AFRICA MOROCCO LINK: “Από Οκτώβριο στη γραμμή Almeria – Nador”

Africa Morocco Link

Τη γραμμή Almería-Nador ανοίγει από τα μέσα Οκτωβρίου 2017 η μαροκινο-ελληνική Africa Morocco Link (AML), ακολουθώντας πιστά το επιχειρηματικό πλάνο που έχει θέσει εδώ και αρκετό καιρό τώρα. Η εταιρεία έχει λάβει ήδη τη σχετική άδεια δρομολόγησης από τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα διαθέτει και τις απαραίτητες υποδομές και στα δυο λιμάνια.

Το θέμα που προκύπτει, είναι με πιο πλοίο θα ξεκινήσει τη νέα αυτή γραμμή. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες μέχρι στιγμής πληροφορίες, η επιστροφή του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500gt/2007) στην Ελλάδα, πιθανότατα συνδέεται με αυτό το θέμα, καθώς το συγκεκριμένο πλοίο έχει αποδείξει στην πράξη – υψηλές επιδόσεις, ευελιξία, διαστάσεις,  συνέπεια, καθαριότητα και άριστη συμπεριφορά πληρώματος- ότι μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μεσαίων λιμένων και γραμμών της δυτικής Μεσογείου.

Εναλλακτικά, οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι θα “επιστρατευτούν” παλαιότερα πλοία –ίσως τα BLUE STAR PAROS και BLUE STAR NAXOS (10.438gt/2002)- τα οποία θα διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που καθιέρωσε στη διάρκεια της θητείας του στη δυτική Μεσόγειο το πλοίο της Hellenic Seaways (HSW). Συνεπώς, η παρουσία της AML στη γραμμή Almería-Nador θα ενισχυθεί σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού.

Σε κάθε περίπτωση, όποιο από τα δυο παραπάνω σενάρια και αν ισχύσει, η ελληνική ακτοπλοΐα αναμένεται να χάσει πολύ σημαντικές μονάδες, που τόσο πολύ τις έχει ανάγκη.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει και η πιο σίγουρη εναλλακτική της δρομολόγησης ενός εκ των ήδη υπαρχόντων πλοίων της εταιρείας στο Μαρόκο, με επικρατέστερο το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990), του οποίου τα χαρακτηριστικά ταιριάζουν περισσότερο στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης γραμμής.

Επισημαίνεται, ότι η μαροκινο-ελληνική AML δημιουργήθηκε το 2016 από τον όμιλο μαροκινών Τραπεζών BMCE (51%) του ισχυρού μεγαλοεπιχειρηματία Othman Benjelloun και της δικής μας Attica Group (49%). Σήμερα, δραστηριοποιείται στη γραμμή Algeciras –Tangier Med με τα πλοία ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990), και MOROCCO STAR (16.071gt/1980), ενώ στόχος της είναι η επέκτασή της σε νέες γραμμές στη Μεσόγειο με ακόμη περισσότερα πλοία.

Οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές και αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

[email protected]

φωτο: AML