθυμεί καμία ανάμειξη στα οικονομικά της διαχειρίστριας εταιρίας, ούτε και αμοιβές, αντίθετα υπόσχεται την πλήρη στήριξη προς την ναυτιλιακή εταιρία που θα αναλάβει.

Συγχρόνως, η πρόσκληση βοήθειας προς την κατεύθυνση εξεύρεσης λύσης είναι ανοιχτή προς όλους, τόνισε ο κ. Πολοπετράκης, ο οποίος ανέφερε πώς οποιοσδήποτε έχει κάποια γνωριμία ή κάποια πληροφορία μπορεί να την καταθέσει.

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ

Στο φάκελο συμπεριλαμβάνονται οι απαιτήσεις του φορέα οι οποίες αναφέρονται ως εξής:

«Ο φορέας επιθυμεί το πλοίο:

-Να ικανοποιεί όλους τους κανονισμούς ναυσιπλοΐας

συμπεριλαμβανομένων αυτών της σημαίας του πλοίου και των τοπικών αρχών

-Να ικανοποιεί τους κανονισμούς του νηογνώμονα του πλοίου

-Να πραγματοποιεί 130 δρομολόγια τους μήνες Ιούνιο έως Σεπτέμβριο.

-Να καλύπτεται από ικανοποιητική Ασφαλιστική εταιρεία.

-Το πλήρωμα να είναι κατά πλειοψηφία Ελληνικής Εθνικότητας

Χαρακτηριστικά του πλοίου σύμφωνα με την απαίτηση του φορέα

Το πλοίο που θα επιλεγεί θα πρέπει να ικανοποιεί τις παρακάτω προδιαγραφές με + – 10% απόκλιση.

Ηλικία: όχι μεγαλύτερη των 25 ετών

Αρ. Επιβατών: 1.000 άτομα ανά δρομολόγιο

Αρ. Οχημάτων: 140 ΙΧ & δίκυκλα και 60 φορτηγά

Αρ. πληρώματος: Περίπου 65 άτομα

Υπηρεσιακή Ταχύτητα: Περίπου 20 μίλια/ώρα

Πριν την επιλογή πρέπει να ελεγχθούν σύμφωνα με την απαίτηση του φορέα

-Το παρελθόν του πλοίου μέσω των φακέλων του σχετικού Νηογνώμονα/ων του πλοίου.

-Ο μηχανουργικός, ελασματικός, και ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός.

-Τα συστήματα και τα εξαρτήματα της πυρασφάλειας και της πυροπροστασίας.

-Οι σωστικές λέμβοι και τα σωστικά μέσα.

-Κάθε έξι μήνες θα γίνεται γενικός τεχνικός έλεγχος του πλοίου το κόστος του οποίου θα καταβάλλετε από την διαχειρίστρια εταιρεία.

-Ο φορέας δεν επιθυμεί ανάμειξη στα οικονομικά της διαχειρίστριας εταιρείας και δεν ζητάει ουδεμία αμοιβή.

-Προτείνεται η ύπαρξη γραφείου της διαχειρίστριας εταιρείας στο Ρέθυμνο του οποίου την οργάνωση και την επάνδρωση, θα αναλάβει η διαχειρίστρια εταιρεία και θα θεωρηθεί θετική ενέργεια εκ μέρους της.

-Η παραπάνω απόφαση θα ληφθεί αποκλειστικά από την διαχειρίστρια εταιρεία και ο φορέας υπόσχεται την πλήρη στήριξη και βοήθεια επί ημερησίας βάσεως».

ΑΘΗΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ

rethemnosnews.gr{jcomments on}