Παρουσίαση ενός πρωτοποριακού project και ηλεκτροκινούμενα ferries στο 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές

Ε- ferry

H αναζήτηση  «πράσινων λύσεων» στις μεταφορές και τις συγκοινωνίες δεν αφορά μόνο τα χερσαία μέσα αλλά και τα θαλάσσια, με την τάση σταδιακά να στρέφεται προς τα ηλεκτροκίνητα πλοία, που ακόμη βρίσκονται σε ερευνητικό στάδιο έχοντας να αντιμετωπίσουν σαν κυριότερο πρόβλημα το ενεργειακό, με τα μεγάλα και βαριά συστήματα μπαταριών που καταλαμβάνουν πολύ μεγάλο μέρος του σκάφους.

Ωστόσο ήδη οι επιστήμονες πειραματίζονται για την επόμενη γενιά των «πράσινων» πλοίων σε “γαλάζιες θάλασσες”,  μία ομάδα τεσσάρων ερευνητών παρουσίασε στο «8ο Διεθνές Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές», το 100% Ε- ferry, ένα πλοίο μεταφοράς οχημάτων και επιβατών, μία πειραματική εξ’ ολοκλήρου κατασκευή, όπως είναι και τα συστήματα των μπαταριών που το τροφοδοτούν, στο πλαίσιο του «Horizon 2020».

eferry 1 eferry2  eferry4

Το Ε-ferry, κοινό ερευνητικό πρόγραμμα φορέων της Δανίας, της Γερμανίας και του ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, παρουσίασε η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας κ. Τrine Heinemann, αναλύοντας τα δύο σημεία στα οποία δίνεται μεγάλη έμφαση κατά τη δημιουργία αυτού του πρωτοτύπου. Πιο συγκεκριμένα, επιστήμονες και τεχνικοί προσπαθούν να κατασκευάσουν ένα ελαφρύ και ταυτόχρονα ανθεκτικό σκαρί (κεντρική φωτο) και, από την άλλη, συστοιχίες μπαταριών που θα το τροφοδοτούν ενεργειακά (battery power 4,3 ΜWh), όπως επίσης και ένα σταθμό επαναφόρτισης των μπαταριών.

Το αποτέλεσμα θα είναι η δημιουργία ενός πλοίου – ερευνητικού εργαστηρίου στην πραγματικότητα- που θα μπορεί να μεταφέρει 147 επιβάτες, 81 αυτοκίνητα ή 4 φορτηγά και 8 αυτοκίνητα, καλύπτοντας με μία φόρτιση απόσταση το πολύ 22 ναυτικών μιλίων.

Πρόκειται στην πραγματικότητα για ένα E-ferry, το οποίο αν δρομολογείτο σε κάποια γραμμή, θα μπορούσε να εξυπηρετεί ένα πορθμείο ή τη σύνδεση μεταξύ κοντινών νησιών του ιδίου συμπλέγματος.

Ωστόσο, η αρχή ένα γίνει, η τάση είναι ξεκάθαρη και όλα θα εξαρτηθούν στο μέλλον, από την κατασκευή μικρότερων μπαταριών με μεγαλύτερη απόδοση.

Σημειώνεται ότι οι εργασίες του Συνεδρίου, συνεχίζονται σήμερα για δεύτερη ημέρα. Το Συνέδριο, με κεντρικό θέμα «Το μέλλον των Μεταφορών: Ένα όραμα για το 2030» τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας και διοργανώνεται με την ενεργή υποστήριξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως επίσης με την αρωγή των Ευρωπαϊκών Ερευνητικών Δικτύων ECTRI, ERTICO, EURNEX, FEHRL, HUMANIST και WEGEMT.

voria.gr