Στις 26 Ιουνίου θα εγκαινιαστεί η νέα διευρυμένη διώρυγα του Παναμά. Το πλοίο Ανδρόνικος της COSCO θα είναι το πρώτο που θα διασχίσει τη διώρυγα, ανακοίνωσε η διαχείριση του Παναμά (ACP).
Mετά τις ΗΠΑ η Κίνα είναι η δεύτερη χώρα, που χρησιμοποιεί περισσότερο τη διώρυγα, απ’ όπου περνά το 5% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά κάλεσε τους 15 μεγαλύτερους πελάτες της να προτείνουν υποψήφια πλοία για τα εγκαίνια. Έπειτα από κλήρωση επιλέχθηκε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ανδρόνικος της εταιρείας COSCO. Το πλοίο Ανδρόνικος, έχει μεταφορική ικανότητα 9.400 εμπορευματοκιβώτια.
Αρχικά θα μπει στη διώρυγα από την Agua Clara, στην Καραϊβική, για να καταλήξει στο Cocoli, στον Ειρηνικό Ωκεανό, όπου και γίνει η τελετή των εγκαινίων.
Περίπου 70 αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων έχουν προσκληθεί στην τελετή αυτή.Ο Διευθυντής της Διώρυγας Jorge L. Quijan δήλωσε:
”Είναι μεγάλη μας τιμή να έχουμε έναν από τους κορυφαίους πελάτες μας να γιορτάσουμε αυτή την ιστορική στιγμή, είμαστε ενθουσιασμένοι και έτοιμοι να συνεχίσουμε και να παρέχουμε την ίδια αξιόπιστη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση εντός της διευρυμένης διώρυγας του Παναμά”
Τα εγκαίνια αρχικά ήταν να γίνουν το 2014 για να συμπέσουν με τη συμπλήρωση των 100 ετών από το άνοιγμα της διώρυγας. Όμως, λόγω οικονομικών προβλημάτων, η ολοκλήρωση του έργου καθυστέρησε και το κόστος του αυξήθηκε κατακόρυφα ξεπερνώντας τον αρχικό προϋπολογισμό των 5,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά περίπου 2 δισεκ. δολάρια.
Με τη διεύρυνση της διώρυγας εκτιμάται ότι τα ετήσια έσοδά της, που σήμερα ανέρχονται στο 1 δισεκ., θα τριπλασιαστούν.
Περισσότερα από 100 Neopanamax πλοία έχουν ήδη κάνει κράτηση για την εμπορική διαμετακόμιση μέσω της νέας Διώρυγας του Παναμά transit όπου ξεκινά στις 27 Ιουνίου 2016 μετά από τα ιστορικά εγκαίνια.
Το δεύτερο πλοίο που θα περάσει τη διώρυγα θα είναι το LPG Linden Pride της Nippon Yusen Kaisha (NYK Line). Το πλοίο έχει μήκος 230μέτρα και πλάτος 36.6μέτρα.