Στόματα ερμητικά κλειστά» συνθέτουν μια ιδιότυπη «ομερτά», η οποία φαίνεται να έχει στηθεί γύρω από το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ, με αποτέλεσμα κανείς να μην είναι σε θέση να προσδιορίσει τα ακριβή αίτια της βύθισης του πλοίου. Μόνο ένα όργιο φημών και εικασιών έχει στηθεί, το οποίο δρα μάλλον αποπροσανατολιστικά, με εμφανή σκοπό η υπόθεση να βρεθεί στο αρχείο. Ομως αυτό που δεν είναι εύκολα κατανοητό είναι το πώς, ενώ υπάρχει επίσημη και δημόσια καταγεγραμμένη καταγγελία ότι ο πραγματικός ιδιοκτήτης του φορτίου που έφερε το δεξαμενόπλοιο δεν είναι η Fos Petroleum του κ. Θεόδωρου Κουντούρη, δηλαδή η εταιρεία που διαχειριζόταν και το Αγία Ζώνη ΙΙ, δεν έχει υπάρξει ακόμα και σήμερα, σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά, εισαγγελική παρέμβαση για τη διερεύνηση του ζητήματος.
Ειδικότερα, όπως είχε καταγγείλει η ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού) ήδη από τα μέσα Σεπτεμβρίου, η ηγεσία του υπ. Ναυτιλίας μοιράστηκε με τους εκπροσώπους της, στο πλαίσιο σχετικής συνάντησης, την πληροφορία ότι το επίμαχο φορτίο που έφερε στις δεξαμενές του το πλοίο, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου φορτώθηκε από τις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), δεν πληρώθηκε από τον ίδιο τον κ. Κουντούρη, παρότι τα σχετικά τιμολόγια φέρουν την επωνυμία της εταιρείας του, Fos Petroleum.
Εν ολίγοις, η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει ότι ο κ. Κουρουμπλής γνωρίζει ότι πίσω από τον κ. Κουντούρη κρύβεται κάποιος άλλος που χρηματοδοτεί την επιχείρησή του, πολλαπλασιάζοντας τις υποψίες λαθρεμπορίας. Σύμφωνα με τον κ. Αντώνη Νταλακογιώργο, πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ, «οι καταγγελίες που φτάνουν σε εμάς είναι δεκάδες και κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα, ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας». Οπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, το γεγονός και μόνο ότι υπάρχουν υπόνοιες ότι το φορτίο δεν ανήκε στον κ. Κουντούρη, αλλά σε κάποιον τρίτο, θα έπρεπε να κινητοποιήσει άμεσα τη δικαιοσύνη, δεδομένου ότι με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία για την προμήθεια καυσίμων, τέτοιες πρακτικές είναι συνώνυμες με ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
Παράγοντες της ναυτιλίας, με επίγνωση του τρόπου λειτουργίας του συγκεκριμένου κυκλώματος λαθρεμπορίας, επισημαίνουν ότι η όλη υπόθεση έχει ομοιότητες με τον τρόπο με τον οποίο αποκαλύφθηκαν τα μέλη της τρομοκρατικής οργάνωσης της «17 Νοέμβρη», δηλαδή από ένα ατύχημα. Σύμφωνα με τους ίδιους, το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ και τα στοιχεία που μπορούν να προκύψουν, παρέχουν μια μοναδική ευκαιρία να πραγματοποιηθεί μια εις βάθος έρευνα, για την αποκάλυψη του τρόπου λειτουργίας μιας «κάστας» ανθρώπων και εταιρειών που επί χρόνια λυμαίνονται την αγορά ναυτιλιακών καυσίμων και στην οποία εμπλέκονται ακόμα και πρόσωπα υπεράνω πάσης υποψίας.
Εν τω μεταξύ, όπως προκύπτει από τις εξελίξεις, ένα σημαντικό μέρος του κλάδου του εφοδιασμού πλοίων συνεχίζει να λειτουργεί στο περιθώριο της νομιμότητας. Χθες, έγινε γνωστό από το Λιμενικό Σώμα ότι σε σχετικό έλεγχο στο δεξαμενόπλοιο «Μαίναλον», διαπιστώθηκε ελλιπής σύνθεση πληρώματος, καθώς σε αυτό επέβαιναν μόνο δύο μέλη (όσα και στο Αγία Ζώνη ΙΙ πριν βυθιστεί), παρότι το πλοίο ήταν φορτωμένο με 3.298 τόνους πετρελαίου. Παράλληλα, διαπιστώθηκε και στρέβλωση του ανοίγματος της δεξαμενής φορτίου.
Καθημερινή έντυπη έκδοση