//

Ακτοπλοϊκές εταιρείες: Με 115 πλοία στη μάχη του καλοκαιριού

Τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Και τι μαγειρεύουν πολλά έσοδα, λιγότερα έξοδα ώστε να μείνει και κάποιο ικανοποιητικό κέρδος. και διατάσσουν τον στόλο τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα και να ελαχιστοποιήσουν τα έξοδα. Δεν το πετυχαίνουν πάντα, ενώ δεν αποφεύγουν και τον σκληρό ανταγωνισμό σε ορισμένες γραμμές με αποτέλεσμα να μπαίνουν όλοι μέσα. Το 2023 μοιάζει και αυτό αβέβαιο αφού υποχωρεί μεν η πανδημία (αν υποχωρεί με αυτά που βλέπουμε στην Κίνα) αλλά εντείνεται η οικονομική αβεβαιότητα λόγω πολέμου, ενεργειακού προβλήματος και πληθωριστικής έξαρσης.. Δεν είναι εύκολο επομένως να υπολογίζει κάποιος τι θα κάνουν οι βορειοευρωπαίοι καταναλωτές, αν θα επιμένουν τουριστικά όπως και το 2022 και επίσης πως θα αντιδράσουν και οι Έλληνες.

Με την ελπίδα ότι το 2023 θα ταξιδέψουν περισσότεροι Έλληνες φτιάνουν τα σχέδια τους οι ακτοπλοϊκές και ετοιμάζονται να ρίξουν τη μάχη λίγο περισσότερα από 115   πλοία συμβατικά και ταχύπλοα στις γραμμές του Αιγαίου και Ιονίου Πελάγους συμπεριλαμβανομένου του  Αργοσαρωνικού.

ATTICA GROUP

Ελέγχει ένα στόλο από 33 πλοία εκ των πλοίων 20 συμβατικά και 13 ταχύπλοα διαφορών κατηγοριών αι μεγεθών, στα οποία πρέπει να προστεθούν και οκτώ συμβατικά της ΑΝΕΚ . η οποία που σύντομα θα απορροφηθεί από την Attica, ανεβάζοντας τοπ συνολικό αριθμό στα 41 πλοία.

Ειδικότερα η θυγατρική της Attica Group η Blue Star ελέγχει ένα στόλο από 12 συμβατικά πλοία εκ των οποίων το ένα είναι ro-ro

Η Superfast Ferries ελέγχει ένα στο από τέσσερα συμβατικά πλοία

Η θυγατρική της Hellenicseaways με ένα στόλο από 17 πλοία εκ των οποίων τέσσερα  flyingcat, τρία flying dolphin, δυο highspeed, τέσσερα συμβατικά ένα ταχύπλοο εξπρές και τρία aero catamaran

SEAJETS

Aqua Blue

Ελέγχει ένα στόλο από 21 πλοία εκ των οποίων 17 ταχύπλοα και 4 συμβατικά, σύμφωνα με τον ιστότοπο της.

Διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων στο Αιγαίο και εξυπηρετεί 33 νησιά στις Κυκλάδες τόσο με σύνδεση από Πειραιά, Λαύριο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Ραφήνα όσο και με ενδοκυκλαδικές συνδέσεις, αναφέρει η μελέτη της XRTC.

Τον Απρίλιο του 2021 η Seajets αγόρασε τέσσερα πλοία από την Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου, τα τρία ταχύπλοα Superrunner, Super Speed & Super Cat καθώς και το συμβατικό SuperFerry II. Άλλο ένα πλοίο για το στόλο της εταιρίας είναι το «Azores Express» το οποίο μετονομάστηκε σε Sporades Star.

Το 2022 η εταιρία αγόρασε το Speedrunner 3, το τελευταίο πλοίο της Aegean Speed Lines η οποία πλέον αποχώρησε από την ακτοπλοϊκή αγορά.

Η εταιρία, κάθε χρόνο προσαρμόζει τα δρομολόγιά της και προσθέτει νέα κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου όταν αυτό απαιτείται. Απολαμβάνει λοιπόν τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα των ταχυπλόων που δραστηριοποιούνται μόνο την υψηλή περίοδο.

Πρόσφατα η SeaJets, απάκτησε το «Color Vicking», που εκτελούσε δρομολόγια στη Νορβηγία. Κατασκευάστηκε το 1985 και η SeaJets σχεδιάζει να το  δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες, για να καλύψει κενά που υφίστανται. Το πλοίο έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα  και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 19,5 κόμβων. Φιλοξενεί 1720 επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει 170 ΙΧ.

MINOAN LINES

minoan lines

Η Minoan Lines με ένα στόλο από τέσσερα πλοία, τρία συμβατικά και ένα ταχύπλοο, θα εξυπηρετεί τις γραμμές της Κρήτης ενώ με το ταχύπλοο θα εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς-Κυκλάδες Ηράκλειο.

FAST FERRIES

fast ferries

H Fast Ferries ιδρύθηκε από τους Παναγιώτη και Γιάννη Παναγιωτάκη και δραστηριοποιείται σήμερα με 4 πλοία, 3 συμβατικά και ένα ταχύπλοο στις γραμμές Ραφήνα – Άνδρος- Τήνος- Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Κουφονήσια και Πειραιά, Σύρο, Μύκονο, Νάξο.

