2130_484_ray-903_9191
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

ΔΙΑΓΟΡΑΣ: “Ξεκινά στη γραμμή Almeria – Nador”

Τελικά, το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) επέλεξε η Africa Morocco Link (AML) για να ανοίξει τη γραμμή AlmeríaNador στις 15 Οκτωβρίου 2017.

Η μαροκινο-ελληνική εταιρεία δημιουργήθηκε το 2016 από τον όμιλο μαροκινών Τραπεζών BMCE (51%) του ισχυρού μεγαλοεπιχειρηματία Othman Benjelloun και της δικής μας Attica Group (49%) και έκτοτε έχει θέσει σε εφαρμογή ένα επιχειρηματικό πλάνο, με σκοπό να επεκταθεί σε αρκετές γραμμές της δυτικής Μεσογείου.

Μέχρι σήμερα, δραστηριοποιείται στη γραμμή Algeciras –Tangier Med με δυο πλοία, τα ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) και MOROCCO STAR (16.071gt/1980), ενώ εδώ και αρκετό καιρό τώρα βρίσκεται σε αναζήτηση και άλλων πλοίων που θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της και σε άλλες γραμμές στην περιοχή.

Ωστόσο, μέχρι να βρεθούν τα κατάλληλα πλοία η AML αποφάσισε τη δρομολόγηση του πλοίου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» στη νέα αυτή γραμμή, καθώς τα χαρακτηριστικά του ταιριάζουν περισσότερο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης γραμμής.

Το «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία το 1990. Έχει μήκος 141,5 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα και βύθισμα 5,71 μέτρα. Διαθέτει 436 κρεβάτια και μπορεί να μεταφέρει 1.170 επιβάτες και 300 Ι.Χ. (634 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-Niigata PC2-12V diesel συνολικής ιπποδύναμης 15.560 ίππων και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων.

Με την έλευση του στη νέα γραμμή το ομόσταυλο MOROCCO STAR (16.071gt/1980) θα παραμείνει μόνο του στη γραμμή Algeciras –Tangier Med, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι η AML προτίθεται να το αφήσει μονάχο του στη γραμμή, καθώς διατηρεί το δικαίωμα να το διπλώσει με άλλο πλοίο της επιλογής της.

Ωστόσο, το ποιο θα είναι αυτό το πλοίο, παραμένει ένας γρίφος. Τα σενάρια δίνουν και παίρνουν. Ένα από αυτά υποστηρίζει ότι το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500gt/2007), που πρόσφατα επέστρεψε από την πολυετή ναύλωση του στην ισπανική BALEARIA, πιθανότατα να επιστρέψει στη δυτική Μεσόγειο για λογαριασμό της AML. Πλοίο που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε αρκετές υπάρχουσες και νέες γραμμές της Μεσογείου. Άλλο, ακόμη πιο τολμηρό σενάριο, θέλει την “επιστράτευση” των αδελφών BLUE STAR PAROS και BLUE STAR NAXOS (10.438gt/2002) στη Μεσόγειο, προκειμένου να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που καθιέρωσε την BLUE STAR FERRIES μεταξύ των κορυφαίων ακτοπλοϊκών εταιρειών της Ευρώπης.

Σε κάθε περίπτωση, οι επίδοξοι μνηστήρες για τη διεκδίκηση των γραμμών της περιοχής πληθαίνουν επικίνδυνα, κάτι που σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός για την επικράτηση του ισχυρότερου θα είναι ιδιαίτερα σκληρός.

Οψόμεθα…..

 

 

sroussos@nautilia.gr

φωτο: AML