Σε προηγούμενο άρθρο μας -στις 23 Μαρτίου 2017- είχαμε αναφερθεί στην πιθανότητα επιστροφής του εντυπωσιακού ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500GT/2007) της Hellenic Seaways (HSW) στην Ελλάδα, καθώς η ισπανική Baleària ανέμενε εναγωνίως τις εξελίξεις στην Ελλάδα για το μέλλον της ελληνικής εταιρείας, προκειμένου να αποφασίσει την περαιτέρω αξιοποίηση του.
Τελικά, το τοπίο για το μέλλον της HSW ξεκαθάρισε φέτος το καλοκαίρι και το ελληνικό πλοίο αναμένεται να επιστρέψει στην Ελλάδα στις αρχές του επόμενου μήνα. Στις 29 Σεπτεμβρίου 2017 το ναυλοσύμφωνο του πλοίου λήγει και η ισπανική εταιρεία αποφάσισε να μην το ανανεώσει.
Επισημαίνεται, ότι το πλοίο –από τις 25 Μαρτίου 2017- εξυπηρετεί τη γραμμή Almeria-Nador, την οποία και θα “παραδώσει” στο μεγαλύτερο Dénia Ciutat Creativa (19.500gt/1993) (πρ. ΙΟΝΙΑΝ ΣΤΑΡ) την ερχόμενη Παρασκευή.
Υπενθυμίζεται, ότι το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ -από τις 23 Απριλίου 2012 που ναυλώθηκε στην ισπανική εταιρεία- απέδειξε έμπρακτα ότι μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας της Baleària στις νέες γραμμές της δυτικής Μεσογείου οφείλεται αποκλειστικά στη συνολική παρουσία του, δικαιώνοντας έτσι την απόφαση των ιθυνόντων της εταιρείας να το ναυλώσουν.
Το ελληνικό πλοίο ξεκίνησε τότε τακτικά δρομολόγια στη γραμμή Algeciras Ceuta – Tangier Med. Τον Οκτώβριο του 2014 μεταφέρθηκε στη γραμμή Denia – Palma – Ibiza. Στις 14 Ιουνίου 2016 το πλοίο δρομολογήθηκε με μεγάλη επιτυχία στη νέα διεθνή γραμμή που άνοιξε η ισπανική Baleària, Valencia (Ισπανία) – Mostaganem (Αλγερία), ενώ στις 15 Δεκεμβρίου 2016 εξυπηρέτησε εξίσου με μεγάλη επιτυχία τη γραμμή Melilla – Motril –Almeria. Στα τέλη Μαρτίου 2017 μεταφέρθηκε στη γραμμή Almeria-Nador, την οποία εξυπηρετεί μέχρι σήμερα με μεγάλη επιτυχία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της πολυετούς απουσίας του στη δυτική Μεσόγειο, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ διακρίθηκε για τις υψηλές επιδόσεις του, τη συνέπεια, την καθαριότητα και την άριστη συμπεριφορά του πληρώματος. Γεγονός, που αναμφίβολα -ως ναυτικό λαό- μας κάνει εθνικά υπερήφανους!
Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα (yard number 702) και έχει χωρητικότητα 16.500gt (2.651dwt). Έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μεταφέρει 1.400 επιβάτες (73 καμπίνες) και 300 Ι.Χ. και εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες Wärtsilä 12V38 συνολικής ισχύος 31.680 kW, που του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα 28 κόμβων.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα, το πλοίο αναμένεται να αξιοποιηθεί στο Αιγαίο, υπηρετώντας ξανά την ελληνική ακτοπλοΐα που τόσο πολύ έχει ανάγκη από τις υπηρεσίες του!
Από την άλλη πλευρά, ακούγονται φήμες που θέλουν το πλοίο να επιστρέφει ξανά στη δυτική Μεσόγειο, για λογαριασμό της Africa Morocco Link. Ωστόσο, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες μέχρι στιγμής πληροφορίες, πιθανότατα τη διαδρομή αυτή να ακολουθήσουν τα BLUE STAR PAROS και BLUE STAR NAXOS (10.438gt/2002).
Ο χρόνος θα δείξει…….
foto: Mike Barker (www.shipspotting.com)