Πολύ κοντά σε συμφωνία φαίνεται ότι έχουν έλθει οι ιθύνοντες της νεοσύστατης Africa Morocco Link (AML) με την European Seaways (συμφερόντων Αρκουμάνη) για την αγορά του νεοαποκτηθέντος πλοίου της δεύτερης, PRINCE. Πλοίο που η ελληνο-μαροκινή εταιρεία σκοπεύει να δρομολογήσει σε μια από τις νέες γραμμές που σχεδιάζει να ανοίξει το 2017 στη δυτική Μεσόγειο (Almeria-Nador ή Sète-Tangier Med).
Το ενδιαφέρον της AML για το δανέζικο σκαρί εκδηλώθηκε εδώ και λίγο καιρό τώρα, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί ήδη οι πρώτες επαφές μεταξύ των δυο μερών. Επισημαίνεται, ότι η ελληνο-μαροκινή εταιρεία τους τελευταίους μήνες έχει κυριολεκτικά “σαρώσει” την αγορά ψάχνοντας για το κατάλληλο πλοίο.
Υπενθυμίζεται ότι το PRINCE είχε αγοραστεί από τη Scandilnes τον περασμένο Απρίλιο με σκοπό να ενισχύσει τη θέση της εταιρείας στις γραμμές Ελλάδας–Ιταλίας (Ηγουμενίτσα-Ζάκυνθος-Σάμη-Μπρίντιζι) και Ιταλίας–Αλβανίας (Μπρίντιζι-Vlore). Στον Πειραιά κατέπλευσε στις 26 Μαΐου και αν τελικά η συμφωνία τελεσφορήσει το δανέζικο πλοίο θα έχει δουλέψει μόλις μια σεζόν για την εταιρεία του.
Από την άλλη πλευρά, η AML, μετά τις περιπέτειες που αντιμετώπισε την περσινή σεζόν με τη δρομολόγηση του θηριώδους ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (38.000gt/1992) στη γραμμή Algeciras (Ισπανία) –Tanger Med (Μαρόκο), έψαχνε διακαώς για ένα άλλο πλοίο που δεν θα αντιμετώπιζε τη σθεναρή αντίσταση των Ισπανικών και των Μαροκινών Αρχών για τη δρομολόγηση του. Γεγονός, που αναμφίβολα προκάλεσε σημαντικές δυσκολίες στα πρώτα βήματα της νεοσύστατης εταιρείας. Ως εκ τούτου, η αγορά του PRINCE θα σημάνει το τέλος της καριέρας του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ στη δυτική Μεσόγειο. Από την άλλη πλευρά, το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990), όντας πουλημένο στην AML, θα παραμείνει να εξυπηρετεί μόνο του τη γραμμή Algeciras –Tanger Med, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Για την ιστορία αξίζει να αναφερθεί ότι το PRINCE ναυπηγήθηκε το 1980 στα Nakskov Skibsværft A / S Nakskov, της Δανίας (yard number 223) με το όνομα PRINS JOACHIM και δρομολογήθηκε μεταξύ των δανέζικων λιμένων Korsør και Nyborg. Το 2001 μεταφέρθηκε στη γραμμή Gedser (Δανία) – Rostock (Γερμανία) και το 2012 πέρασε στη διαχείριση της Scandlines Deutschland GmbH, με έδρα το Rostock της Γερμανίας. Τον Απρίλιο του 2016 πουλήθηκε στη δική μας European Seaways και στις 23 Μαΐου εκτέλεσε το τελευταίο του δρομολόγιο στη γραμμή Gedser – Rostock. Στις 25 Μαΐου το πλοίο παραδόθηκε στους ‘Έλληνες πλοιοκτήτες του, ύψωσε σημαία Κύπρου και άλλαξε όνομα σε PRINCE. Σήμερα ταξιδεύει στη γραμμή Μπρίντιζι-Vlore
Έχει χωρητικότητα 16.071gt (4.500dwt), μήκος 152 μέτρα, πλάτος 23,12 μέτρα και βύθισμα 5,60 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.400 επιβάτες, 210 Ι.Χ. και 38 μεγάλα φορτηγά (625 γραμμικά μέτρα). Διαθέτει 6 κύριες μηχανές MaK 8M32C συνολικής ισχύος 22.000 kW και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20,5 κόμβων.
Με το κλείσιμο της συμφωνίας, το πλοίο αναμένεται να καταπλεύσει στη ράδα του μεγάλου λιμανιού στα τέλη του τρέχοντος μήνα, προκειμένου να παραδοθεί στη νέα πλοιοκτήτρια εταιρεία.
φωτο: marine traffic