/

Θαλασσοταραχή στα λιμάνια-Δύο 48ωρες απεργίες από τα πληρώματα ρυμουλκών από 00:01 της Τρίτης 27/12/22

Pusher tugboat, LEYNIR - IMO 9126388, leaving the harbor at Reykjavik, Iceland heading out into Faxaflói Bay and a storm coming off Mount Esja.on August 13, 2019.

Μετά την τελευταία συνάντηση με την εργοδοσία, που με την θέση της για μηδαμινές αυξήσεις σε σχέση με τις υπάρχουσες συνθήκες και τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης, προχωράμε στο μόνο μέτρο πίεσης που μας έχει απομείνει, στην απεργιακή κινητοποίηση που είχαμε αναστείλει, αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ. Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι «έχοντας υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους εμπλεκόμενους είμαστε καλόπιστα ανοιχτοί σε διάλογο για εξεύρεση αποδεκτής λύσης.

Με βάση την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης και ομόφωνα του Διοικητικού Συμβουλίου εξαγγέλλουμε τις 2 συνεχόμενες επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες από 00:01 της Τρίτης 27/12/22.

Η μορφή καθώς και η συνέχιση των απεργιών θα εκτιμηθεί κατά την διάρκεια των δύο 48ωρων και θα ανακοινωθούν με νέο δελτίο τύπου».

 

Η ΔNE

 

Στην απόφαση αυτή αντιδρά η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΕΝ).

Σε ανακοίνωση της αναφέρει τα εξής: «Αναφερόμενοι (1) στο από 22ης Δεκεμβρίου 2022 Δελτίο Τύπου (64 | 2022) της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών, με θέμα την εξαγγελία δύο συνεχόμενων επαναλαμβανόμενων 48ωρων απεργιών από 00:01 της Τρίτης 27ης Δεκεμβρίου 2022 και (2) στην σημερινή μη επίτευξη συμφωνίας εργασιακής ειρήνης κατά την διάρκεια της συναντήσεως που έλαβε χώρα στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, εκφράζουμε την βαθύτατη ανησυχία μας για τα τεκταινόμενα και κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για ανυπολόγιστες και εν δυνάμει μόνιμες αρνητικές συνέπειες για την Εθνική Οικονομία μας.

Όπως έχουμε -κατ’ επανάληψη και προς όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές- επισημάνει η ατραπός της μη εύρεσης κοινώς αποδεκτής λύσης και κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων -κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου μεταξύ Πρωτοχρονιάς και Θεοφανείων- είναι ηλίου φαεινότερον πως θα προκαλέσει άμεσες αφόρητες πιέσεις στην εθνική εφοδιαστική αλυσίδα και συνθήκες ασφυξίας στους Έλληνες Εξαγωγείς & Εισαγωγείς, στην εγχώρια αγορά και κατ’ επέκτασιν στην Οικονομία της Χώρας μας.

Συγκεκριμένα, τα καταπλέοντα πλοία -αδυνατώντας να εξυπηρετηθούν στους εμπορικούς λιμένες της Χώρας μας- αναμένεται να κηρύξουν πέρας ταξιδιού και να προωθήσουν τα χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, που προορίζονται για την Ελληνική επικράτεια, σε λιμένες γειτονικών χωρών, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις και δημιουργώντας σημαντικά επιπρόσθετα έξοδα, έως την τελική παράδοση στους Έλληνες εισαγωγείς-παραλήπτες, οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια σε ανατιμήσεις βασικών αγαθών.

Αντιστοίχως, θα πληγεί η εθνική εξαγωγική δραστηριότητα, δεδομένου ότι τα εκατοντάδες έμφορτα με ευπαθή – εποχικά προϊόντα εμπορευματοκιβώτια εν αναμονή άμεσης φόρτωσης/εξαγωγής θα εγκλωβιστούν, με προφανείς καταστροφικές συνέπειες για τους Έλληνες εξαγωγείς και το εμπορικό ισοζύγιο της Χώρας.

Καλούμε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, μέσω την συνεχιζόμενης διαμεσολάβησης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, σε μία -επί της αρχής- συμφωνία άμεσης εργασιακής ειρήνης, προς αποφυγή φαινομένων ελλείψεων και ανατιμήσεων αγαθών, σε αυτήν την εξόχως κρίσιμη χρονική συγκυρία».