Πάρα την πολύ καλή πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου οι μετοχές των εισηγμένων στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ναυτιλιακών εταιρειών, παραμένουν τον τελευταίο μήνα σε «flat» επίπεδα.
Μια ανάσα από τις 4.000 μονάδες, στις 3.976 μονάδες καταγράφοντας υψηλό 13 χρόνων, έκλεισε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index (BDI) σαν αποτέλεσμα της ανόδου των ναύλων.
Όπως σημειώνει ο Peter Sand, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO, ο κλάδος έχει επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από τις αλλαγές στις εμπορικές διαδρομές κυρίως στην αγορά του άνθρακα, λόγω γεωπολιτικών διαφορών, όπως συμβαίνει με τις σχέσεις Κίνας-Αυστραλίας, ενώ επηρεάζεται θετικά και από τους μεγάλους χρόνους αναμονής, για εκφόρτωση, στα κινεζικά λιμάνια, τα οποία εμφανίζουν έντονα σημάδια συμφόρησης λόγω των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνουν για να αποτρέψουν την εξάπλωση της πανδημίας.
Σύμφωνα με την S&P Global Platts, οι ναύλοι μεταφοράς φορτίων στη βασική διαδρομή σιδηρομεταλλεύματος Βραζιλίας-Κίνας σημείωσαν υψηλό δεκαετίας.
Στα capesize o μέσος ημερήσιος ναύλος έφτασε χθες στα 47.361 δολ. (+2.866 δολ. από μία ημέρα πριν) στα panamaxes στα 33.782 δολ. (+422 δολ.) στα supramax στα 35.603 (+523 δολ.) και στα handysize στα 33.685 δολ. (+146 δολ.).
Πάρα την πολύ καλή πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου οι μετοχές των εισηγμένων στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ναυτιλιακών εταιρειών, παραμένουν τον τελευταίο μήνα σε «flat» επίπεδα, με τον κλάδο να διαπραγματεύεται με P/NAV 0,78 κατά μέσο όρο. Σύμφωνα με μια εκτίμηση της Clarksons Platou Securities για ένα ημερήσιο ναύλο στα Capes 26,000 dol/ημέρα για το 2022, o δείκτης EV/EBITDA είναι μόλις 4,5 φορές με μέση απόδοση μερίσματος 12% για το 2021. Η αυξημένη καταβολή μερισμάτων αποτελεί βασικό καταλύτη για τους επενδυτές, υποστηρίζει η Clarksons Platou Securities.
Πηγή : www.ot.gr
Του Λάμπρου Καραγεώργου