Όταν στα τέλη Οκτωβρίου του 2020 έγινε γνωστό ότι η ΑΝΕΝ (Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Νότου), απέκτησε μέσω πλειστηριασμού το ταχύπλοο Αίολος Κεντέρης Ι, πολλοί ήταν εκείνοι που αναρωτήθηκαν αν αυτή η κίνηση θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αν επιτέλους μετά από 9 χρόνια παροπλισμού, το ταχύπλοο θα καταφέρει να επανέλθει στην ενεργό δράση.
Η πρώτη κίνηση φαίνεται να έγινε, έστω και στα χαρτιά καθώς το πλοίο πήρε το όνομα “Ανεμος” και βρίσκεται στους πίνακες δηλώσεων τακτικής δρομολόγησης ακτοπλοϊκών πλοίων για τη δρομολογιακή περίοδο 2021-2022, με γραμμή δραστηριοποίησης Κυλλήνη – Πόρος – Κεφαλονιά.
Δείτε τον πίνακα εδώ
Κάπου εδώ θα πρέπει να θυμήσουμε πως το 2018 είχαν πραγματοποιηθεί τρεις προσπάθειες πλειστηριασμού για το πλοίο που απέβησαν άγονοι, μέχρι τον Νοέμβριο του 2019 που η ΑΝΕΝ απέκτησε το πλοίο έναντι 2,020 εκατ. ευρώ. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε σχεδόν ένα χρόνο μετά με την ΑΝΕΝ να καλύπτει τη μικρή διαφορά του ποσού της κατακύρωσης που όφειλε.
Όπως επισήμαναν τότε οι εμπειρογνώμονες, το Αίολος Κεντέρης Ι επειδή ήταν παροπλισμένο για επτά συνεχόμενα έτη και οι τέσσερις μηχανές του δεν είχαν λειτουργήσει όλο αυτό το διάστημα, απαιτούνταν περίπου 750.000 ευρώ για την επισκευή της κάθε μιας, ενώ επιπλέον δαπάνες απαιτούνταν για την ανακαίνιση των χώρων επιβατών, αλλά και για τον δεξαμενισμό του. Ποσά που αν προστεθούν στα χρέη του πλοίου εκτινάσσουν σημαντικά το κόστος της επιστροφής του στην ενεργό δράση.
Ας ελπίσουμε ότι το ταχύπλοο δεν θα έχει την τύχη τόσων πλοίων που οι προσπάθειες επανδραστηριοποίησης τους έχουν πέσει στο κενό.