Στη Σύρο βρίσκεται από χθές το πλοίο πόντισης καλωδίων CABLE ENTERPRISE που ήρθε ρυμουλκούμενο από τη Νάπολη. Το πλοίο θα αναλάβει τις εργασίες πόντισης του υποθαλάσσιου καλωδίου που θα συνδέσει τη Σύρο με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) μέσω του Κέντρου Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) 400 kV Λαυρίου. Το έργο αναμένεται να κοστίσει περίπου 240εκ. ευρώ και αφορά τη σύνδεση της Σύρου, της Πάρου, της Μυκόνου και της Τήνου. Η πρώτη φάση του έργου θα πρέπει να ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμα στο τέλος του 2015. Η ολοκλήρωση και λειτουργία του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη μείωση του κόστους ηλεκτροδότησης των νησιών, η οποία σήμερα στηρίζεται σε ακριβές και ρυπογόνες πετρελαϊκές μονάδες. Το αυξημένο κόστος ηλεκτροδότησης των μη διασυνδεδεμένων νησιών ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ ετησίως (η τιμή διαμορφώνεται ανάλογα με τη διακύμανση της τιμής του πετρελαίου) και επιμερίζεται στους καταναλωτές μέσω ειδικής χρέωσης για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΟ). Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του έργου, οι υφιστάμενοι αυτόνομοι πετρελαϊκοί σταθμοί στα νησιά Σύρο, Μύκονο, Πάρο και Ανδρο θα τεθούν σε ψυχρή εφεδρεία και θα κλείσουν οριστικά μετά το 2020, όταν θα υπάρξει και δεύτερη διασύνδεση, που θα διασφαλίζει πλήρως την επάρκεια των νήσων σε ηλεκτρισμό. Η διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα αποτελεί σχέδιο τουλάχιστον μιας 15ετίας. Η αμέσως επόμενη διασύνδεση θα είναι αυτή της Κρήτης με την Πελοπόννησο, που αποτελεί και μνημονιακή δέσμευση της χώρας.
φωτογραφία του χρήστη manoubras33 από το forum του nautilia.gr{jcomments on}