Ο Αλεξέι Μίλερ είναι πρόεδρος του European Business Congress, του οργανισμού που ιδρύθηκε το 1997 με σκοπό την προώθηση της συνεργασίας ανάμεσα στις χώρες-μέλη του Οργανισμού για την Ασφάλεια και Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ).
Η αγορά του φυσικού αερίου ως καυσίμου για οχήματα και πλοία αποτελεί τη νέα μεγάλη επιχειρηματική κίνηση των ενεργειακών κολοσσών σε όλον τον κόσμο, όπως η Gazprom και η Qatar Petroleum. Στο πλαίσιο αυτό, ο Μίλερ θα δώσει το παρών στο συνέδριο. Ουσιαστικά, το φυσικό αέριο έρχεται να αντισταθμίσει τις μεγάλες απώλειες των ενεργειακών ομίλων, λόγω της μεγάλης στροφής στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Βέβαια, στο συνέδριο δεν πρόκειται να υπάρξουν deals, καθώς στόχος είναι να περάσει το μήνυμα της χρήσης φυσικού αερίου στα οχήματα. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, το γεγονός ότι στο European Business Congress θα συμμετάσχουν ο Ματίας Ματζ, ο διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Οχημάτων με Φυσικό Αέριο (NGVA), ο Κρίστοφερ Ντέλμπρουκ, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της γερμανικής Ε.ΟΝ και ο Βιμ Γκρένεντικ, ο αντιπρόεδρος της ολλανδικής Gasunie.
Ωστόσο, ο Μίλερ δεν ήρθε στην Αθήνα μόνο και μόνο για να κάνει lobbying.
Στον Πειραιά σχεδιάζεται η υλοποίηση εγκαταστάσεων και σταθμού εφοδιασμού εμπορικών και επιβατικών πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), έργο που προωθεί η Qatar Petroleum International. Η συγκεκριμένη εταιρεία εισάγει LNG στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας και στη συνέχεια με κατάλληλα μικρά πλοία θα εφοδιάζει τα αεριοκίνητα πλοία που πηγαινοέρχονται στον Πειραιά.
Για την ώρα το project βρίσκεται στα σκαριά, ωστόσο η υποκατάσταση του μαζούτ με υγροποιημένο φυσικό αέριο παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα (οικονομικά και περιβαλλοντικά).
Τον περασμένο Αύγουστο, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε εξαγγείλει ότι τουλάχιστον ένα επιβατηγό πλοίο θα κινείται μέσα στο 2014 με LNG, ενώ όλες οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν πραγματοποιήσει μελέτες για τη μετατροπή των υφιστάμενων πλοίων σε αεριοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι το κόστος μετατροπής του καυσίμου από πετρέλαιο σε φυσικό αέριο επιδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.