Ειδικότερα η Fast Ferries θα δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο Thunder στη γραμμή Ηράκλειο-  Θήρα -Ίος -Πάρος  Μύκονος -Σύρος -Πειραιάς και Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος -Νάξος-Μύκονος -Σύρος-Πειραιάς.

 

GOLDEN STAR FERRIES

Golden Star Ferries

H Golden Star Ferries με τρία συμβατικά πλοία θα εξυπηρετεί τις Κυκλάδες από τη Ραφήνα. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία τον Μάρτιο του 2022 αγόρασε το τρίο πλοίο της στην Ιαπωνία. Πρόκειται για το Andros Queen το οποίο όπως ανακοίνωσε η εταιρεία θα ενταχθεί στην Ελληνική Ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023 και θα εξυπηρετεί τα απογευματινά δρομολόγια Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο, τον Απρίλιο. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Πέραμα Όταν είναι έτοιμο, το Andros Queen θα έχει χωρητικότητα 1.400 επιβατών (106 κλίνες) και 380 αυτοκίνητα ή 70 φορτηγά.

LEVANTE FERRIES

levante ferries, δρομολόγια

Η Levante Ferries, συμφερόντων Γιώργου Θεοδόση δραστηριοποιείται στη γραμμή Πάτρας/Κυλλήνης – Ζακύνθου-Κεφαλλονιάς, Ιθάκης με 4 πλοία.  Ένα 5ο πλοίο, το οποίο αγόρασε το 2019, το Smyrna di Levante μετά από ολοκληρωτική μετασκευή, ευρεία τεχνολογική αναβάθμιση, καθώς και πλήρη αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση εσωτερικών χώρων, δρομολογήθηκε για ένα διάστημα στη γραμμή Θεσσαλονίκη με τη Σμύρνη. Πρόσφατα προχώρησε στην αγορά του 6ου της πλοίου, του Contessa di Levante (πρώην Queen Coral 8), το οποίο έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία τον Σεπτέμβριο 1999. Το πλοίο υπόκειται σε μετασκευή προκειμένου να δρομολογηθεί στο Ιόνιο.

AEGEAN SEA (SPEED) LINES

Πρόσφατα η Aegean Sea Lines (πρώην Aegean Speed Lines) του Ομίλου Ευγενίδη αγόρασε αντί 11,25 εκατ. ευρώ το  συμβατικό επιβατηγό-οχηματαγωγό «Rosella» από την Νορβηγική Viking Line. Το Rosella που θα υψώσει την ελληνική σημαία και θα μετονομασθεί σε «Άνεμος» θα δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες εκεί που πριν ο Όμιλος Ευγενίδη είχε παρουσία με ταχύπλοα. Το Rosella ναυπηγήθηκε το 1980, είναι πολύ καλά συντηρημένο πλοίο και μπορεί να φιλοξενήσει 1.530 επιβάτες και να μεταφέρει 340 αυτοκίνητα.

Νέες εταιρείες

Panellenic Lines: Μετά την Panellenic Private Aviation, στον χώρο των ιδιωτικών VIP πτήσεων, ο όμιλος Καράτζη μπαίνει στην κρουαζιέρα, με προοπτική να επεκταθεί και στην ακτοπλοΐα, με την Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχει επίσης η εταιρία Time4 Vacation, συμφερόντων κ. Δημήτρη Χαριτίδη. Η νέα εταιρία προχώρησε σε επένδυση €5 εκατ. με την αγορά από την Ισπανία ενός πλοίου   χωρητικότητας 750 επιβατών και 180 αυτοκινήτων, το οποίο το καλοκαίρι ως Santa Irini έκανε ημερήσιες κρουαζιέρες στην γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη, που παρουσιάζει πολύ μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον Το πλοίο όπως λέγεται δεν αποκλείεται να συνδεθεί και με άλλα γειτονικά νησιά όπως είναι η Ανάφη, Φολέγανδρος, κ.λ.π.

Scandro Holding: Έπειτα από 21 χρόνια εκτελέστηκε το πρώτο δρομολόγιο της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας από το πλοίο Daleela της εταιρίας Scandro Holding. Η γραμμή είναι επιδοτούμενη από το κράτος και το ύψος της επιδότησης ανέρχεται στα €5,5 εκατ. ετησίως για 22 δρομολόγια μετ’ επιστροφής, ή 66 δρομολόγια σε βάθος τριετίας, όση δηλαδή είναι και η διάρκεια της σύμβασης, με δυνατότητα παράτασης για άλλα 3 χρόνια, ανάλογα με την αύξηση των επιβατών. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος θα μπορεί να ξεκινά την εκτέλεση των δρομολογίων μεταξύ Απριλίου-Μαΐου μέχρι Σεπτέμβριο-Οκτώβριο που είναι η περίοδος όπου αναμένεται μεγαλύτερη ζήτηση από τους επιβάτες.

ΟΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ (ΠΗΓΗ XRTC)