Η «κόντρα» του αιώνα
Τότε ο Σιδερής Μαμίδης, «έπαιξε την μπλόφα του», όπως ο ίδιος δήλωσε στον Χρίστο Βασιλόπουλο. «Την ώρα που έφτασε η πλώρη του «Παναγία Τήνου» στην πρύμνη του «Ναϊάς ΙΙ», έκανα παρακινδυνευμένα, αλλά με υπολογισμένο ρίσκο, δεξιά και με την ταχύτητα που είχα, πέρασα περίπου στα πέντε μέτρα από την πρύμνη του «Ναϊάς ΙΙ». Πρακτικά θα λέγαμε ότι πήρε την εσωτερική, αν και ο χώρος ήταν περιορισμένος και κανονικά δεν θα έπρεπε να το τολμήσει. «Θα πάμε και οι δύο για φούντο» Κατά τη διάρκεια της προσπέρασης τα δύο καράβια ήταν δίπλα δίπλα, που και αυτό απαγορεύεται. Με τον ελιγμό του «Παναγία Τήνου», αναπόφευκτα σε λίγα λεπτά τα δύο πλοία θα συγκρούονταν.
Ο καπετάνιος του «Ναιάς ΙΙ», φώναζε στον Σιδερή Μαμίδη, ότι δεν υπάρχει χώρος και το «Παναγία Τήνου» πρέπει να κόψει ταχύτητα. -«Αν με κλείσεις τώρα, θα πάνε και τα δύο βαπόρια για φούντο. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι να ανοίξεις αριστερά«, ήταν η απάντηση του Σ. Μαμίδη. Ο καπετάνιος του «Ναϊάς ΙΙ», υποχώρησε, «άνοιξε» προς τα αριστερά και το «Παναγία Τήνου» ήταν το πλοίο που κέρδισε τη θρυλική «κόντρα» και μπήκε πρώτο στο λιμάνι της Σύρου.
Τη δεκαετία του 2000, οπότε και θεσπίστηκε το ονομαστικό εισιτήριο και εκσυγχρονίσθηκαν τα λιμάνια οι «κόντρες» στο Αιγαίο εξαφανίστηκαν. ‘Αλλωστε άλλαξε και το ταξίδι στο Αιγαίο με καινούρια καράβια που προσφέρουν ανέσεις, ασφάλεια και συνέπεια. Οι κόντρες είναι πλέον στο ποια εταιρεία διαθέτει καλύτερα σαλόνια, αναπαυτικότερες αεροπορικές θέσεις και καθαρό πλοίο με εξυπηρετικό πλήρωμα. Για όσους όμως έζησαν την εμπειρία των ΄80ς και υπήρξαν μάρτυρες μιας κόντρας η εμπειρία είναι αξέχαστη. Άλλωστε τότε, κάθε ταξίδι του Αυγούστου ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για πολλούς λόγους. Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε το επόμενο άρθρο.