Στις 13 Οκτωβρίου 2014 καθελκύστηκε (για δεύτερη φορά στη ζωή του) το εγ/ογ ανοικτού τύπου ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ στο ναυπηγείο της Μεγατεχνικα. Ίσως ακούγεται παράξενο πως ένα πλοίο καθελκύεται για δεύτερη φορά. Όταν όμως βρίσκεται στα χέρια ανθρώπων που αγαπούν αυτό που κάνουν τότε μπορεί να γίνει πραγματικότητα.
Έτσι και το ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ το οποίο κατασκευάστηκε το 1977 στα ναυπηγεία Περάματος ως ΑΛΒΙ ΕΛΛΑΣ με ν.π 5865 και ΙΜΟ 9027099. Δούλεψε στη γραμμή Πειραιά – Σουβάλα – Αίγινα και το Μάϊο του 2008 μετονομάστηκε σε ΑΝΤΩΝΙΟΣ Κ και δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή Ρίο – Αντίρριο. Στα τέλη του 2012 εγκαταλείφθηκε από τους πλοιοκτήτες του στην περιοχή Βερναδέϊκα του Ρίο όπου έμεινε παρατημένο στην παραλία, έρμαιο των ανέμων και της θάλασσας με αποτέλεσμα να υποστεί μεγάλες ζημιές στην πλώρη και τον καταπέλτη. Εκεί ήταν όταν το είδε ο σημερινός πλοιοκτήτης του, ο κ. Μιχαήλ Αντωνίου Ψαρόμπας, ιδιοκτήτης της εταιρείας υγραερίου NISOGAS με έδρα την Κάλυμνο. Ο κ. Ψαρόμπας αγόρασε το πλοίο και το έφερε στο ναυπηγείο Μεγατεχνικα στο Πέραμα πριν 2,5 μήνες, όπου με το μεράκι των νέων πλοιοκτητών και την τεχνογνωσία των Ελλήνων ναυπηγών έγινε ξανά όμορφο και αξιόπλοο δίνοντας παράλληλα δουλειά σε πολλούς εργάτες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Έγινε άψογη συντήρηση στο hull και τις μηχανές και προστέθηκαν τα απαραίτητα όργανα ναυσιπλοίας για τους πλόες στο Αιγαίο. Όλο αυτό το διάστημα παρακολουθήσαμε την αναγέννηση αυτού του πλοίου και το είδαμε να πέφτει ξανά στο νερό και να ανοίγει μια νέα σελίδα στη ζωή του.
Συγχαρητήρια στην οικογένεια Ψαρόμπα και σε όσους συνέβαλαν στην αναγέννηση του ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ. Η καθέλκυση του πλοίου έγινε στις 13/10/2014 παρουσία του πλοιοκτήτη Μιχαήλ Αντωνίου Ψαρόμπα που έσπασε την καθιερωμένη σαμπάνια στην πλώρη του πλοίου, πολλών συγγενών, φίλων και βέβαια της ομάδας του nautilia.gr.
Λίγα λόγια για την οικογένεια Ψαρόμπα..
Ο Ψαρομπάς Μιχαήλ γεννήθηκε στην Παλαιστίνη το 1945, γιός του Αντωνίου και της Χρυσάνθης. Ο πατέρας του Αντώνιος Π. Ψαρόμπας γεννήθηκε στην Κάλυμνο το 1895. Υπήρξε αγωνιστής και πολέμησε για την απελευθέρωση της Καλύμνου. Αργότερα συνελήφθηκε από τους Γερμανούς κατάφερε ωστόσο να διαφύγει και να καταφύγει στην Τουρκία και στη συνέχεια στην Παλαιστίνη μαζί με την οικογένειά του όπου ανακηρύχτηκε πρόεδρος των Δωδεκανήσιων. Απέκτησε 6 παιδιά, 4 κορίτσια και 2 αγόρια, το νεότερο εξ’αυτών ο Μιχαήλ.
Το 1945, επέστρεψε στην Κάλυμνο όπου ασχολήθηκε και πάλι με τη δημόσια Αρχή, ως Αντιδήμαρχος και Δήμαρχος, και με το εμπόριο. Μετά το θάνατό του, το ΥΠΕΘΑ απέδωσε στα παιδιά του μετάλλιο εθνικής αντίστασης για τον αγώνα και το έργο που επιτέλεσε ο Αντώνιος στο νησί του.
Ο Μιχαήλ Α. Ψαρομπάς μετά το σχολείο σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Χημικός. Επειδή η περίοδος μετά τον πόλεμο ήταν πολύ δύσκολη ο Μιχαήλ αναγκάστηκε να παρατήσει τις σπουδές του. Επέστρεψε στην Κάλυμνο όπου ασχολήθηκε με την εμπορία των υγρών καυσίμων και υγραερίων.
Το 1971 ιδρύθηκε η ΝΗΣΟΓΚΑΖ με εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής. Με πλωτό μεταφορικό μέσο Φ/Γ Δρόμων τροφοδοτούσε ολόκληρο το νησιωτικό σύμπλεγμα της Δωδεκανήσου με εμφιαλωμένο υγραέριο έως και το 2006.
Το 1983 αφού αποχώρησαν από την Κάλυμνο οι μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών συνέστησε την ΑΡΓΩ μαζί με τον αδερφό του Ποθητό. Το 1996 ναυπήγησε το Χρυσάνθη στο Πέραμα, ένα σύγχρονο δεξαμενόπλοιο ειδικά κατασκευασμένο για τον εφοδιασμό υγρών καυσίμων στα Ελληνικά νησιά. Το 2006 απέκτησε το Δ/Ξ Αντώνιος αφού το Χρυσάνθη δεν μπορούσε πλέον να προλάβει την αυξημένη ζήτηση των νησιών.
Το 2011 ο Μιχαήλ αποφάσισε να αποσυρθεί από την ΑΡΓΩ και να αποκτήσει το σύνολο των μετοχών της ΝΗΣΟΓΚΑΖ, το οποίο μεταβίβασε στα τρία του παιδιά. Οι μεταφορικές ανάγκες της ΝΗΣΟΓΚΑΖ ολοένα και αυξάνονταν καθιστώντας την αγορά ενός πλωτού μεταφορικού μέσου αναγκαία.
Έτσι το 2014 και μετά από μία πολυετή εμπειρία στις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαιοειδών ο Μιχαήλ Α. Ψαρομπάς αποφάσισε να αγοράσει ένα πλωτό μεταφορικό μέσο οχηματαγωγό ανοικτού τύπου (Ro-ro/open type – Landing craft). Είναι το πλέον κατάλληλο οχηματαγωγό για τη μεταφορά υγραερίων στα νησιά του Αιγαίου.
Μελετώντας τα διαθέσιμα προς πώληση πλοία του συγκεκριμένου τύπου κατέληξε στην αγορά του Ε/Γ-Ο/Γ Αντώνιος Κ. Ν.Π.5865. Με μήκος που ξεπερνούσε τα 60 μέτρα αλλά λιγότερο από 70 μέτρα (χωρίς την πίσω προσθήκη, για να μπορεί να προσεγγίζει μικρούς λιμένες), πλάτος μεγαλύτερο των 15 μέτρων και υπερυψωμένο χώρο ενδιαίτησης ικανοποιούσε όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Οι δύο κύριες μηχανές Caterpillar 850 ίππων του 2004 με μόνο 6.000 ώρες λειτουργίας και με ταχύτητα άνω των 11 κόμβων συμπλήρωναν και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές.